niedziela, 6 grudnia 2015

Radek Kotarski, Nic bardziej mylnego!


W internecie jest miejsce dla każdego i potwierdzono to już wieloma przykładami, że jeśli robi się coś dobrze i z sercem, rzesze fanów i widzą napłyną z całego świata. Radek Kotarski w swoim programie internetowym Polimaty rozgryza zagadki, obala mity, wyjaśnia skutki i przyczyny, podaje odpowiedzi na pytania, których nikt nie zadaje, choć każdy ma na końcu języka. I nie ma wątpliwości, że na swój ogromny sukces zdecydowanie zasłużył. 

Nie wiadomo dlaczego, ale tak to już jest, że niektóre mity tak wsiąkły i weszły w naszą kulturę i język, że mimo iż nie każdy wie, o co w nich chodzi i dlaczego tak się dzieje, i tak powtarza je z przekonaniem. Na szczęście znalazł się ktoś, kto wyjaśnia całą prawdę, mówi jak jest i zadaje kłam polskim porzekadłom, mitom i powiedzonkom, które z prawdą mają niewiele wspólnego. Czy faktycznie nietoperze są ślepe? Czy naprawdę większość ciepła ucieka przez głowę? Czy wikingowie nosili na głowach hełmy z rogami? A Napoleon - czy to prawda, że był niski? A to dopiero początek...!

Szczerze mówiąc, nawet się nie spodziewałam, że Radek Kotarski zadając kłam znanym mitom jest w stanie mnie aż tak zaskoczyć, no ale cóż - tak właśnie się stało. Są w tej książce rozdziały, po których przeczytaniu otwierałam szeroko usta ze zdziwienia i długo nie mogłam uwierzyć, że to naprawdziwsza prawda, samo życie, prosta fizyka i biologia. A taka zadziwiająca, taka ciekawa!

Nic bardziej mylnego! to pozycja napisana w sposób rzeczowy, mądry, inteligenty, z przykładami potwierdzonymi badanami, pracami naukowymi, lecz również niezwykle ciekawie i na swój sposób wciągająco. Autor nie tylko wyjaśnia wszystko szczegółowo, lecz również objaśnia dlaczego taki mit się utarł, skąd się wziął i co się wydarzyło, że do dziś krąży w opinii - ma za to ode mnie ogromny plus, ponieważ bardzo zgrabnie domyka tym temat. Czyta się bardzo szybko i z wielką przyjemnością - to sama przyjemność chłonąć wiedzę w takiej przyjemnej formie. 

Książkę Radka Kotarskiego z przekonaniem mogę polecić. Jest mądra, zabawna, a przy okazji pokazuje, że to w co całe życie święcie wierzyliśmy ma nie tylko ukryte dno, ale również całkiem sprzeczne korzenie... Z pewnością sprawdzi się jako prezent świąteczny dla małych i dużych bystrzaków, jak również jest doskonała w gorącym okresie zaliczeń i bieganiny - nie wymaga ogromnego skupienia, za to lekką formą pomaga się odstresować. U mnie dała radę!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Znak!

6 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam o istnieniu Polimatów, a teraz nie mogę się doczekać aż zobaczę Kotarskiego w akcji. Potem, chętnie wezmę się za lekturę jego książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Radka i z wielką chęcią przeczytałabym jego książkę. Może znajdzie się pod choinką ?
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    wwww.zakladkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa tej książki, ale nie tak aby ją przeczytać. Chociaż może kiedyś... ;) Pozdrawiam <3
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Programy autora lubię, więc pewnie po książkę również sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię oglądać jego programy, muszę pamiętać o tej książce przy najbliższym uzupełnianiu półek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chcę przeczytać tę książkę :P

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...