poniedziałek, 27 lipca 2015

TOP10 - najlepsze książki pierwszej połowy 2015



Pierwsza połowa dwa tysiące piętnastego roku za nami - szybko minęło, co?  Wiem, że przez ten czas było mnie tu raczej mniej niż więcej, dlatego dzisiaj mam dla Was coś super. Przygotowałam zestawienie dziesięciu książek, które mnie w tym czasie ujęły, zachwyciły i po prostu były najlepsze. I bardzo bardzo chętnie poznam również Wasze typy!


(a pomysł rzuciła oczywiście niezastąpiona Klaudyna)

1. Agnieszka Olejnik Dante na tropie (recenzja)

Przezabawna, wciągająca, napisana z polotem i lekkością. Niesamowici bohaterowie, cudownie zakreślona zbrodnia. Palce lizać!

2. Kimberley Freemen Zatoka latarni (recenzja)

Lekka i urocza, cudownie porywająca w swój świat. Od pierwszej strony się w niej zakochałam... i tak już mi zostało!

 3. Joanna Sałyga Chustka (recenzja)

 Przede wszystkim - wzruszająca i dogłębnie pokazująca wartość życia. Poza tym prawdziwa i szczera, aż do bólu. Lektura obowiązkowa, tak po prostu.
 
4. Sue Mank Kidd Sekretne życie pszczół (recenzja)

Klasyk, który chciałam poznać od zawsze. Kiedy tylko zaczęłam czytać, nie mogłam się od niej oderwać. Jest w tej historii też dużo mnie i dlatego mogłabym wciągnąć ją jeszcze raz.

5. Katherine Webb Echa pamięci

Bardzo dużo czasu potrzebowałam, żeby się do niej przekonać, ale kiedy już weszłam w nią cała, nie potrafiłam jej odłożyć. Przewspaniała, niezwykła, jedyna w swoim rodzaju. Genialna, no. 

6. Jojo Moyes Razem będzie lepiej (recenzja)

W życiu bym się nie spodziewała, że tak prosta i tak z pozoru banalna historia złapie mnie za serce i zakocha w sobie na amen. Jest przepiękna, przekochana i niesamowicie urocza - warto ją mieć na swojej półce!

7. Diane Chamberlain Prawo matki

 Moja pierwsza książka tej autorki, o której słyszałam już tak wiele, że sama byłam ciekawa jak ją odbiorę. Udało się, bo mogłam się osobiście przekonać, że wszystko co o niej pisali to prawda - i dlatego koniecznie trzeba ją poznać.

8. Anna Herman Dziewczyny z Syberii (recenzja)

Niezwykła lektura, która zamyka usta. Świadectwo, które uczy jak żyć, kiedy wali się wszystko. Jeszcze lepsza od Dziewczyn z powstania, porywająca i wyciskająca z oczu morze łez.

9. Piotr Żyłka, ks. Jan Kaczkowski Życie na pełnej petardzie

To chyba najważniejszy cel w życiu jaki mam - żyć na maksa. Kiedy patrzę i na Piotra Żyłkę i na księdza Kaczkowskiego to tę petardę bożą widzę i trochę im jej zazdroszczę. W tej książce trochę się nią z nami dzielą i dlatego jest to lektura taka świetna i taka rewelacyjna.

10. John Eldredge Dzikie serce 

Mówią, że to książka tylko dla mężczyzn - ale jak dla mnie to również dla kobiet. Jeśli chcesz zrozumieć co się roi w głowie Twojej drugiej połówki, to wręcz obowiązkowa. Przystępna i ogromnie wartościowa.

Znacie, czytaliście, zgadzacie się? :)

14 komentarzy:

  1. Niestety, nie czytałam niczego z Twojej listy książek. "Prawo matki' czeka na swoją kolej na półce, a "Razem będzie nam lepiej" bardzo mnie zainteresowało. Myślę, że czas rozglądnąć się za tą książką :)

    Pozdrawiam
    Przygody mola książkowego

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przeczytałam ANI JEDNEJ książki z tego zestawienia, co trochę mnie smuci. :( Najbardziej zaintrygował mnie ostatni tytuł i już dodałam go do listy "Do przeczytania". :)

    Pozdrawiam,
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę, nie czytałam żadnej z tych pozycji - to chyba znaczy, że jestem bardzo do tyłu z nowościami ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam żadnej, ale chciałabym poznać te z nr 7 i 9.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, ale ja nie czytałam wymienionych przez ciebie książek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Całym sercem zgadzam się z 1, 4, 6 i 8 :) A reszty nie znam, choć wiele z tych książek mam w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam niestety żadnej z tych książek, ale dopisuję te tytuły na moją listę "Do przeczytania". "Chustkę" mam na półce, koniecznie muszę znaleźć czas żeby ją przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze żadnej z nich, chlip :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam żadnej z tych książek :o Muszę nadrobić.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też żadnej nie czytałam :c
    http://patrzecprzezrozoweokulary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam żadnej z tych książek! I z tego, co widzę po innych komentarzach - nie jestem jedyna. Mam za to na oku od pewnego czasu "Dziewczyny z Syberii" i "Sekretne życie pszczół". Mam nadzieję, że uda mi się je przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się w zupełności co do "Razem będzie lepiej". Tak prosta i nawet może banalna, ale jak to ujęłaś - chwytająca za serce historia zdarza się nieczęsto:-) Uwielbiam i czekam na kolejne książki Jojo Moyes:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak to się stało, że nie przeczytałam żadnej spośród nich? :( Jednak to nie jest najgorsze. Najbardziej smuci mnie, że przecież tak bardzo chciałam. Szczególnie "Sekretne życie pszczół". Kompletnie zapomniałam o tym jak bardzo chciałam ją przeczytać. Muszę się natychmiast poprawić. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...