czwartek, 5 lutego 2015

wstawaj!

A beautiful morning.

Godzina 5.45. 
Budzik dzwoni już kolejny raz. Otwieram jedno oko, tylko po to, żeby zarejestrować, że to już, trzeba wstać, a jest ciemno, zimno i sennie. Jeszcze nie skończyłam swojego snu, jeszcze kołdra tak bardzo prosi, by zostać w niej chodź krótką chwilę. Próbując oszukać przeznaczenie, po omacku wciskam drzemkę i obracam się na drugi bok, ale budzik się nie poddaje - już wkrótce słyszę znajomą melodyjkę jeszcze raz.
I już wiem - naprawdę trzeba wstać. 
Ale wiesz co? Chyba naprawdę się cieszę!

Świat nie należy do tych, którzy wcześnie wstają, ale do tych, którzy są szczęśliwi, że wstają. 
(znalezione w internetach)

Codziennie otrzymujemy ten sam niesamowity prezent - kolejne 24 godziny życia. Jeszcze wolne od rozczarowań, smutków, nieszczęść, pecha, niepowodzeń. Czyste, piękne, niewinne. 
Dostajemy je całkiem za darmo i możemy zrobić z nimi co tylko chcemy, bo tylko od nas zależy jak je wykorzystamy. Czy to nie piękne?

Nie wiem czy jest lepszy sposób na powitanie nowego dnia niż uśmiech. Taki prosty, jeszcze trochę zaspany, może niedobudzony. Uśmiech do wschodzącego słońca, śniegu na parapecie, wróbli na chodniku. A przede wszystkim do ludzi - zwłaszcza tych, których masz najbliżej. Serio, spróbuj.

Są jeszcze dwa takie piękne słowa, które nawet najgorszemu dniu nadają inny wymiar: przepraszam i dziękuję. Działają nawet wtedy, kiedy wszystko się wali, łzy się cisną do oczu, a wokół nic a nic nie wychodzi. Nie wierzysz? Wypróbuj! 

Wstawaj i nie bój się! Ruszaj do działania! 
Masz niezwykłą misję na ten dzień: szukanie radości! Przecież jesteś cudem!

Nie ma czasu do stracenia - bądź dzielny!

(słuchaj! czy to nie piękne?) 

13 komentarzy:

  1. Dlaczego te twoje teksty zawsze są takie cudowne? ♥ No i tak bardzo inspirują i sprawiają, że czyta się po 5 razy i za każdym razem odkrywa coś nowego. Dziękuję, że je piszesz. :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci bardzo, po raz kolejny za kolejny wspaniały post, który wzruszył mnie do łez i sprawił, że się uśmiechnęłam i który sprawił, że widzę tyle powodów do radości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydrukuję sobie ten tekst i powieszę nad łóżkiem :-P Bo chyba zawiesza mi się funkcja uśmiechu kiedy trzeba wstać jak jest jeszcze ciemno... Za to kiedy budzi mnie słońce mam niesamowicie dobry humor ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wstawanie w ciemności jest fajne, bo można wyjść na zewnątrz i zobaczyć jak wstaje słońce, a TO DOPIERO JEST WIDOK. :3 Zwłaszcza jak promienie połyskują na białym śniegu.. O rany. Coś zabrzmiało to zbyt optymistycznie jak na mnie ^^
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooooooo :)
    Wstaję o 5.00 (bo inaczej bym się spóźniła), przebijam :D Ale fakt, uśmiech to podstawa. :)
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak w pyszczek strzelił, dziś właśnie o tej godzinie się obudziłam :). Lubię takie poranki, gdy jeszcze jest cicho, na ulicach prawie pusto... Taki spokój :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaki pozytywny post! :)
    Ja jednak jak rano wstaje do szkoły to idę zjeść śniadanie, oczywiście nie w humorze i znów kładę się do łóżka, a później spóźniam się do szkoły... Tak to bywa, rannym ptaszkiem nie jestem...
    Ale cóż, na razie mam ferie! Trochę szkoda mi dnia, bo śpię do 12:00, ale wolę się wyspać, bo zostało mi tylko kilka dni wolnego... :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja teraz od poniedziałku do piątku muszę wstawać o 5, bo inaczej nie zdążyłabym do szkoły. W weekendy wstaję różnie, ale zazwyczaj około 6 rano. Początkowo takie wstawanie nie było łatwe, ale teraz lubię te uczucie, gdy idę przed szóstą zupełnie pustą ulicą, mogę się wyciszyć, spokojnie pomyśleć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tekst jak znalazł dla mnie! :D Szkoła, wstawanie o 6.00, to zdecydowanie coś nie dla mnie, a mimo wszystko, masz rację - uśmiech potrafi zmienić wszystko! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wstaję dokładnie o tej samej porze. Staram się cieszyć, uśmiechać rano, ale nie zawsze wychodzi. Zwykle jestem zestresowana [bo szkoła, sprawdziany, testy] i trochę zła [bo dzień wcześniej nie mogłam zasnąć i teraz jestem niewyspana]...
    Fajnie byłoby to zmienić, ale nie zawsze wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Taki ładny tekst <3 Ale dlaczego one na mnie nigdy nie działają :c

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...