wtorek, 17 lutego 2015

do czego przyda się Chustka?


Zdajesz sobie czasami sprawę, że każdy, naprawdę każdy, dzień jest wyjątkowy, niepowtarzalny i już nigdy się nie powtórzy, a decyzje jakie w nim podejmiesz mogą mieć wpływ na całe Twoje życie? Wiesz o tym, że zostałeś stworzony do dobra, uśmiechu, radości i entuzjazmu, a narzekając i porównując się do innych tylko tracisz cenny czas, który już nigdy do Ciebie nie wróci? Rozejrzyj się dookoła - wszędzie zauważysz ludzi, którzy mają sto razy mniej szczęścia w życiu i bardzo cierpią. Może czas przestać marudzić, a zacząć konkretnie działać? 

Skończyłam właśnie czytać Chustkę - niesamowitą książkę o raku. A właściwie to nie o raku, tylko o Joasi-Chustce, kobiecie, która raka spacyfikowała i dalej żyła - szczęśliwiej niż wielu zdrowych.
I tak bardzo mi ta książka dała do myślenia, że aż nie mogę przestać o niej myśleć. I tak się zastanawiam - co mam robić, żeby też być taka jak Ona?

Życie ma ogromną wartość - myślę, że doskonale o tym wiecie. Mamy je tylko jedno i tylko od nas zależy co z nim zrobimy, ale jedno jest pewne - warto wykorzystać je najlepiej jak umiemy. I działać i kochać i cieszyć się tym co mamy. Potraficie tak?

Mam wrażenie, że my wciąż tracimy tyle czasu, że wciąż nie potrafimy dobrze go spożytkować.

Narzekając, marudząc, wracając wciąż do spraw, które dawno minęły i już nie wrócą.
Kłócąc się, nie przepraszając, nie wybaczając.
Ciągnąc toksyczne związki, znajomości i przyjaźnie, które zamiast budować - niszczą.
Porównując się do innych, nie zauważając przy tym, jak sami wiele otrzymujemy i jak wiele mamy.
Wywyższając się, stawiając się na pierwszym miejscu, myśląc egoistycznie i egocentrycznie.
Nie dając innym szansy zbliżenia się, zamykając się w swoim świecie.
Nie dzieląc się swoim czasem z innymi ludźmi, nie pomagając, nie wspierając.
Stawiając na bylejakość, sięgając po półśrodki, zamiast po wszystko co najbardziej wartościowe. 

Tracimy czas, kiedy nie skupiamy się na tym co najważniejsze na świecie - na Miłości.
Bo to nie zdrowie jest najważniejsze, tylko właśnie ona - Miłość, która przenosi góry, pokonuje przeszkody, walczy do samego końca. 

piękna Joanna-Chustka!
To niepojęte, że trzeba znaleźć w sobie raka, żeby znaleźć siebie, żeby dowiedzieć się co to znaczy naprawdę żyć. Popatrz na siebie - czujesz, że wykorzystujesz to co masz, najlepiej jak potrafisz? Masz apetyt na życie, chce Ci się działać, kochać, poznawać to, co jeszcze nieodkryte?
Joanna uczy jak żyć, pokazuje jak życie może być piękne, wielokolorowe, barwne, niesamowite, radosne. Nie owija w bawełnę i dzięki temu tak prawdziwie zachwyca - czytam ją i czuję, że ja też tak chcę!

Bardzo bardzo bardzo tę książkę polecam - to niezwykłe świadectwo prostego życia i rachunek sumienia w jednym. Czytajcie powoli i zachwycajcie się miłością, która się z niej wylewa - warto. 

PS ta książka to zapiski z bloga Joanny - bloga, dla którego warto zarwać noc <3

8 komentarzy:

  1. Widzę, że warto sięgnąć po książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. To wspaniały podręcznik życia! Ileż ja łez przy nim wylałam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę boję się takich lektur, ale kiedyś i tak z pewnością się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, ale myślę, że strasznie mnie wzruszy. Oby mi też dała do myślenia, żebym przestała się przejmować rzeczami, które czasami w naszym życiu są kompletnie nieważne

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam "Chustkę" w tamtym roku, podziwiam Cię, że udało Ci się o niej napisać, ja nie udźwignęłam ciężaru emocji, ale na pewno powrócę do lektury, bo to książka o ogromnej sile, energii, miłości do świata, która produkuje wiele optymizmu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. aach, jaki piękny tekst <3 i no, muszę koniecznie przeczytać "Chustkę" <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię czytać o chorobach, więc chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ja na polce, czeka na swoja kolej - po Twojej recenzji widze ze bedzie to szybciej niz pozniej! :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...