wtorek, 18 listopada 2014

PRZEDPREMIEROWO: 278. W śnieżną noc



Autorzy: Maureen Johnson, John Green, Lauren Myracle
Wydawnictwo: Bukowy Las
Data wydania: 19 listopada 2014
Liczba stron: 312


Ta jedna noc w całym roku - wyczekiwana przez wszystkie dzieci i dorosłych na całym świecie. Pełna rodzinnego ciepła i miłości, śniegu, kolęd, radości, która roztapia serce. Pełna świątecznych cudów - takich, których nie jesteś w stanie nawet sobie wyobrazić. A jeśli zbyt szybko nie dorosłeś, to również pełna najwspanialszych przygód. Jesteś ciekawy jakich?

W Gracetown, niewielkim miasteczku, którego głównym punktem spotkań jest Starbucks, dokładnie w wigilijną noc rozpętała się śnieżna burza, przez którą pociąg stanął i nie mógł ruszyć dalej. A w tym pociągu akurat znalazła się Jubilatka, jadąca do swojej babci, po tym jak jej rodzice przypadkowo trafili do więzienia, Jeb, na którego czeka stęskniona i pełna wątpliwości Addy oraz chmara cheerleaderek. W tym samym czasie zepsuło się coś jeszcze  - auto, którym Diuk, Tobin i JP uciekali przed pragnącymi zemsty bliźniakami. I to wszystko w jeden dzień, jedną noc, która zmieniła ich życie świątecznym cudem miłości. Jak to się skończy? 

Johna Greena lubię. Bardzo. Mimo, że może nie pisze wielkich arcydzieł, to jednak każda jego książka porusza jakąś czułą strunę serca, trafia do środka i każe się zastanowić nad sobą bardziej. Lubię go cytować, lubię zastanawiać się nad tym co pisze. I dlatego z przyjemnością sięgnęłam po książkę, na której widniało jego nazwisko i z jeszcze większą przyjemnością ją przeczytałam. A raczej połknęłam. Nie przestając uśmiechać się do kartek.

W tych trzech opowiadaniach najlepsze jest to, że są ze sobą tak cudnie powiązane, a także to, że mają tak wiele uroku i ciepła w sobie, że rozgrzewają od środka, i to bardzo bardzo. Czyta się to z jedną wielką radością, niecierpliwością, co wydarzy się dalej oraz tęsknotą do własnych świąt i własnych przygód., które z takimi bohaterami przeżyłoby się z pewnością przednio. 

Bo właśnie bohaterzy stanowią jeden z największych atutów tej książki - są żywi, zabawni, ciepli, pełni energii, z problemami bliskimi nastolatkom oraz dylematami, które przeżywa każdy z nas. Nie da się ich nie polubić lub choćby nie zapałać choć iskierką przyjaźni, bo skradają serce już od pierwszych stron. A ponieważ nie są to trzy osobne historie, tylko historie, które w dużym stopniu mówią o tym samym wydarzeniu, czasie i miejscu, możemy być z nimi przez całą książkę. I nieustannie im kibicować.

Choć do świąt jeszcze trochę czasu, ja polecam Wam z W śnieżną noc zapoznać się jak najszybciej - bo zdecydowanie warto! Jest zimowo, zabawnie, ciekawie, niebanalnie i przeuroczo. Wiele jest tu świątecznej magii, która zmienia serca i powoduje cuda, miłości, przyjaźni, zaufania. Przeczytanie jej to jedna z najlepszych rzeczy, które może Wam umilić ten przedświąteczny czas oczekiwania!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Bukowy Las!

13 komentarzy:

  1. Chyba sprawię ją sobie na święta :) Uwielbiam czytać takie książki w tym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupię z pewnością - w końcu to Green <3 A pozostałe opowiadania również z przyjemnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo czekam na tę książkę. Zresztą kilka innych książek Greena też mam w planach, miałam przyjemność przeczytać do tej pory jedynie "Gwiazd naszych winę".

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę mieć tę książkę! Chciałabym ją przeczytać typowo w święta, chyba że jednak ciekawość zwycięży i mi się to nie uda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno przeczytam tę książkę. Idealna na zimowe wieczory, a u mnie właśnie za oknem pojawił się śnieg...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupuję ją jak tylko znajdę i czytam przed świętami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak, mam ją w planach, reklama jej na wszystkich blogach robi swoje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem ile razy widziałam już tę książkę na blogach, ale coraz bardziej ona mi się marzy! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. No teraz to nie ma mowy bym sobie jej nie kupiła. Muszę mieć i już! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tę książkę w planach... myślę, że jak dopadnie mnie nastrój świąteczny to książka będzie jak znalazł ;)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie. Oczywiście, że przeczytam. Może nie teraz, ale jednak. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...