poniedziałek, 20 października 2014

o najlepszym polskim filmie ostatnich czasów, czyli "Bogowie"

Ja naprawdę nie wiem dlaczego, ale kiedy tylko po raz pierwszy zobaczyłam ten zwiastun to wiedziałam, że bardzo bardzo bardzo chcę to zobaczyć. I koniecznie w kinie i koniecznie jak najszybciej. A kiedy później zaczęłam czytać coraz więcej zachwalających recenzji i z każdej strony słyszeć jaki to ten film nie jest świetny i niesamowity, coraz bardziej się na niego nakręcałam i naprawdę miałam ogromne nadzieje i ogromne oczekiwania.
A kiedy w końcu usiadłam przed wielkim ekranem i zobaczyłam pierwsze sceny wiedziałam, że się nie zawiodę.


Bogowie to polski film oparty na biografii Zbigniewa Religi, człowieka, lekarza, chirurga, który jako pierwszy przeprowadził w Polsce, w swojej klinice w Zabrzu, udany przeszczep serca. Zrobił to 5 listopada 1985 roku, a film pokazuje przede wszystkim długą drogę jaką musiał przebyć, żeby tego dokonać. Nie było prosto, nie było pięknie, zwłaszcza w tych ciężkich czasach, kiedy wszystkim wciąż czegoś brakowało. Pokazuje również jak wysoką cenę musiał zapłacić - cenę zdrowia, stylu życia, życia rodzinnego, stresu, kilogramów kofeiny i nikotyny. Jesteście ciekawi?

Oglądam naprawdę mało filmów, bo rzadko który jest w stanie zachęcić mnie na tyle, że mam motywację żeby poświęcić mu swój czas. Ten naprawdę sprawił, że ogromnie chciałam go poznać i naprawdę ogromnie cieszę się, że to zrobiłam. Bardzo mi się podobał. Bardzo bardzo bardzo.


Tomasz Kot w roli Zbigniewa Religi jest niesamowity, genialny, wprost stworzony do tej roli. Gra z najwyższą klasą, ogromnym profesjonalizmem, perfekcyjnym wczuciem się w rolę. Pasuje znakomicie i znakomicie wypełnia swoje zadanie. Podobnie zresztą jak pozostała część aktorów - uderzająca Magdalena Czerwińska jako Anna Religa, kapitalni Szymon Warszawski i Piotr Głowacki, zaskakujący Rafał Zawierucha. Ujmuje również niezastąpiona Kinga Preis czy Marta Ścisłowicz, jak również cała reszta, której w całości nie sposób wymienić. Po prostu coś fenomenalnego.

Wspaniała jest również gra świateł, kamery, idealne odtworzenie warunków i otoczenia z lat 80. Oglądając na chwilę zapominasz o swoich problemach, o swoim świecie i przenosisz się w świat Religi - lekarza, który wstrząsnął polską medycyną. Poza tym nie mogę również nie wspomnieć o szczególe, który mnie bardzo dotknął - ta lekcja, jaką możemy od niego zaczerpnąć: że zawsze należy sięgać po swoje cele, iść drogą, którą sobie wyznaczyliśmy, nie poddawać się mimo przeszkód, które los stawia nam ciągle na drodze. Trwać dzielnie i ciągle uparcie dążyć do spełnienia marzeń. Bo tylko odważni osiągają sukcesy.

Jestem widzem niedzielnym, ale po zakończeniu tego filmu miałam ochotę mówić tylko łał. I bić brawo. Bo to film, który trzeba zobaczyć, jak najszybciej. Miażdży, powala, wbija w fotel. Jeszcze raz z całego serca polecam - naprawdę warto!




8 komentarzy:

  1. Genialny film, również mi się bardzo podobał! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten film zbiera same pochwały i nic dziwnego - cudowna ekranizacja :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. jak się wyrobię czasowo, to w piątek będę w kinie :) w sobotę Tragi, w niedzielę koncert.. zapowiada sie kulturalny weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę Ci, że byłaś na tym filmie w kinie. :) Mam nadzieję, że i ja niebawem zobaczę go, bo zapowiada się rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też słyszę i czytam o tym filmie same pochlebne opinie .

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyle pozytywnych opinii się słyszy o tym filmie, że pewnie ja sama niedługo go obejrzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój chłopak jest zachwycony tym filmem, więc i ja koniecznie muszę go obejrzeć - widzę, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Medycyna mnie nie pociąga, ale skoro polecasz... :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...