czwartek, 11 września 2014

uśmiechaj się!

Ostatnio było o tym, żeby nie narzekać, teraz czas przejść na poziom wyżej - porozmawiamy o uśmiechach! Bo patrząc na ludzi na ulicy, w szkole, sklepie i autobusie, coraz bardziej wątpię w to, że jeszcze, tak całkiem spontanicznie, potrafimy to robić. 

Smile ♥

Kiedyś przeczytałam o badaniach, które mówią, że jeśli rano uśmiechniemy się do swojego odbicia w lustrze, do naszego mózgu podświadomie dotrze informacja, że jesteśmy zadowoleni, szczęśliwy, a ten dzień będzie udany. Nawet gdy nie do końca tak myślimy. Na początku nie chciało mi się w to wierzyć, ale postanowiłam sprawdzić to na własnej skórze. I okazało się, że działa, naprawdę działa. Dziś pierwszą rzeczą po przebudzeniu jest uśmiech - najpierw no nowego dnia, a później do siebie samej. Lubię pośmiać się z moich rozczochranych włosów, ucieszyć się na widok herbaty albo tego, co zaraz się wydarzy. Kolejny dzień to możliwość rozpoczęcia wszystkiego od nowa - czy to nie jest piękne?

Jak ja to robię? Zwyczajnie, podnoszę oba kąciki ust do góry. I już, działa!


Pamiętacie Eksperymentalny Sygnał Dobra, który wysyłali sobie bohaterzy Kwiatu kalafiora? Generalnie polegało to na tym, że wychodzili na ulicę i uśmiechali się do ludzi, a następnie sprawdzali ich reakcję. Czasami zdarza mi się ich w tym naśladować i nawet sobie nie wyobrażacie jakie to świetne - patrzeć na wracające do mnie uśmiechy! Spróbujcie - koniecznie. Jak najszybciej! 

Uśmiechanie się to coś absolutnie cudownego, jeden z najpiękniejszych darów jakie mogliśmy otrzymać. Czyni to z nas ludzi pozytywniejszych, ładniejszych, ludzi, którym łatwo zaufać. Osoby, które szeroko się uśmiechają i często się śmieją szybko zapadają w pamięć, bo swoją radością mogą zarażać innych. A kto nie lubi się cieszyć?

Uśmiechajcie się, proszę. Nie szukajmy już wymówek. Nie bójcie się! 

Świat jest piękny, a Ty uśmiechając się upiększasz go stokrotnie!

Happy banana

17 komentarzy:

  1. Nic nie będę dodawała, po prostu wysyłam do Ciebie szeroki uśmiech :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym upięknianiem mnie przekonałaś :-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Karolka! Jesteś najbardziej optymistyczną osobą w blogosferze :) Czytając takie wpisy, jak ten, nie mogę zrobić nic innego, jak tylko się uśmiechnąć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, bardzo bardzo się cieszę <3

      Usuń
  4. Po przeczytaniu posta kąciki ust samoistnie się podnoszą. Ja lubię uśmiechać się do obcych mi ludzi np, w autobusie albo na przystankach. Większość odwzajemnia uśmiech:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, aż się kąciki ust same unoszą podczas czytania tego wpisu :) Niezwykle pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. :) - Taki wymowny uśmiech dla ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie wypróbowałabym ESD (piękna idea, zawsze mi się podobała;) ale po prostu boję się, że te uśmiechy do mnie nie wrócą, a ludzie będą patrzeć na mnie jak na wariatkę. Ech, uroki bycia chorobliwie nieśmiałym człowiekiem;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny masz ten uśmiech:)
    W moim otoczeniu sporo osób się uśmiecha. A wiesz, że wbrew pozorom szansę na odwzajemnienie uśmiechu mamy u starszych osób? Sprawdziłam i to jest prawda. Starsze osoby bardzo łakną serdeczności, więc pozytywnie reagują na uśmiech obcej osoby.
    Pozdrawiam z uśmiechem:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zawsze pozytywnie i z uśmiechem :) Uwielbiam Twoje posty <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro zaczynam z uśmiechaniem się do lustra. Rodzina pomyśli, że zwariowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak właśnie trzeba - z uśmiechem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również komentuję to uśmiechem! :))

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...