niedziela, 31 sierpnia 2014

książkowe migawki #2

Ogromnie mnie cieszyło, kiedy ostatnią, pierwszą, odsłonę z tej serii przyjęliście z takim entuzjazmem. I, że Wam się naprawdę podobał, bo co tu dużo mówić - ja też go lubię. I też cieszę się, że mogę go dla Was opublikować, bo dzielenie się szczęściem daje jeszcze więcej szczęścia! 
A tym razem szczęścia będzie w liczbie pięć - popatrzcie!

(ostatnio ktoś wspomniał, że przydałby się opis fabuły, no i w sumie miał rację. tylko, że wtedy zajęłoby to zbyt wiele miejsca, byłoby zbyt długie i zakłóciłoby idee migawek. dlatego pod każdym opisem w "dowiedz się więcej" zostawiam Wam link do LubimyCzytać - tam dowiecie się wszystkich szczegółów, jeśli będziecie zainteresowani)


Charles Martin Kiedy płaczą świerszcze, WAM, 2010

Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że to jedna z moich ulubionych książek, takich które mogłabym czytać bez przerwy, do znudzenia, aż całkiem będę znać ją na pamięć. Pochłaniałam ją w tym roku w lipcu, w milczącym, cichym i pięknym ogrodzie w Taize i mimo, że strony przewracały mi się same, ja chciałam jej nigdy nie kończyć. Bo jest tak do bólu piękna, cudowna, niesamowita, wspaniała, kochana, urocza, genialna. Od razu gdy ją skończyłam zaczęłam za nią tęsknić. I tęsknię do dzisiaj.
(a poza tym pożyczyła mi ją kochana F.)


Marcin Jakimowicz Ciemno czyli jasno, Niecałe, 2013
Marcin Jakimowicz Niech żyje słabość, eSPe, 2014

Dwa w jednym, bo nie ma sensu się powtarzać - wszystko co wydane jest pod nazwiskiem Jakimowicza to klasa sama w sobie i dlatego też tak bardzo go cenię i lubię. Pierwsza książka to zbiór wywiadów, które sam przeprowadził (i opublikował na łamach Gościa Niedzielnego) z najróżniejszymi ludźmi - m.in. z Jankiem  Melą, Ireneuszem Krosnym, Anną Golędzinowską, bp Grzegorzem Rysiem, o. Augustynem Pelanowskim i wieloma, wieloma innymi. Każdy jest niesamowicie ciekawy, bardzo inteligentnie poprowadzony, na wysokim poziomie, a jednocześnie lekki i dobry w odbiorze. Czyta się świetnie, a co najlepsze, można wiele z tego wyciągnąć. I wiele się nauczyć na przykładzie innych.
Druga lektura zaś to wywiad właśnie z Marcinem, który przeprowadził Mariusz Czaja. Skończyłam ją dzisiaj rano i mogę polecić z czystym sumieniem - po prostu świetna! 


Jan Miodek Słownik polsko@polski, Marina, 2013

To moje takie humankowe zboczenie - lubię czytać dużo o języku polskim, lubię mówić i pisać poprawnie i lubię otaczać się ludźmi którzy też o to dbają. Jeśli chodzi o profesora Miodka to bardzo szanuję go ze względu na jego ogromną wiedzę na temat naszego języka i dlatego szukając czegoś nieskomplikowanego i dobrego do podróży autem sięgnęłam po tę pozycję. Są to luźne rozmowy z telewidzami, których trapiły różne językowe zagwozdki. Może nie jest to lektura obowiązkowa, ale jeśli będziecie mieli okazję to sięgnąć polecam - można naprawdę dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy. 


Silvia Vecchini Miriam, Święty Paweł, 2013

Kupiłam ją całkiem w ciemno - wiedziona zagadkowym tytułem i ciekawym opisem z tyłu. Miałam ochotę na mądrą, ale jednocześnie lekką i miłą lekturę i taką też dostałam. Najlepsze jest w niej właśnie to, że opowiada historię Maryi - matki Jezusa - ale z takiej bardzo domowej i ludzkiej strony, również pełnej błędów, strachu i niepowodzeń. Napisana bardzo ciekawie, w niebanalny sposób, językiem, który czyta się wyśmienicie. Polecam!
I to już wszystko - enjoy! :*

6 komentarzy:

  1. Nie słyszałam wcześniej o żadnej z tych książek. Ciekawy pomysł na serię postów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O pozycji Miodka słyszałam i bardzo chciałabym ją przeczytać :) Najbardziej jednak zaintrygowałaś mnie ostatnią publikacją, o której istnieniu nie miałam pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie słyszałem o tych książkach, ale zaciekawiła mnie"Kied.y płaczą świerszcze".

    W wolnej chwili zapraszam (dopiero zaczynam) http://ksiazkowy-zlodziej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Słownik polsko@polski chcę! Nie słyszałam o tej książce wcześniej, a zapowiada się super. Poprawiam chyba każdego kogo się da, siebie też i jestem trochę na tym punkcie psychiczna. Więc przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie przeczytam "Miriam", skoro jest napisana dobrym językiem i opowiada o treściach mi bliskich. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam żadnej z tych książek. Najbardziej przemawia do mnie Miriam, więc poszukam :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...