poniedziałek, 18 sierpnia 2014

książkowe migawki #1

witam Was wakacyjnie!

Pewnie zdajecie sobie sprawę, że nie wszystkie książki, które czytam opisuję tutaj na blogu, bo nie zawsze mam na to czas, wenę i ochotę, a skoro nie muszę, to tego nie robię. Od dawna jednak noszę się z wspomnieniem o nich w jakiejś krótkiej formie - i tak właśnie powstały książkowe migawki: niedługie, zwięzłe i na temat. Mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu!


Aleksandra Monir Poza czasem, Jaguar, 2014

Książka zachwalana niemal przez wszystkich, byłam pewna, że mi się spodoba, zwłaszcza, że o podróżach w czasie od czasu do czasu poczytać lubię. Tymczasem to co otrzymałam, nie do końca mnie zachwyciło - język do bólu prosty, fabuła przewidywalna, bez polotu, oryginalności i jakichkolwiek emocji. Czyta się całkiem przyjemnie, ale ja już nie mogłam się doczekać kiedy ją skończę. Chociaż... gdybym miała czternaście lat to pewnie spodobałaby mi się bardziej, więc gdybym miała ją komuś polecić to właśnie temu przedziałowi wiekowemu.



Ana Maria Matute Bezludny raj, W.A.B., 2011

Nie wiem, czy kiedykolwiek bym po nią sięgnęła, gdyby nie kochana F., ale wtedy straciłabym na pewno coś bardzo pięknego. Bezludny raj jest przepełniony pięknem, dzieciństwem, marzeniami, lataniem i tak cudownymi cytatami, że w oczach pojawiają się łzy. Polecam z całego serca - ja mogłabym ją przeczytać jeszcze raz.


Mary Hooper Siostra, Nasza Księgarnia, 2012

Kupiłam ją wiedziona impulsem i cudną okładką, przeczytałam w jedno popołudnie w czasie kolejki u okulisty, gdzie po raz pierwszy cieszyłam się z opóźnień, ponieważ nie umiałam wypuścić jej z rąk. Niesamowicie wciągająca, urokliwa, ciekawa i inteligentnie napisana historia, którą się chłonie. Dzięki niej na chwilę znalazłam się na ulicach wiktoriańskiego Londynu i spędziłam świetnie czas. Bardzo, bardzo polecam!



Pierdomenico Baccalario Sklepik Okamgnienie. Walizka pełna gwiazd, Olesiejuk, 2013

O tym, że Baccalario pisać potrafi, mogłam się już przekonać czytając kiedyś jego świetną serię Ullyses Moore. Z radością sięgnęłam po jego kolejną serię i kolejny raz zostałam bardzo mile zaskoczona. Książka niby dla dzieci i młodszej młodzieży, ale każdy się w niej świetnie odnajdzie. Napisana bardzo lekko, więc czyta się szybko i bezproblemowo, uśmiechając się do kartek. Poza tym przecudnie wydana i genialnie prezentująca się na półce!

Kolejna część już niebawem!

17 komentarzy:

  1. Żadnej z nich nie czytałam. O "Poza czasem" ostatnio sporo się słyszy, ale nie wiem czy po nią sięgnę, a Ty też do tego specjalnie nie zachęcasz... Za to "Bezludnym rajem" mnie zaintrygowałaś - kompletnie go nie kojarzę, a tak kusisz :D Może kiedyś wpadnie w moje ręce ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i pozytywne, i negatywne recenzje "Poza czasem" i w sumie wciąż nie jestem zniechęcona, a trochę ciekawa tych książek. Nie jest to moje must read, ale jak wpadnie mi w ręce to chętnie przekonam się jak te podróże w czasie wypadają u Monir. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe czekam na kolejną część.

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem Ci, że wpadłaś na super pomysł z "książkowymi migawkami", ponieważ znam to uczucie gdy nie masz jak rozpisać się o danej lekturze lub po prostu nie masz na to czasu :) Stąd moje pytanie: zastrzegasz sobie jakieś prawa autorskie do tego cyklu, czy mogłabym po prostu (oczywiście z podlinkowaniem do pomysłodawczyni) coś takiego umieścić również u siebie?
    Pozdrawiam cieplutko :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma sprawy, częstuj się pomysłem! :D

      Usuń
  5. Bardzo dobry pomysł, doskonale wiem jak to jest, kiedy nie wie się co więcej napisać o książce, albo się nie chce :) Poza czasem jakoś od początku, nie mam pojęcia dlaczego, mnie nie przekonywało.Nabrałam ogromnej ochoty na Bezludny raj i Siostrę. Póki co, nie mogę się doczekać na kolejne odsłony Książkowych migawek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też myślałem, żeby napisać taką "migawkę" ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Siostrę" mam w domu już od jakiegoś czasu, stoi na półce i cierpliwie czeka, ale widzę, że warto przyśpieszyć czytanie jej:)

    OdpowiedzUsuń
  8. chciałabym przeczytać "Siostrę", a do "Poza czasem" nigdy nie byłam przekonana i nie wiem, czy kiedyś po nią sięgnę. :) ogólnie, to podoba mi się ten cykl (a przynajmniej chyba mogę to napisać po pierwszej jego odsłonie), bo nie zawsze mam czas czytać długie recenzje. :)
    miłego dnia!
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  9. O żadnej z nich nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam żadnej z tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam "Siostrę" w ubiegłym roku- podobała mi się, ale nie byłam zachwycona tak jak Ty ;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam tylko "Poza czasem" - reszta to nie wiadoma ;D Bardzo fajny pomysł z tymi migawkami ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. Żadnej z tych książek nie znam i jakoś nie jestem przekonany do żadnej z nich.

    OdpowiedzUsuń
  14. ojaa, świetny pomysł :D
    "Bezludny raj" mam na półce i chcę jak najszybciej przeczytać <3 Po "Siostrę" też chętnie sięgnę :3

    OdpowiedzUsuń
  15. "Bezludny kraj" wydaje się ciekawą lekturą i mam nadzieję, że niebawem wyląduje u mnie na półce. Jeśli chodzi o migawki, to uważam, że powinnaś dodać jedno czy dwa zdania o samej fabule. Ciężko stwierdzić czy dana książka jest w naszym guście tylko po krótkiej ocenie i okładce.
    Serdecznie pozdrawiam
    literatura-dla-chojraka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bezludny raj"- przepraszam za pomyłkę.

      Usuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...