niedziela, 15 czerwca 2014

PRZEDPREMIEROWO: 253. Księga stylu Coco Chanel



Autor: Karen Karbo
Tytuł oryginału: The Gospel According to Coco Chanel: Life Lessons from the World's Most Elegant Woman
Wydawnictwo: Literackie
Data wydania: 2 lipca 2014
Liczba stron: 252


Kobieta, która zrewolucjonizowała całkowicie świat mody, wywróciła do góry nogami i pokazała kto tu rządzi. Mała czarna, kardigan, dopasowany do sylwetki żakiet? To właśnie jej. A to nie wszystko - jest jeszcze nieśmiertelny dżersej, który jako pierwsza wprowadziła do mody, lekkie jak piórko słomkowe kapelusze, połączenie elegancji z wygodą. To właśnie ona rzekła kiedyś, że moda przemija, lecz styl pozostaje. Coco Chanel - jedyna taka!



Chcesz być modna, elegancka i właśnie taka jak Coco Chanel, ale nie wiesz jak to ugryźć? Wciąż masz kompleksy i boisz się wyjść na ulicę ubrana inaczej niż zwykle? Elegancja jest ci obca, a chciałabyś mieć klasę? Księga stylu Coco Chanel jest właśnie dla Ciebie! Opowiada nie tylko o tym jak ubierać się niczym z paryskiej ulicy, lecz również o historii i genezie tego niepowtarzalnego szyku. A to jeszcze nie wszystko! Mamy również okazję poznać wszystkie szczegóły i wydarzenia, które skłaniały tę niezwykłą projektantkę do nowych pomysłów, które później świat pokochał, a także jej życie, również to prywatne. Nie jesteś ciekawy?

Skusiłam się na tę książkę nie dlatego, że moda to coś co mnie interesuje, lecz bardziej dla tego budzącego mój podziw nazwiska na tytule. Coco Chanel jest dla mnie niezgłębioną inspiracją, kobietą, którą kiedyś zaczęłam poznawać i później było nam nieco nie po drodze. I żałowałam. Za to nie mogę pożałować mojego wyboru lektury, ponieważ Księga stylu okazała się lekturą przepyszną!

Jak już wcześniej wspomniałam jest tutaj zawarta niemal cała biografia Coco Chanel, więc przed lekturą wcale nie trzeba jej tak dobrze znać - mogę powiedzieć Ci nawet, że możesz nic o niej nie wiedzieć, a i tak będziesz usatysfakcjonowany. Znajdziesz tu na jej temat ogromną ilość informacji, również tych plotkarskich smaczków, znajomości i co najważniejsze - Chanelegend, czyli wszystkich historii, które do dziś są opowiadane kolejnym pokoleniom. Nie zabraknie też paryskiego szyku i lekcji prawdziwego stylu, iście w stylu Coco. Co jednak może być najcenniejsze to rady jak być szykowną, jak mieć klasę, jak ustosunkować się do swoich pieniędzy, do ludzi, którzy irytują i frustrują. I wszystko tak bardzo trafne!

Karen Karbo przedstawia to wszystko w genialnej formie, ponieważ opowiada swoimi słowami, językiem niezwykle prostym i przystępnym. Jednocześnie potrafi wplatać w to wątki ze swojego życia, zamiłowania do Chanel czy swoją koncepcję porad jakie projektantka zostawiła potomnym. Czyta się wybornie i bardzo szybko - to idealna lektura na upalny dzień, plażowanie czy długą jazdę pociągiem. Ciężko ją odłożyć, kiedy styl jest tak lekki, a treść taka ciekawa, więc można połknąć ją w jeden wieczór, z wielkim uśmiechem na twarzy.

Księgę stylu Coco Chanel polecam bardzo - nawet tym, którzy z tym stylem są nie po drodze. Kompendium wiedzy podane w formie dla każdego przypadkowego osobnika, najlepiej płci żeńskiej. Lektura niesamowicie inspirująca, ciekawa i pokazująca, że właśnie ciężka praca, upór, cierpliwość i wiele dobrych chęci prowadzą do sukcesu, nie prestiż czy narodziny wśród sław. Sprawdzi się jako świetny prezent nawet dla tych, które za czytaniem nie zawsze przepadają. Mi skradła serce!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Literackiemu!

10 komentarzy:

  1. Zapowiada się ciekawie :) Jeśli będe miała możliwość to chętnie po nią sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przeczytać tą książkę. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie kończę czytać. Dostałam ją trochę przez przypadek, a okazała się całkiem przyjemną lekturą. Tak naprawdę w dużej mierze jest to właśnie biografia Chanel:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moda jest zdecydowanie nie dla mnie, ale Coco Chanel intryguje mnie do tego stopnia, że jeśli będę miała okazję, z pewnością sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi z modą nie do końca po drodze, ale Coco bardzo szanuję i z chęcią poznam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Choć polecasz, raczej nie sięgnę. Nie czytuję takich książek, ale może kiedyś... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie, może kiedyś po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja raczej nie sięgnę, ale wiem komu polecę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeju... Jak patrzyłam na tytuł twojej notki to pomyślałam: "tym razem to chyba coś nie dla mnie". Nie interesuję się jakoś specjalnie modą, ani tym w jaki sposób ewoluowała na przestrzeni lat, aczkolwiek strasznie interesuje mnie sama postać Coco Chanel. Zresztą tak jak i ciebie. Jakoś do połowy recenzji wciąż nie byłam przekonana, a później nagle - zachwyt ubrany w słowa, również i mnie wbił się do głowy. :)
    I nie obiecuję, że książka zawita na mojej półce. Ale musisz mi wierzyć, że jeśli kiedyś zobaczę ten twór na promocji czy przecenie... nie będę się wahać! :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...