piątek, 20 czerwca 2014

10 książek na moje lato

Chociaż świadectwo dostanę dopiero za tydzień, wakacje zaczynam już dzisiaj, a jak wakacje to oczywiście nie może obejść się bez książek! Oprócz stosu, który znów się zebrał zbyt spory, wybrałam 10 pozycji, które w tym roku w lecie muszę przeczytać obowiązkowo - macie niepowtarzalną okazję je poznać!


Stephanie Cowell Claude i Camille - kupiłam ją pół roku temu i od tego czasu się kurzy. Tymczasem ma tak piękną okładkę i tak zachęcającą treść, że nie mogę na to dłużej pozwolić! Cieszy mnie również, że to historia z wątkami biograficznymi tak genialnego malarza jakim był Monet, ponieważ kilka faktów z historii sztuki na pewno zostanie mi na dłużej.

Agata Kołakowska Wszystko co minęło - coś lekkiego i u sprawdzonej pisarki - Agatę Kołakowską niezwykle lubię. Liczę na to, że znów mnie zachwyci i porwie, a także oderwie na chwilę od upałów.

Dorota Ponińska Podróż po miłość. Emilia - książka, którą bardzo chcę poznać już od dłuższego czasu, a wciąż przekładam ją na później - tak dalej nie może być! Wiem, że już ukazała się kolejna część, a pozytywne recenzje tylko mnie utwierdzają w fakcie, że muszę jak najszybciej nadrobić zaległości.

Hanna Cygler Kolor bursztynu - znów coś lekkiego, idealnego na dni zbyt ciepłe by myśleć o czymś mądrym. Bardzo na plus jest również niewielki format tej książki, przez co na pewno dobrze sprawdzi się np. w pociągu.

Sarah Lark Pieśń Maorysów - dokładnie rok temu, w lipcu czytałam pierwszą część tej porywającej sagi, tym razem będę mogła poznać dalsze losy moich ulubionych bohaterów. Już nie mogę się doczekać!


Katarzyna Zyskowska-Ignaciak Niebieskie migdały - w końcu zapoznam się z autorką, którą wszyscy zachwalają, a ja wciąż jej nie znam. Mam nadzieję, że będzie tak obiecująco jak obiecują wszyscy dookoła!

Javier Ruescas Play - młodzieżówka, podobno bardzo dobra, zabawna i lekka. Takiej właśnie potrzebuję! Gagatek mi to zachwala, a mamy tak podobny gust, że wierzę jej całkowicie - dlatego na pewno się za Play wezmę.

Yann Martel Życie Pi - klasyka, której wciąż nie znam, a czuję, że powinnam! Jako, że widziałam fragment filmu (i był ciekawy bardzo), myślę, że mi się to spodoba. Zresztą ta książka idealnie się w wakacyjne klimaty wpisuje - morze, tygrysy, wyspy, słońce... To będzie dobre!

Hanna Ożogowska Tajemnica zielonej pieczęci - znów klasyka, tym razem bardziej dla młodszych czytelników, co nie zmienia faktu, że przeczytam ją z przyjemnością. Zwłaszcza, że na mojej półce przeleżała rekordową ilość czasu i jest to zdecydowanie za długo!

Markus Zusak Złodziejka książek - najnowsza z tego zestawienia, ale znalazła się tu, ponieważ już od bardzo bardzo dawna była moim must read, a gdy mam już ją na półce ręce mi się rwą do niej. Tak bardzo nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam, że pewnie zabiorę się za nią w pierwszej kolejności!

A teraz powiedzcie mi - czytaliście coś z tej listy? Dobre wybory?
I najważniejsze - jak tam wasze wakacyjne stosy książek do przeczytania?

29 komentarzy:

  1. Ja w ogóle nie słyszałam (no może poza Złodziejką książek) i też nie czytałam nic z powyższej listy.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Złodziejkę książek" też muszę poznać - leży i czeka od kilku miesięcy. A "Życie Pi" polecam. Była to moja szkolna lektura i przypadła mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś czytałam coś Hanny Cygler, jednak okazało się, że to kontynuacja serii i ją odłożyłam. Myślę, że przyjrzę się jej twórczości bliżej, zwłaszcza, że polecała mi ją koleżanka. Tak jak Ty, ja również jestem strasznie ciekawa "Złodziejki książek" i pewnie niedługo się za nią wezmę ;) U mnie absolutnym must read, jeśli chodzi o wakacje, jest seria Anny Ficner- Ogonowskiej (chyba ze względu na motyw morza :) ) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przeczytałam nawet jednej książki z Twojej listy, na pierwszą piątkę nie mam ochoty, ale Play i Złodziejka trochę mnie interesują. Mam nadzieję, że którąś z nich i mi uda się przeczytać.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie utworzyłam jeszcze stosu wakacyjnego, ale na pewno go utworzę. Moje plany wakacyjne są przeogromne. Nic nie czytałam z twojej listy, ale wszystko przede mną. Przyjdzie na to czas. Teraz będą wakacje, dla mnie również teraz już są. Cały weekend poświęcam na czytanie i bardzo mi się to podoba. Wreszcie robię to co lubię :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój stos jest przeogromny, a że znalazłam pracę sezonową, mam mało czasu na czytanie :< Niestety nie spotkałam się z większością książek, choć na "Życie Pi" i "Złodziejkę książek" poluję już od dawna. Takie już moje smutne życie, że chciałabym przeczytać mnóstwo książek, a zawsze mam za mało czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. " Niebieskie migdały" mam w planch

    OdpowiedzUsuń
  8. "Claude i Camille" oraz "Złodziejkę książek" sama mam w planach, mam nadzieję, że uda się nam je przeczytać :) "Życie Pi" polecam czytać w wydaniu z ilustracjami, są świetne :)
    Czekam na recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Złodziejka książek" jest przecudna! A narracja śmierci zapiera dech w piersiach.
    Miłych wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Życie Pi" też na mnie czeka:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym przeczytać "Wszystko co minęło" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja się dziś na targu staroci obłowiłam, więc też trochę starszych książek podróżniczych będę w wakacje czytać. Poza tym zamierzam przeczytać te, które już dłuższy czas odkładam na później np. "Księcia" Machiavellego.

    OdpowiedzUsuń
  13. Żadnej nie czytałam, ale "Złodziejka książek" to jedna z moich najważniejszych must read :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nic z tej listy nie czytałam, ale "Życie Pi" wypożyczyłam niedawno z biblioteki, a "Złodziejka książek" kurzy się u mnie już od Bożego Narodzenia, mam nadzieję, że obydwie w wakacje przeczytam :3
    Mój wakacyjny stosik jest olbrzymi, naprawdę. Wczoraj właściwie zaczęłam wakacje i czytam już trzecią książkę, więc mam nadzieję, że uda mi się prawie wszystkie przeczytać :3

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam ani jednej książki z tej listy! A może i ja sobie zrobię taką własną listę do przeczytania na lato? To będzie większa motywacja dla mnie ;)
    Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  16. Tajemnica zielonej pieczęci - zacnie!

    Co do Życia Pi, to szalenie polecam. Nie oglądaj filmu, przeczytaj tylko książkę. Wybacz wstrętną reklamę, ale ostatnio wreszcie przeczytałam, możesz więc dowiedzieć się, jak zareagowałam na Pi tutaj: http://rozkminyhadyny.blogspot.com/2014/02/ty-tez-jestes-pi.html

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też mam kilka pozycji do przeczytania ;) W czym, z przymusu raczej, 3 powieści Sienkiewicza.

    OdpowiedzUsuń
  18. Play mam, a o moich wakacyjnych lekturach mogłabym pisać długo.

    OdpowiedzUsuń
  19. Niebieskie migdały - lekka i przyjemna lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz świetnego bloga. Dopiero niedawno na niego natrafiłam ale już zdążyłam całego przeczytać :) Też uwielbiam czytać książki i chciałabym mieć bloga. Mogłabym liczyć na kilka rad od Ciebie? Była bym bardzo wdzięczna ;)
    Pozdrawiam
    P.S. "Złodziejka książek" jest cudowna <333

    OdpowiedzUsuń
  21. "Życie Pi" strasznie chcę przeczytać, zwłaszcza teraz, przy tym całym szumie filmowym. :)
    "Play" niezmiernie mnie ciekawi, więc oczywiście czekam na twoje wrażenia, natomiast ja serdecznie polecam ci "Złodziejkę książek". Koniecznie bierz się za nią w pierwszej kolejnosći! Książka jest tak piękna, drastyczna, smutna, a zarazem dająca nadzieję... Rozdzierająca, poruszająca... NIESAMOWITA! Płakałam przy niej jak dziecko. ;(
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie czytam "Złodziejkę Książek" i jest zachwycająca! Z Twoich wybranych książek znam tylko "Claude i Camille" oraz "Życie Pi" i obie zamierzam przeczytać w przyszłośći :D
    Mój wakacyjny stosik:
    - "Chłopiec w Pasiastej Piżamie" J.Boyne
    - "Nędznicy" W.Hugo
    - "Pamiętnik Narkomanki" B. Rosiek
    - "Kieliszek Trucizny", "Magiczna Zagadka" P.D Baccalario
    - "Gra Anioła", "Więzień Nieba", "Pałac Północy", "Marina" Carlos Ruiz Zafón
    - "Wybraniec. Legenda" Marie Lu
    - "Poradnik Pozytywnego Myślenia" M.Quick
    - "19 razy Katherine" J.Green
    - "Zbuntowana" V.Roth
    - "Miasto Kości" C.Clare
    - "Trafny Wybór" J.Rowling
    - "Zwiadowcy. Ruiny Gorlanu" J.Flanagan
    no i coś może na bieżąco z biblioteki <3
    Duzo tego, ale wakacji zmarnować nie można :)
    Pozdrawiam cieplutko autorkę bloga,
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znam prawie żadnej z tych książek, ale życzę oczywiście miłego czytania :) Ja sama nie za bardzo lubię planować, jestem raczej spontaniczna. Zwłaszcza jeśli chodzi o książki. Na dodatek zazwyczaj to co sobie zaplanuje zwykle się nie sprawdza, dlatego w te wakacje idę na kompletny żywioł i na bieżąco będę dodawać do swojej listy kolejne pozycje ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Pieśń Maorysów" jest cuuuudowna:) polecam. Lekką lekturą na lato są również "Niebieskie migdały". Sama zamierzam zapoznać się z książką "Podróż po miłość".

    OdpowiedzUsuń
  25. Wakacyjny stos:
    Jacek Hugo-Bader "Dzienniki kołymskie"
    Andrzej Pilipiuk "Carska manierka"
    Terasa Torańska "Smoleńsk"
    Paul Young "Rozdroża"
    Martin Zelenay "Tajny raport Millingtona"
    Mario Puzo "Ojciec chrzestny"
    Robert J. Szmidt "Apokalipsa według pana Jana"
    Leonie Swann "Sprawiedliwość owiec"

    pozdrawiam,
    Paweł

    OdpowiedzUsuń
  26. Złodziejkę książek koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Złodziejka książek jest od dawna pozycją którą bardzo pragnę, ale jeszcze nie było mi dane jej przeczytać :c

    OdpowiedzUsuń
  28. "Życie Pi" i "Złodziejkę..." bardzo polecam, a sama chętnie przeczytałabym Cygler.

    OdpowiedzUsuń
  29. "Złodziekę.." pierwszy raz czytałam kilka lat temu, co jakiś czas do niej wracam. Przepiękna!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...