piątek, 30 maja 2014

książkowy drapacz chmur czyli majowy stos

Kiedyś, jak jeszcze chodziłam do szkoły podstawowej, jedna z moich nauczycielek powiedziała mi, że maj jest miesiącem, który zawsze płynie najszybciej. I od tej pory co roku przekonuję się, że naprawdę tak jest, bo po majówkach tylko się obejrzę, a już mamy Dzień Dziecka. Ale w międzyczasie.. nieco książek się przybłąkało. Więcej niż się spodziewałam, tak dużo że ciężko to było objąć w jednym kadrze i.. a zresztą, sami zobaczcie!


Po lewej stronie na samej górze znajduje się prezencik od kochanego Gagatka Niebieskie migdały Katarzyny Zyskowskiej-Ignaciak, którą już od bardzo dawna chciałam w końcu przeczytać i bardzo się cieszę, że będę miała taką okazję. Zaraz niżej znajdują się jeszcze trzy książki pożyczone: Zamek z piasku, Rodzina Casteel i Zagrożeni, bo Dziedzictwo było całkiem niezłe. Jesteś cudem już przeczytałam i jak wiecie jestem zachwycona, a za Echa pamięci zabieram się na dniach - obie od agencji AIM Media. Również przeczytane (i zrecenzowane) Kręte ścieżki oraz Zacisze Gosi przyszły do mnie od Znaku - ładne są. Następnie są trzy pozycje od wydawnictwa Święty Wojciech - miło zapowiadający się Pensjonat na wyspie, do przemyśleń Druga strona chaosu i do wzruszenia Niewidoczne dla oczu. Dalej dwie książki do zrecenzowania na Literaturze Juventum, czyli Czas tęsknoty i Ćwiartka na raz, która jest taka gruba, że już mnie trochę przeraża, serio. I tak, ten stos zamyka dziesięć pozycji, które przygarnęłam z biblioteki, coby się nie zmarnowały - każdy był za złotówkę, więc szkoda mi było je tam zostawić. I tym sposobem mam Królewicza i żebraka, Anię z Zielonego Wzgórza (tak, wiem, że czytałam to już milion razy, ale moje wydanie jest przez to zniszczone bardzo. poza tym nowe wydanie to nowy powód by przeczytać ją jeszcze raz!), Świat zaginiony Artura Conana Doyla (!), Sowę w kominie, Króla Maciusia Pierwszego (uwierzycie, że nigdy tego jeszcze nie czytałam? trzeba to zmienić!), Jezioro Osobliwości, Przygody Sherlocka Holmesa, Szatana z siódmej klasy, W pustyni i w puszczy (sama nie wiem po co ją wzięłam, ale to jedyna tolerowana przeze mnie książka Sienkiewicza, więc dobrze ją mieć. i przeczytać ponownie by przekonać się jak odbiorę ją teraz) i Lassie, wróć (tego też jeszcze nie znam, naprawdę). 

Drugi stos rozpoczynają piękności kupione we Wrocławiu z Julką: dwa wydania Opowiadań Sherlocka Holmesa, Siostra, która intrygowała mnie już od bardzo dawna, Pieśń Maorysów, czyli druga część genialnej sagi, Świat w mroku i Bezludny raj, którego doczekać się nie mogę tak bardzo, że sobie nie wyobrażacie. Następny jest Jeden dzień kupiony z Katowicach i łączy się z nim taka śmieszna historia - chciałam go kupić już we Wrocławiu, ale powstrzymałam się siłą woli (i szybko wyszłam). Ale gdy zobaczyłam go za tak samo śmieszną cenę w Świecie Książki i akurat tak się złożyło że zostało mi idealnie tyle pieniędzy ile kosztowała, nawet się nie zastanawiałam. Dopiero jak siedziałam w autobusie powrotnym przypomniało mi się, że teraz nie mam jak wrócić do domu. Ale wróciłam! I książka jest. Wszystkie następne lekturki przywiozłam już z Warszawy - Kamyk to efekt wymiany z Emcią,a wszystkie następne kupiłam: I jak tu nie biegać! (bo bardzo mnie ciekawiło), Traktat o łuskaniu fasoli (perełka perełek - bardzo już chcę czytać!), W jednej osobie jest gratisem dołączonym do zakupu Sekretne życie CeeCee Wilkes i To, co zostało, które patrzą taak błagalnie. I zakupy w Naszej Księgarni: Irlandzki sweter za dobrą cenę, Cukiernia pod Amorem. Hryciowie, bo mi jej brakowało do kolekcji i cudowna Złodziejka książek.

I uff, to wszystko. 

Maj jest cudownie przepięknościowy, życie jest piękne, ekranizacja Gwiazd naszych wina za tydzień! No jak się nie cieszyć? <3


Enjoy! :*

37 komentarzy:

  1. Kiedy Ty to wszystko przeczytasz!? Cud, że jeszcze masz miejsce w pokoju, gdzie możesz nawet tymczasowo je upchnąć ;)
    I masz śliczne okulary!

    OdpowiedzUsuń
  2. OJEJ! Ile książek! Piękne stosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę "Szatana z siódmej klasy"! Moja ukochana lektura i książka w dzieciństwie :) Chciałabym zapoznać się z "Rodziną Casteel". Powiem Ci, że ja u Sienkiewicza chyba toleruję jeszcze "Quo Vadis" ;D A poza tym... miłego czytania oczywiście :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny stosik! ;) "Jesteś cudem" - uwielbiam. "Złodziejka książek" to pozycja, na którą poluję od dawna, z chęcią bym Ci ją podebrała. Miłej lektury! Pozdrawiam, Marcelina ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak różnorodnie. Miłej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne stoisko. no i jest moja ukochana CUKIERNIA POD AMOREM:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale cudne książki! :o Aż się chyba rozpiszę. A co mi tam :D
    "Zagrożonych" czytałam i przez pierwsze 150 stron myślałam, że rzucę książką w ciemny kąt i obwiążę czosnkiem, żeby mnie nie kusiło. Ale później - łał. Przełom. :) Niezła jak na kontynuacje, ale autorka powinna się nauczyć, żeby nie męczyć tak czytelnika przez te pierwsze rozdziały...
    "Rodzinę Casteel" mam w niedalekich planach, ponieważ "Kwiaty na poddaszu" tejże autorki, zrobiły na mnie niemałe wrażenie. Na szczęście wspomniana wcześniej książka również jest w bibliotece, więc o ile nie zapomnę (skleroza nie boli), poszukam jej na półkach :)
    "Jesteś cudem" już sobie zapisałam na listę książek absolutnie priorytetowych jeśli chodzi o kupno, także liczę, że uda mi się zdobyć tę pozycję w ten czy inny sposób :)
    "Ania z Zielonego Wzgórza"! Obawiam się, że to jedna z tych pozycji, której NIGDY nie jest ZBYT dużo... :) A ja jej samej nie pamiętam (wiem, HAŃBA), więc niedługo odświeżę sobie pamięć.
    "Przygody Sherlocka Holmesa" - zazdroszczę! Mam w planach wszystkie możliwe książki o Sherlocku, ale czasu brak, a ja tkwię w swoich niespełnionych postanowieniach... :(
    "Szatana z siódmej klasy", "W pustyni i w puszczy" i "Lassie, wróć"! Niezapomniane lektury :)
    "Jeden dzień" również mam w planach i nawet przez jakiś czas szukałam tej pozycji, ale w końcu o niej zapomniałam. Także - dziękuję za przypomnienie :)
    Z Picoult zaczęłam przygodę dopiero w tym roku, ale nie zamierzam pozostać na jednym tytule, także "To, co zostało" również chcę przeczytać :)
    "Złodziejka książek" - absolutne cudo! :3 Odkąd tylko ją skończyłam, marzę o własnym egzemplarzu, choć mnie zależy na tym w oryginalnej okładce, ponieważ miała... taki klimat. Choć nie powiem, filmowa nie jest najgorsza, co tylko przypomina mi o tym, że jeszcze ekranizacji nie widziałam...
    Życzę miłego czytania i super-pozytywnych wrażeń, a także, żeby czerwiec zleciał ci równie szybko co maj. :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny stosik, a najcudowniejsze te książki, które mi pdokradłaś ;*
    Echa pamięci i pierwszą część Bóg nigdy nie mruga będziesz musiała mi pożyczyć! :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudny stosik! Życzę miłej lektury i gorąco pozdrawiam :3

    OdpowiedzUsuń
  10. O. MÓJ. BOŻE.
    A tak serio to zazdroszczę ogromnie, choć i u mnie piętrzą się stosy nie do ogarnięcia w kadrze. Książek jednak wciąż przybywa, a to mnie bardzo cieszy. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekam na twoją recenzje Jesteś cudem, Złodziejki książek i Zagrożonych :D + Tylko pozazdrościć takich książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Po stosiku Julki myślałam: "nie, Natalia, nic już cię nie może zaskoczyć", więc wchodzę w post, a tu... CO? ;___________________________;
    Książka na książce pod książką obok książki z książkami w książce... Zazdrość to takie negatywne uczucie, ale nie sposób nie zazdrościć tak cudownych zdobyczy książkowych. Miłego czytania tych wspaniałości, a ja idę sobie popłakać w kącie ://

    OdpowiedzUsuń
  13. Yeyy, dziś wypożyczyłam z biblioteki "Zagrożonych", więc już nie muszę mówić, że podkradłabym Ci ich. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki piękny stos! Nie wiem, kiedy Ty zdążysz to wszystko przeczytać :) Sporo bym Ci książek podebrała, sporo.
    Miłego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  15. dziwię się, że udało się to sfotografować w dwóch kolumnach, a nie pięciu :D
    tyyyyle cudeniek! zazdroszczę Ech pamięci i To, co zostało i Złodziejkę czytamy razem, wiesz o tym, prawda? i to tak porządnie, a nie jak Mistrza :D
    śliczna jesteś ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobradobra, już nie musisz tak zazdrościć :*
      czytamy czytamy, ale nie wiem kiedy :D bo yh, troszkę dużo w kolejce czeka xd

      Usuń
  16. UWIELBIAM CIĘ PO PROSTU!
    Normalnie wywołam sobie zdjęcie tego stosika i jak babcia będzie marudziła, że za dużo książek kupuję to pokażę jej Twoje :D
    Zazdroszczę Ech pamięci. Krętych ścieżek, wszystkich książek od św. Wojciecha, I jak tu nie biegać, Traktatu o łuskaniu fasoli i książek od Prószka. <3 i wszystkich, których nie mam <3
    śliczności, śliczności, napatrzeć się nie mogę <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie, nie rób tego. dla dobra babci :D
      Jul, ja też cię uwielbiam! nie mówiąc już o tym, że za siedem książek z tego stosiku odpowiadasz w połowie :C

      Usuń
  17. To ostatnie zdjęcie - nie sposób się nie uśmiechnąć! :)
    Fajnie, że w Twoim stosiku jest sporo starszych książek. Obecnie dużo osób stawia na nowości, fajnie, że są też czytelnicy, którzy sięgają po starsze książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ojeju! Jak ja Ci zazdroszczę :) Serdecznie polecam "To, co zostało". Ja bardzo się wzruszyłam historią Minki i innych bohaterów. "Zacisze Gosi" niedawno wygrałam w konkursie i czekam z niecierpliwością na przesyłkę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeju, jaki ogromne stosisko! Widzę, że maj był bardzo bogaty jeśli chodzi o nowe zdobycze książkowe. Większość z nich brzmi naprawdę wspaniale i chciałabym je przeczytać. Ciekawa jestem,kiedy Tobie się to uda :) Najbardziej zazdroszczę Ci chyba Gosi, od pani Kasi Michalak i Złodziejki książek, bo tyle pozytywnych recenzji się o nich naczytałam na innych blogach, że nie mogę przejść obojętnie obok nich i będę zmuszona pożyczyć lub kupić jak najszybciej, bo dłużej nie wytrzymam. :D
    Życzę Ci miłego czytania i oby wszystkie lektury okazały się być bardzo dobre i te wyjątkowe, najlepsze, jakie będzie Ci dane przeczytać :)
    Pozdrawiam,
    Gosiek

    OdpowiedzUsuń
  20. Podziel się Jesteś cudem, a resztę możesz zatrzymać :) Ćwiartka raz - o czym jest ta książka, że ma takie gabaryty? o.0 Od siebie polecam Złodziejkę książek, To, co zostało i Jeden dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co wyczytałam na okładce to o minionym ćwierćwieczu w muzyce i sztuce^^

      Usuń
  21. Hej super stosik . ;) Zapraszam do mnie , wznawiam działalność bloga
    http://loveeread.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. O matko! :D Ale mi głupio... no ! Jestem zazdrosna :D
    Tyle ich jest, że nie jestem wstanie wybrać co bym najbardziej chciała przeczytać! Chyba wszystko :D

    Owocnej lektury! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeeeju, ten stos jest taki ogroooomny. Przypomniałaś mi, że jakoś kiedyś będę musiała przeczytać "Złodziejkę książek", bo mam na własnej półce i przecież tak chcę to poznać. Jestem ciekawa jak odbierzesz "To, co zostało" Picoult. Ja na targach kupiłam w końcu jej "Kruchą jak lód" i najchętniej zaraz bym się za nią zabrała, ale jest dosyć gruba i chyba zostawię sobie na wakacje, żeby ją wtedy jak najszybciej połknąć, bo wtedy jest wg mnie lepszy efekt :D
    Miłego czytania! :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Jesteś okropna, wiesz? Jak można wstawić stos z takimi świetnymi powieściami, kiedy przede mną co najmniej dwa mega ciężkie tygodnie sesji? :( Powinni karać za takie złe uczynki!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam :C i trzymam kciuki! <3

      Usuń
  25. O matko, mnóstwo cudowności:)
    Nie ocenia się ludzi po wyglądzie... ale emanuje z Ciebie wieczny optymizm :D pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowne stosisko!:) Polecam gorąco "Sekretne życie CeeCee Wilkes"! Ja szybciutko muszę przeczytać jeszcze raz GNW przed ekranizacją.:)
    Miłego czytania!:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Stosiska robią wrażenie :D
    Przyjemnej lektury :D

    OdpowiedzUsuń
  28. O Jezuu zazdroszczę *.*
    Też nie mogę się doczekać GNW ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zbieram szczękę z podłogi. Opadła.
    To stosisko jest ogromne i masz same perełki! Podebrałabym ci co najmniej połowę tego, co masz, a tak to muszę obejść się smakiem i popatrzeć na zdjęcie, aby nacieszyć oczy. Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  30. Ile książek! Jesteś cudem czeka na półce, razem z młodszą siostrą, Jeden dzień też ;) Złodziejka oczywiście cudowna, I jak tu nie biegać wygrałam, czeka na swoją kolej. Siostrę czytałam, całkiem przyjemna.
    Miłej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Całkiem sporo! Widok piękny!

    OdpowiedzUsuń
  32. Łoł ile wspaniałości : ) Zazdroszczę : >
    Miłej lektury : )

    OdpowiedzUsuń
  33. Co za stos. Również zazdroszczę tylu książek :-) Miłego czytania

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...