czwartek, 8 maja 2014

czyszczenie półek, czyli KONKURS!

Witajcie,

z okazji tego, że wszyscy ostatnio czyszczą swoje półki, ja również postanowiłam to zrobić i zorganizować za przykładem kochanej Mery dla Was mały konkurs. I warunki również będą podobne, bo muszę przyznać, że są tak świetne, że zazdroszczę jej, że wymyśliła je pierwsza.

Wiecie już, o co chodzi?

Podaruję Wam jedną z książek, które widzicie poniżej, jeżeli Wy w zamian polecicie mi jedną z książek, którą powinnam przeczytać i uzasadnicie dlaczego. Będę wdzięczna, jeśli nie będą to nowości, wszystkim znana klasyka, a najlepiej gdy polecicie mi wyśmienitą lekturę, którą mało kto zna. 
Aczkolwiek wybór zależy od Was :))

I wcześniej możecie zapoznać się z moją biblioteczką, gdzie w większości zaznaczyłam co już mam za sobą.

A co można wygrać?


Nagrody są zacne - większość z nich czytałam i naprawdę mi się podobały, z tym, że wiem, że już do nich nie wrócę, więc dobrze będzie gdy znajdą nowy dom!
W komentarzach wybierzcie sobie jedną pozycję oraz jedną zapasową - nie wykluczam sytuacji otrzymania obu ^^

Myślę, że dwa tygodnie w zupełności wystarczą - 22 maja ogłoszę zwycięzców! 

A na sam koniec jeszcze jeden bonus - za udostępnienie bannerku, dołączenia do obserwujących bloga lub polubienie do na fejsbuku - lecą do Was wszystkie moje majowe uściski! bardzo książkowe <3


I zajrzycie również do Mery - tam również można wygrać bardzo ciekawe książki!

enjoy! :*

25 komentarzy:

  1. Hej! Zgłaszam się c:
    email: betweenbooks13@gmail.com
    Wybieram : Syrena
    Stal
    Co by Ci tu polecić. Jest tyle pięknych książek... Ale chyba najbardziej urzekł mnie "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" od pana Matthew Quick'a. Książka opowiada o niewiele mówiącym nastolatku grającym w kosza wraz ze swoja dziewczyną. Zajmuje się nim tylko ojciec oraz niepełnosprawny dziadek. Pewnego razu, trener Finleya składa mu propozycje nie do odrzucenia, która dotyczy pewnego chłopca nazwanego "Numer 21". Książka jest napisana lekkim, szybko czytającym się językiem. Z opisu wydaje się zwykłą opowieścią o nastolatku i jego życiu. Ale tak nie jest. W książce są przedstawione prawdy życiowe oraz lekcje dla nas. Sama po przeczytaniu tej książki, po prostu usiadłam i zaczęłam się zastanawiać nad własnym życiem. Co by było gdybym to ja była takim Finley'em? Co by było gdybym nie sięgnęła po tę książkę i żyła w nieświadomości, że taka cudowna książka naprawdę istnieje. Książka jest przeznaczona dla młodzieży, choć sądzę, że każdy może spokojnie ją przeczytać, jest uniwersalna. A ślad po przeczytaniu jej, zostaje w głowie i co jakiś czas o sobie przypomina :)
    Mam nadzieję, że zachęciłam Cię do tej książki, ponieważ jest naprawdę piękna :D
    Zostaje mi tylko napisać pozdrawiam oraz powodzenia dla reszty uczestników! Genialny konkurs c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam. Oczywiście obserwuję już od dłuższego czasu, a banner zaraz zawędruje tutaj w zakładce konkursy -> http://between--books.blogspot.com/ :)

      Usuń
  2. serdecznie polecam Ci: "Kiedy Bóg Był Królikiem", bo wszystko jest w niej realistyczne, tętniące emocjami.

    Sarah Winman z wielką gracją opisała zarówno piękne, jak i trudne momenty ludzkiego istnienia, nie zapominając przy tym o rzeczy najważniejszej czyli miłości, której liczne oblicza możemy znaleźć na jej kartach.

    Książka opowiada o życiu małej Elly, która przez pryzmat swych niewinnych oczu, postrzega świat który ją otacza. Rodziców, brata, szaloną ciotkę, a także sąsiadów i najlepszą przyjaciółkę Jenny Penny. O tym, że życie rodziny wcale nie jest usłane różami przekonujemy się już po kilku stronach. Są to zabawni ekscentrycy, ale tak jak każdy z nas miewają gorsze dni, sprzeczają się i nie potrafią być wobec siebie całkowicie szczerzy. O niektórych sprawach dowiadują się dopiero po latach, kiedy to na zmiany bywa już za późno, a dorosłość okazuje się znacznie mniej wyzwalającą niż sądzili.

    Mnie powieść bardzo przypadła do gustu i warta jest dalszego polecania :)

    a książką, którą chętnie bym poznała jest ta traktująca o Queen.
    varia-czyta@wp.pl
    p.s. bloga obserwuje od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a jako opcję zapasową wybieram Stal.

      i tak jeszcze przy okazji, bo nie mogę się powstrzymać - przyjrzyj się bliżej książką:

      "Lato" Tove Jansson: jest to opis relacji babki z wnuczką, które wypoczywają na praktycznie bezludnej wyspie, gdzieś u wybrzeży Finlandii. Książka zawiera sobie ogromne pokłady spokoju i to szczególne, trudne do opisania ciepło, płynące bliskości natury i obecności drugiego człowieka. Spokojna, refleksyjna historia, którą warto mieć w bibliotece na własność.

      "To nie jest książka" Autor Nieznany: lektura bardzo osobliwa, a przez to niesamowicie intrygująca. Nieznany autor i dziwny tytuł, które nie są chwytem marketingowym(!). Wieśka cały swój czas i energię poświęca szukaniu książki o zagadkowym tytule: „To nie jest książka”. Wedle jej wiedzy, zawiera ona przepis na nieśmiertelność. Zjawisko fascynujące ją od lat. Jest jednak mały haczyk – każdy kto ją przeczytał postradał zmysły. - wiem, zapowiada się dziwnie, ale historia jest cudowna!

      "Sekundę za późno" William R. Forstchen: powieść idealnie umiejscowiona w czasie i przestrzeni. Z niewyjaśnionej (do czasu) przyczyny na świecie wszystko co działa na prąd zamiera. Nie działają szpitale, nie ma dowozu żywności, świat zatraca się w chaosie z którego nie widać ucieczki. Gwarantuję, że połkniesz ją za jednym zamachem! :)

      Usuń
  3. Zgłaszam się i na nagrodę wybieram "Gwiazdozbiór psa" :3

    A polecić chciałabym Ci pewną wyjątkową powieść Gartha Steina - "Sztukę ścigania się w deszczu". Jest to powieść obyczajowa, bardzo, ale to bardzo piękna. Opowiada historię Enza - golden retrievera, który mieszka ze swoim panem Danny'm i lubi opowiadać o jego życiu. Jak się zapewne domyślasz, książka napisana jest z punktu widzenia Enza. Pies opowiadający o ludziach? O tym się często nie czyta! I serio, z całego serca polecam Ci tę powieść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakbyś potrzebowała mojego maila: wawrzyniak.angelika@gmail.com ;)

      PS. Nawet nagrodę wybrałam sobie adekwatną :D Poleciłam psią książkę i takąż chciałabym w zamian ;)

      Usuń
  4. Zgłaszam się :)
    mail joanna.amethyst@gmail.com
    wybieram "Gwiazdozbiór psa" (jakim cudem wcześniej o tej książce nie słyszałam? sigh)
    na zapasową "Stąd aż do Brighton Beach"

    Dla odmiany polecę Ci książkę, którą właśnie czytam. Pamiętam, że jak wyszła, to strasznie długo się zabierałam do jej kupna, bo akurat cały budżet książkowy już wydałam... Potem o niej zapomniałam, ale ostatnio znalazłam z autografem i już nie mogłam się od niej oderwać :). A mówię o "Tak sobie myślę..." Jerzego Stuhra (jak dla mnie bardzo ciekawa i sympatyczna postać :) - nawet do tego samego liceum, co ja chodził :).

    Książka jest w zasadzie luźnym zbiorem zapisków, dziennikiem, który prowadził podczas kilku miesięcy walki z chorobą nowotworową i którego chyba nie zamierzał opublikować. Wbrew pozorom, nie jest smutna. Jej atmosfera przypomina taką spokojną rozmowę :). Bardzo podoba mi się też styl tych przemyśleń - dojrzały, z charakterem, lekko satyryczny.

    Warto przeczytać, nawet jeśli się tego gatunku nie lubi :). To taka niesamowita możliwość spojrzenia oczami niesamowitego człowieka :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybieram "Gwiazdozbiór psa", "Syrena"

    Książka, którą chciałabym Ci polecić jest "Bez mojej zgody" Jodi Picoult.

    Widziałam, że w swojej biblioteczce na LC masz kilka ulubionych dzieł właśnie tej autorki. W takim razie z tym również polecam się zapoznać. Czytałam tę książkę dwukrotnie i za każdym razem tak samo mnie poruszyła...

    Z pewnością słyszałaś o tej książce, ale przypomnę o co mniej więcej chodzi:
    Rodzina Fitzgerald żyła sobie szczęśliwie do czasu, gdy u ich córeczki wykryto ciężką odmianę białaczki. Zdesperowani rodzice gotowi byli zrobić wszystko, by uratować ich małą Kate. Kiedy terapie zaczęły zawodzić, przyparci do muru, postanowili zrobić sobie nowe dziecko - idealnego dawcę. Tak oto na świat przyszła Anna i od chwili swych narodzin jej głównym zadaniem było utrzymywać starszą siostrę przy życiu.

    Myślę, że więcej słów nie trzeba :)
    Pozdrawiam,
    Zuz

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym się zgłosiła po Syrenę i Queen :)
    malamutka94@gmail.com

    Zastanawiałam się, co Ci polecić. I jakoś mi tak głupio, ale jak napisałam,że mało znana, to od razu przyszła mi do głowy. Poleciłabym Ci moją książkę, "Sevile. Magia i Miłość". Napisałam ją w wieku 15 lat i niestety widzę w niej wiele niedociągnięć i trochę żałuję, że ją wydałam, bo teraz mogłaby mi wyjść lepiej. Ale ciekawa jestem opinii innych, choć trochę się ich boję :) To taka młodzieżówka, romansidło paranormalne, nie idealne, krótkie. Ale może zachcesz spędzić przy niej jeden wieczór ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna inicjatywa :)
    Zgłaszam się i polecam Ci książki debiutantki,Danki Braun. Sprawdziłam, nie czytałaś :)
    "Historia pewnego związku" i "Historia pewnej niewierności" - to moje odkrycie wśród literatury kobiecej, obyczajowej. Książki odważnie, bezpardonowo opisujące małżeńskie relacje i trudną, choć bardzo realistyczną miłość. Smaczku dodaje kwiecisty styl autorki i odważne ujęcie rzeczywistości z wplecionymi kontrowersyjnymi wątkami (np małżeńskiego gwałtu czy zdrady dla sportu). Polecam!
    Wybrałabym Syrenę bądź Światła pochylenie.
    Z twojej półki

    OdpowiedzUsuń
  8. Super konkurs :)

    Książką, którą chciałabym ci polecić jest "Biały Oleander" Janet Fitch, jedna z moich ulubionych powieści, chociaż nie ma żadnych wątków paranormalnych.
    Chociaż nie mam nic do zarzucenia fabule, pokochałam tę pozycję przez niesamowity styl autorki, któremu nie można się oprzeć. Niemal poetycki, idealnie oddający otoczenie w jakim znajduje się główna bohaterka. Od zawsze pouczana przez matkę, stopniowo przejmuje pewne części jej osobowości. Bohaterowie to jeden z najlepszych aspektów powieści. Choć narratorką jest Astrid, jej matka to niezaprzeczalnie gwiazda tej historii. Nie pokazuje się często, ale listem czy krótką rozmową decyduje o dalszych losach innych. Przyćmiła wszystko, taka już była. Zaczarowała mnie i z pewnością poddałabym się urokowi tej poetki. Ekstremalne przekonania i niecodzienna osobowość to zabójczy duet, dosłownie i w przenośni.

    Przytoczę też trzy cytaty, które mogą cię zachęcić, to jedne z moich ulubionych :)

    „Moja mama uwielbiała sezon pożarów. Kazała mi decydować, co bym zabrała uciekając. Mówiła, że ludzie dzielni nie zabraliby nic.”

    "Pytają mnie, czemu zaczęłam od końca i cofnęłam się do początku. To proste. Nie umiałam zrozumieć początku, póki nie ujrzałam końca. Brakowało zbyt wiele kawałków układanki. Zbyt wiele przede mną ukryła."

    "Byli zbyt młodzi i nieuszkodzeni, zbyt pewni siebie. Ból był dla nich krajem, o którym słyszeli, może oglądali o nim program w telewizji, ale nie mieli jeszcze jego pieczątki w paszporcie. Gdzie mogę znaleźć miejsce, w którym ich świat łączy się z moim?"

    Wybrałabym "Gwiazdozbiór psa", jeśli nie można "Syrenę".
    Bloga obserwuję od dawna, fanpage również lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. psychicznychaos@onet.pl

    Zgłaszam się po "Syrena".

    Polecam "Red Rising: Złota Krew". Według mnie jest to świetny debiut (zresztą tego roku), który podchodzi pod kategorię fantastyki i s-f.
    Mogłabym Ci opowiadać o tym milion lat, ale... uważam, że jest to jedna z najlepszych książek, jakie w życiu przeczytałam (a czytam koło 500 w roku, więc to coś mówi, nie?).
    Jeśli będziesz chciała, to o szczegółach możesz przeczytać w mojej recenzji: http://naszksiazkowir.blogspot.com/2014/04/pierce-brown-red-rising-zota-krew.html

    Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej!
    Konkurs fantastyczny ja bym ci chciała polecić ,,Wodę dla słoni" genialna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecam całym sercem ''Shantaram''. Książka inna, wzięta z życia autora, a to przecież najlepsza powieść, książka przygodowa, sensacja w jednym. Śmiałam się do łez, ale też do łez wzruszyłam. Niezapomniana, cudowna. Aż dziw, że przeniesiona z akcją do dalekich Indii! Chłonie się ten świat, wcale niełatwy. To nie jest zwykła powieść... Polecam
    Jesli coś wygram, to cokolwiek, jeszcze nigdy niczego nie wygrałam:)
    agnieszkaejneberg@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeżeli lubisz czytać książki polskie to polecam książki Małgorzaty Musierowicz takie jak "Kwiat kalafiora", "Opión w rosole". bardzo miłe i przyjemne książki, szybko się je czyta(możliwe że Miałaś to jako lekturę w gimnazjum), a jeżeli lubisz książki autorów zagranicznych to polecam książki typowo dla nastolatków " Intruz", " Władca pierścieni". Ostatnio kupiłam nowa książkę "Aniołowie zniszczenia" i jest warta przeczytania, polecam ją serdecznie.

    Wybrałabym "Oksa Pollock" lub "Syrenę"
    magdamk2000@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem czy czytałaś, ale polecam Ci "Arisjański fiolet. Cisza" Poli Pane. Jest to debiut ten autorki i to nadzwyczaj dobry. Niestety ta książka nie jest zbyt "sławna". Dlaczego jednak ją polecam? Oczywiście, bo mi się się spodobała. Ciężko stworzyć teraz coś nowego, ale Poli to się udało. Koniec świata + kosmici, którzy go uratują? Do tego wątek romantyczny stworzony z jednej strony z miłości, a drugiej z pożądania? Czy jest on w stanie przetrwać? Zdecydowanie polecam tę książkę. :)

    Interesuje mnie "Światła pochylenie". :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Po pierwsze, serdecznie dziękuję za zarówno reklamę mojego konkursu jak i wcześniejszego wspomnienia o liście Borejków :* :-)

    Po drugie, ludzie, ta biografia Queen jest świetna! Serio. ;-)

    Mnie niestety nie zainteresowało nic (prócz historii Queen, ale tę akurat mam na półce), jednak chętnie coś polecę. Jest tylko problem - co można uznać za znane klasykę dobrze wszystkim znaną?
    Nie mam ostatnio czasu, by przeglądać blogi, więc nie wiem, jak to jest z popularnością, jednak na mnie duże wrażenie zrobił "Ocean na końcu drogi" Gaimana niedawno wydany. Poza tym, czytam aktualnie "Przyślę panu list i klucz" - coś wspaniałego. Jednak dobrze polecam podwójnie:
    Poważniejsze, choć leciutko napisane, czyli zarówno "Dziewczynka w czerwonym płaszczyku" jak i "Dobre dziecko" Romy Ligockiej, które wbrew pozorom tak bardzo skupiają się na człowieku, jego fobiach, strachach, dorastaniu w przeróżnych okolicznościach, że wojna staje się jedynie jedną z przyczyn. Poza tym, ta pierwsza książka to jak kiedyś wspominałam - najlepiej napisane wspomnienia z tamtego okresu jakie dane było mi czytać. Nie powiem, że zmieniają człowieka, jednak często mu po prostu pomagają. Wydaje się wręcz, że pani Roma nie kieruje swoich książek do czytelników, a wspomina dla samej siebie, co stwarza kameralny nastrój.
    Druga, zabawna, lekka, fantastyczna bajka dla dużych i małych, czyli "Ruchomy zamek Hauru". Jestem całkowicie zakochana w tej historii, która zdecydowanie różni się od ekranizacji. Jak dla mnie, wypada dużo lepiej. :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgłaszam się!
    Mail: zyzio194@wp.pl
    banerek: http://maximumofbooks.blogspot.com/p/blog-page.html
    Wybieram: geim, syrena

    Polecam ci Inne zasady lata. Książka nie jest jeszcze bardzo znana, ale jest naprawdę godna polecenia. Książka Inne zasady lata opowiada o życiu dwóch nastoletnich chłopców o dziwnych imionach- Arystoteles i Dante. Z początku się nie znają, każdy żyje w innym świecie, chociaż mieszkają w tym samym mieście El Paso,poznają się dopiero na basenie, kiedy Dante proponuje Arystotelesowi, ze nauczy go pływać. I w ten oto sposób rozpoczyna się prawdziwa przyjaźń. Mój opis o czym jest książka może nie jest bardzo zachęcający, ale naprawdę jest ciekawa. Opowiada o prawdziwej przyjaźni, o tym , że życie nastolatków jest pelne wielu problemów, których nie można lekceważyć.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgłaszam się !
    humorekxd@gmail.com
    Wybieram "Światła pochylenie", bądź "Gwiazdozbiór psa".
    Szczerze polecam Ci „Baśniarza". Książka opowiada o osiemnastoletniej Annie, którą otula bańka mydlana. Przez tę bańkę zdaje się być zamknięta na to co poza nią. Ale wszystko zmieni Baśniarz. A wszystko zaczyna się od szmacianej lalki. Nie jest to kolejne, przesłodzone love story, gdzie bohaterki są najzwyczajniej w świecie puste. Ta książka jest o życiu, bardzo ciężkim życiu, w którym trzeba szybko dorosnąć. Książka także dużo uczy. Pokazuje, że wszystko można wybaczyć. Czytając tą książkę czułam się, jakby autorka rzuciła na nią jakieś zaklęcie, które sprawia, że jest ona tak dobra. Przeżywałam wszystkie emocje razem z bohaterami. Nie myślałam, że ta książka tak na mnie zadziała. Czasem przyłapywałam się na lekcjach na rozmyślaniu o tej książce. Po zakończeniu książki moje serce rozpadło się na kawałeczki. Chyba tak bardzo nie rozpadło się nawet po „Gwiazd naszych wina”.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgłaszam się
    gracja313@tlen.pl
    Wybieram: Syrena, Oksa Pollock
    Jakiś czas temu czytałam „Odnaleźć swą drogę” i na początku byłam do niej negatywnie nastawiona. Jednak kilka stron później doceniłam humor p. Aleksandry Rudej i wykreowane przez nią postacie. Książka jest mało znana i dociera jedynie tylko do niektórych grup czytelników. Opowiada ona o studentce magii wykreślnej, która ze „zmokłego kociątka” staje się dziewczyną, która wszystkich pobije cierpką ripostą. Nie mogłoby się również obyć bez najlepszego przyjaciela Olgi Lachy – półkrasnoluda Otto oraz wnerwiającego ją nekromanty, który nie jest taki arogancki jak się z początku wydaje. W „odnaleźć swą drogę występują również: opisy licznych libacji (przedstawianych w żartobliwy sposób), ciężkie spojrzenia profesorów, zakręceni studenci, wypowiedzi zabarwione sporą dozą ironii i niecodzienne sytuacje, od których niekulturalnie parskałam śmiechem.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgłaszam się :)
    zuzanna.gawronska@gmail.com
    Świetny pomysł z tym konkursem. Sama często nie wiem co czytać, a recenzje z niepewnych źródeł zwykle mnie nie przekonują. Twoje czytam zawsze chętnie i często się nimi sugeruję przy wyborze kolejnej lektury do czytania. Zresztą sama z wielką ochotą przeczytam wszystkie prace, które ludzie napiszą/napisali na ten konkurs. Dobrych książek nigdy za wiele :)
    Ja szczerze polecam ci "Przegląd Końca Świata: Feed". Widziałam na lubimyczytać.pl, że umieściłaś tę książkę na półce "Chcę przeczytać". Skoro masz taki zamiar, to zabieraj się za nią jak najszybciej. Tylko radzę skończyć wszystko co czytasz w tej chwili, ponieważ świat Miry Grant tak cię wciągnie, że po skończonej pierwszej części będziesz musiała sięgnąć od razu po drugą. Książka jest niesamowita. Niby traktuje o zombie, ale tak naprawdę są one tylko tłem całej opowieści. Tyle niespodziewanych zwrotów akcji i tak bardzo wyraziście wykreowanych bohaterów nie spotkałam w żadnej innej książce. Autorka ma naprawdę ogromny talent. Polecam ci tę książkę z całego serduszka. Zapytaj kogokolwiek to przeczytał i jestem pewna, że powie to samo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybieram 1."Gwiazdozbiór psa" lub 2. "Stal" :)

      Usuń
  20. Zgłaszam się
    vampiria@chillout.net.pl
    Gwiazdozbiór psa i Stal

    W sumie ciężko tak tylko jedną książkę polecić, ale jak się tak dłużej zastanowiłam, to zdecydowanie będzie to "Do szpiku kości" Krzysztofa Jaworskiego. Niektóre jej fragmenty znam już na pamięć, wracam do niej często. Dosyć specyficzna, ale polecić mogę z czystym sumieniem. Mogę recenzję podrzucić jeszcze http://magiczna-czytelnia-viconii.blogspot.com/2013/08/do-szpiku-kosci-krzysztof-jaworski.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgłaszam się :)
    edyta.cha@wp.pl
    Wybieram: "Stąd aż do Brighton Beach"

    A w zanadrzu mam świetną książkę, o której niewielu słyszało ;) A w zasadzie tych książek jest trzy. Do nowości to one zdecydowanie nie należą, ale warto po nie sięgnąć. Jest to trylogia złodziejska Sergiusza Piaseckiego: "Jabłuszko", "Spojrzę ja w okno" i "Nikt nie da nam zbawienia". Sama sięgnęłam po nie zupełnie przypadkiem. Siostra swego czasu była stałym bywalcem antykwariatów i kupiła je za grosze. Podniszczone, z brzydkimi okładkami nie kusiły za bardzo, ale nie miałam co czytać, więc i trafiły w me dłonie. Już po kilku pierwszych stronach byłam zachwycona. Opowieść o Olku Baranie, jego kumplach "po fachu" i Paulince jest wyjątkowa i bardzo wciągająca. Wywołuje dużo emocji, bo trudno czytelnikowi godzić się na jawną niesprawiedliwość i ciągłe życie "pod górkę" głównego bohatera, któremu od dziecka pisane były trudy i walka o przetrwanie. Szczerze polecam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...