niedziela, 18 maja 2014

246. Kręte ścieżki

Kręte ścieżki


Autor: Richard Paul Evans
Tytuł oryginału: The Road to Grace
Wydawnictwo: Znak
Data wydania: 30 kwietnia 2014
Liczba stron: 272


Porównanie naszego życia do wędrówki jest niezwykle trafne - pewnego dnia się na nim pojawiamy i wyruszamy w drogę. Na początku nieco niezdarnie, z każdym dniem coraz dalej. Nieraz jesteśmy zmęczeni i przytłoczeni, potrzebujemy wytchnienia, wtedy musimy się zatrzymać. Nie da się nie zauważyć, że nigdzie byśmy nie poszli gdyby nie miłość i pomoc innych ludzi - oni są na tej pielgrzymce życia niezbędni. Bo pewnego dnia dojdziemy do celu, a wtedy właśnie z tej drogi zostaniemy rozliczeni.

Alan stracił wiele, można powiedzieć, że zbyt wiele jak na jednego człowieka. W jednym czasie posypało mu się wszystko - życie zabrało mu żonę, pracę, firmę i dom. Nie miał nic o został zupełnie sam. Dlatego wyruszył w drogę bez dokładnego celu, z tym co miał, na własnych nogach. Na tej drodze jednak nie był sam, bo towarzyszyli mu różni ludzie, a każdy z nich wnosił coś innego i dawał inną lekcje. Pojawiały się również przeszkody, bariery na początku nie do przeskoczenia. Jakie? Tego dowiedzieć możecie się tylko przez lekturę.

Richarda Evansa miałam okazję poznać przy jego znakomitej książce dla młodzieży , którą do dziś wspominam mile i polecam każdemu nastolatkowi. Jednak od dawna już bardzo chciałam poznać jego, znaną niemal wszystkim, prozę dla dorosłych, która z każdej strony zbiera dobre opinie. Sięgnęłam po Kręte ścieżki, całkiem zapominając, że to trzecia część cyklu, a ja nie znam poprzednich. Tymczasem jak się okazało wcale mi to nie przeszkadzało - książka tak wciągnęła mnie do swojego świata. 

Z całą pewnością jest to lektura bardzo dojrzała, którą jednak chłonie się łatwo. Na pewno bardzo przemyślana, mądra, naznaczona doświadczeniem życiowym, a także pewnie i tym pisarskim. Naprawdę wiele można z niej wyciągnąć, zwłaszcza gdy samemu jest się w trudnej sytuacji życiowej, bo autor dotyka wielu delikatnych spraw, a każdą porusza niezwykle trafnie. Skłania do przemyśleń, pozostawia z wieloma otwartymi pytaniami, na które czytelnik musi odpowiedzieć sobie sam. To jedna z tych książek, które czyta się z otwartymi szeroko oczami, a po przewróceniu ostatniej strony, jeszcze się o niej długo myśli. I ciepło wspomina.

Richard Paul Evans ma świetny styl pisania - niesamowicie przyjemny do pochłaniania kolejnych rozdziałów. Książka niestety nie jest długa i czyta się ją bardzo szybko, na pewno za sprawą lekkiego języka, przystępności i wydarzeń, które choć może nie gnają, to mimo wszystko bardzo wciągają. To powieść drogi, więc każdy rozdział przynosi coś innego - zaskakującego, ciekawego, inspirującego. Cudownie się to poznaje!

Bardzo polecam Kręte ścieżki - choć muszę przyznać, że żałuję, że nie poznałam przed jej przeczytaniem poprzednich dwóch tomów. Teraz wiem, że muszę koniecznie nadrobić je jak najszybciej, bo ta lektura mnie urzekła i zachwyciła. Coś naprawdę wartego poznania!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Znak!

12 komentarzy:

  1. Czytałam inne jego książki i jestem wprost oczarowana. Gorąco zachęcam Cię, Karolko, do zapoznania się z kolejnymi jego utworami, tym razem dla dorosłych, bo naprawdę warto! A Kręte ścieżki już od dawna przebywają na mojej półeczce MUST READ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytam na pewno, a Tobie polecam Kręte ścieżki! :D

      Usuń
  2. No patrz, tyle jego książek przechodzi mi koło nosa, a ja ich nie czytam! Skoro to bardzo dojrzała lektura, to po nią z pewnością muszę sięgnąć <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ogromną ochotę na tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Evansa. Mam za sobą co najmniej cztery różne książki i po każdej byłam oczarowana stylem pisania, historią, którą stworzył. Niestety Krętych ścieżek jeszcze nie miałam okazji przeczytać, słyszałam natomiast same pozytywne opinie, właśnie o dojrzałości tej krótkiej książki. Więc na pewno kiedyś znajdzie się ona w moich rekach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam chęć na zapoznanie się z tym autorem. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm..Książka w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałbym przeczytać tą książkę, albo jakoś inną, bo wiele dobrego słyszałem o tym autorze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam jeszcze okazji poznać stylu pisania tego autora, dlatego chyba czas nadrobić zaległości i sięgnąć po jakąś jego książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Musze w koncu zaczac kontynujace tej serii. Uwielbiam Evansa! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Evans ma coś w sobie. jego historie nie są zbyt skomplikowane, a jednak świetnie się go czyta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie twórczość Evansa jest obowiązkową lekturą.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...