niedziela, 4 maja 2014

242. Zabłądziłam




Autor: Agnieszka Olejnik
Wydawnictwo: Literackie
Data wydania: 24 kwietnia 2014
Liczba stron: 310


Nikt nie ma łatwego życia, to prawda, ale nie można nie przyznać, że są ludzie, którym los szczególnie pokomplikował życiorys. Ludzie, którzy mają kilka masek, a każdą zakładają na inną okazję - inną przy sąsiadach, inną przy rodzinie i inną gdy są całkiem sami. Uśmiechają się na siłę, próbują udawać że wszystko jest w porządku, a kiedy nikt nie widzi gorzko płaczą. I wydaje im się, że nic gorszego nie może ich spotkać, a wtedy przychodzi coś co przytłacza ich jeszcze bardziej. I gaśnie ostatni prześwit nadziei na cud, że kiedyś mogło być lepiej. 

Majka ma zaledwie szesnaście lat, ale jej życie dzieli się na dwa okresy - wtedy gdy miała starszą siostrę i gdy ją straciła. Ten pierwszy czas był piękny, beztroski i szczęśliwy, od feralnego dnia nic nie jest tak samo. Świat stał się smutny, okrutny i całkiem szary. Jej matka choruje na silną depresję, ona apatycznie snuje się z dnia na dzień, nie widząc niemal żadnej różnicy, odsuwając się od rówieśników, otoczenia, a ojciec z marnym skutkiem próbuje to wszystko naprawić, podczas gdy sam coraz bardziej się pogrąża. I pewnego dnia pojawia się Alek - przystojny, podobny do niej z swoimi problemami, rozumiejący to, czego nikt nie potrafił wcześniej pojąć. Co zmieni w jej życiu?

Lubię trafiać na bardzo pozytywne recenzje, po których od razu wiem, że chciałabym tę książkę mieć i przeczytać, bo to będzie chyba coś przy czym dobrze spędzę czas. Taką książką była właśnie Zabłądziłam - cieszyłam się kiedy do mnie dotarła, ponieważ już wcześniej widziałam jak dobrze jest odbierana. Tylko, że nie wiedziałam, że to będzie lektura tak cudowna, prosta, a jednocześnie wstrząsająca do dna duszy, że będę czytała ją w środku nocy nie mogąc się oderwać i przewracając kolejne strony drżącą ręką, z niesamowitym strachem co może wydarzyć się dalej.

Historia, którą napisała Agnieszka Olejnik jest po prostu genialnie skonstruowana - bardzo prawdziwie, bardzo boleśnie, ale też z dużą dawką nadziei na lepsze jutro i promykami dobra. Ciężko opisać, jak bardzo mnie porwała do swojego świata - może wystarczy to, że przy lekturze siedziałam jak porażona, jedynie przewracając bezwiednie kartki i całą sobą przeżywając historię Majki, krok po kroku. Autorka w stu procentach przykuła moją uwagę - ani na chwilę nie zamyśliłam się czy też nie straciłam wątku - chłonęłam wszystko co mi oferowała. I nie potrafiłam przestać. 

Już teraz wiem, że to będzie jedna z najlepszych książek tego roku, bo jest niesamowicie i piekielnie dobra, a poza tym skradła mi serce. Mam ochotę teraz wciskać ją wszystkim i kazać Wam ją natychmiast zakupić, bo to jest książka, którą trzeba przeczytać, niezależnie od tego ile ma się lat. Jestem zachwycona, zakochana i wciąż po jej wpływem - dopiero przed chwilą, z łzami w oczach, przewróciłam ostatnią stronę. I nie mogłam powstrzymać się przed napisaniem Wam, że Zabłądziłam Agnieszki Olejnik jest książką, którą musicie przeczytać. 

Ja już dawno nie czytałam nic tak pięknego. Już dawno nic tak bardzo mną nie potrząsnęło, zachwiało bezpieczny świat i zmusiło do silnej refleksji przede wszystkim nad sobą i właśnie za to absolutnie ją uwielbiam, dodaję do ulubionych i z pewnością jeszcze do niej wrócę, mam nadzieję, że nie raz. Zabłądziłam jest lekturą piękną, niesamowitą, życiową i taką, którą bardzo chcecie przeczytać. Czytajcie ją!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Literackiemu!

21 komentarzy:

  1. Nie dla mnie, ale skoro tak zachwalasz, to jak nadarzy mi się okazja chętnie sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna pozytywna recenzja. Tak bardzo ją chcę! :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie widząc ją w księgarni czy bibliotece, nie zwróciłabym na nią uwagi, myśląc, że to kolejna młodzieżowa książka o banalnych nastoletnich rozterkach. Jednak po tej recenzji na pewno będę postrzegać ją inaczej i może uda mi się ją przeczytać. Mam taką nadzieję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No, no, widzę, że to kolejna książka, którą muszę przeczytać. :

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna recenzja, która zachęciła mnie do tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ponieważ polscy autorzy niezbyt mi odpowiadają, ale może przeczytam kiedyś tę książkę jak się nawinie do rączek.
    Pozdrawiam ^^
    http://swiat-w-dloniach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam nadzieję, że będę ją mogła przeczytać, bardzo mi "podpasowała" ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiedziałam, że będzie to dobra pozycja, ale nie sądziłam, że aż tak! Koniecznie muszę przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam już kilka pochlebnych recenzji i z każdą kolejną coraz bardziej chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przed chwilą czytałam inną opinię o tej książce równie pozytywną. Uwielbiam prozę rodzimych pisarzy a książkę mam już na oku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka chyba nie dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem bardzo ciekawa tej lektury

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda na to, że recenzje na blogach nie kłamią, i ta książka rzeczywiście jest dobra. Okładka nie sugeruje aż takiej treści...

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszy raz przeczytałam o tej książce wczoraj i recenzja też była pełna zachwytów. Przeczytać muszę koniecznie sama :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałam ciarki, kiedy czytałam Twoją recenzję. Mam nadzieję, że szybko uda mi się przeczytać tę piękną książkę!

    OdpowiedzUsuń
  16. Naczytałam się już tylko zachwytów nad tą powieścią, że zaczynam żałować, iż nie skusiłam się na egzemplarz recenzencki... Mam nadzieję, że jeszcze nie wszystko stracone i znajdzie się jeszcze jeden dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O kurcze! Ale mnie zachęciłaś. Mam nadzieję, że będzie mi dane zapoznać się z tą piękną powieścią.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam ją w planach, a po twojej recenzji.... chętnie przyspieszyłabym sobie matury, żeby mieć już wszystko za sobą i chwycić książkę w ręce (choć matura z historii nadal napawa mnie przestrachem) :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie dzisiaj skończyłam ją czytać. Jak dla mnie jest wspaniała i przepiękna. Również uważam, że to będzie jedna z lepszych książek w tym roku. Polecam każdemu kto się waha czy ją przeczytać, czy też nie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Podpisuję się pod recenzją. Ta książka to arcydzieło:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...