poniedziałek, 17 lutego 2014

226. Wybrani



Autor: C.J.Daugherty
Tytuł oryginału: Night School
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 6 marca 2013
Liczba stron: 432


Wysokie, ciemne, grube mury, wznoszące się niczym do nieba, piętrzące się tak wysoko, że ciężko dostrzec ich koniec, swoją potęgą zasłaniające słońce. Wielka brama otwierająca się z głuchym skrzypieniem, żeby dostać się do środka trzeba użyć wiele siły aby pchnąć mocno żelazne wrota. Widok nie zachęca, co więcej - odstrasza. Czy ktoś chciałby tu dobrowolnie wrócić?

Allie jest nastolatką tak zbuntowaną, jak tylko nastolatki być potrafią. Po burzy emocjonalnej jaką przeszła, nie potrafi ułożyć swojego życia, więc wciąż wplątuje się w kolejne problemy. Rodzice już nie dają sobie rady z ciągłym przepisywaniem jej do kolejnych szkół. Postanawiają podjąć inny środek - Allie trafia do elitarnej szkoły z internatem, poza Londynem - do Akademii Cimmeria. Choć na początku jest temu bardzo przeciwna i wrogo nastawiona do wszystkiego co ją będzie czekać, okazuje się że szybko aklimatyzuje się w nowym miejscu. Poznaje nowych znajomych, zawiera przyjaźnie, zakochuje się. Tylko, że to nie jest zwyczajna szkoła - kryje pewną tajemnicę, a jak się okaże - dziewczyna jest w nią bardzo wplątana. Czy będzie potrafiła ją odkryć? Kto jej w tym pomoże?

W końcu i ja - po długich namowach i wielu rekomendacjach - sięgnęłam po Wybranych. Sama nie wiedziałam co o niej sądzić, poza tym, że bardzo chciałam ją poznać. Reklamowana była jako szalenie wciągająca, umilająca czas, wbrew dość mylnej okładce przedstawiana jako całkowicie realna, bez paranormalnych zjawisk, co jak dla mnie jest na ogromny plus - sama mam powoli dość historii nie z tego świata. Sięgnęłam więc po nią z nadzieją na naprawdę dobrą książkę, tak jak wciąż mnie do tego przekonywano. Przeczytałam i muszę powiedzieć, że to najprawdziwsza prawda - mi Wybrani przypadli do gustu!

Jestem okropnie zła na wydawnictwo - nie dość że dali przedziwną, dość mylącą i niezbyt przyjemną dla oka okładkę, to jeszcze najważniejsze informacje z książki podali na tylnej stronie. Jak dla mnie zrobili czytelnikom niemiły spoiler - informacje które są tam podane rozgrywają się w połowie powieści, a poznanie ich wcześniej niszczy całą niespodziankę. Jeśli będziecie chcieli sięgnąć po Wybranych - a polecam - to nie czytajcie co jest napisane w opisie - uwierzcie mi, że chcecie dowiedzieć się tego sami!

Wracając jednak do książki - czyta się ją naprawdę dobrze. I na dodatek niezwykle przyjemnie. Akcja raz pędzi, raz zwalnia, wywołując u czytelnika miły dreszczyk emocji, pojawiają się tajemnice, zagadki nie do rozwiązania, ktoś kłamie, ktoś umiera, ktoś nie chce powiedzieć całej prawdy. Autorka ma niezwykle przyjemny styl pisania - pisze lekko, płynnie i potrafi dość dużo wątków ładnie ze sobą zgrać, tak że czyta się wyśmienicie i płynnie, bez zbędnych nużących przestojów. Poza tym wciąż rodzi się w głowie pytanie co będzie dalej, przez co ciężko ją odłożyć choćby na chwilę. Lektura Wybranych zdecydowanie pozwala odpocząć - od natłoku zajęć, stresu, wielu obowiązków. Ja czytałam ją z uśmiechem na twarzy!

Polecam ją, jak najbardziej. Choć może nie zmieniła mojego życia i nie wniosła do niego nic nowego, w wspaniały sposób umiliła mi czas. Nie ogłupia, a daje kawał dobrej literatury młodzieżowej na wysokim poziomie, z rozbudowaną fabułą i stylem pisania, dzięki któremu połyka się ją z przyjemnością. Z pewnością przypadnie do gustu nie jednej głodnej wrażeń nastolatce, również osoba starsza może być zadowolona. Ja już wypatruję kolejnych części - zakończenie sprawiło że muszę wiedzieć co zdarzy się dalej!

22 komentarze:

  1. Nie będę płakać... No przecież nie będę tu płakać...
    ODDAWAJ!!! xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, wszyscy tak zachwycają się książką, a ja jeszcze jej nie przeczytałam :( A książka już od pół roku czeka na półce, muszę to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  3. To fajna książka młodzieżowa , przy której się dobrze bawiłam :) Na mojej półce już czeka "Dziedzictwo".

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie również przypadła do gustu, nawet bardzo, ale - nie wiedzieć czemu - ciężko mi się ją recenzowało. W każdym razie - jeśli takie byłyby wszystkie młodzieżówki, myślę, że ten rodzaj literatury nie byłby tak krytykowany.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam i czytałam wszystkie 3 części i jak najbardziej polecam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No nareszcie przeczytałaś! A ja ją tak mega, mega lubię :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak! :3
      A wiesz kto mi pożyczy kolejne części w marcu? :D

      Usuń
  7. Hahaha, ciekawe, dzięki komu ją przeczytałaś :D
    Ja kupiłam tę książkę na początku września i kilka dni później pożyczyła ją ode mnie Patrycja. Nie spodobała jej się specjalnie, dlatego ja zostawiłam ją sobie "na później".
    Gdy do mnie wróci od razu zabieram się za czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Julci :*
      Jak ci ją zwrócę to masz czytać bez gadania - jak dla mnie warto, choć szału nie ma :D Ale tak na jeden raz to bardzo fajna :3

      Usuń
  8. ostatnio mam wrażenie, że wszyscy już czytali tę książkę tylko nie ja. Mam na nią dużą ochotę wiec muszę to zmienić. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tą serię < 3
    Czytaj szybko Dziedzictwo, a potem Zagrożonych :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam, przeczytałam obie w 2 dni i wciągnęłam się w ten świat ;) byłam zdziwiona, że nie było nic o magii itp, żadnego fantasy, a tego się spodziewałam :) nienawidzę tylko tych okładek :( nie zachęcają :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, okładki są... okropne. Zwłaszcza pierwszej części (*)
      I tak szczerze mówiąc to chyba właśnie przez okładki tak długo odwlekałam tę lekturę..

      Usuń
  11. Ja teraz chcę przeczytać ''Zagrożonych''. Naprawdę, fajna seria :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam tak, że książka musi nieść i mieć jakieś przesłanie. Nawet takie umilacze czasu, a skoro ten nic nie wnosi, to chyba podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam! Ba! Kocham tę serie!
    Jakoże nigdy nie czytam tekstu z tyłu okładki, miałam nie lada niespodziankę. Czytałam jeszcze przed premierą i byłam święcie przekonana, że będzie o wampirach! Haha;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekam z niecierpliwością, aż moja koleżanka przyniesie mi drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Awards! ;)
    Więcej informacji tutaj:
    http://booksnifferr.blogspot.com/2014/02/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Niezwykle wciągająca książka, właściwie saga, bo "Dziedzictwo" również już za mną, a "Zagrożeni" w drodze. To prawda, jakiś ważnych wartości nie wnosi, ale niezwykle interesujące jest w niej to, że wciąż nie wiadomo, komu ufać. Nigdy nie czytałam takiej książki, bo choć wydaje się taka zwykła to ma w sobie to coś. :)
    Niestety, ja również przed przeczytaniem zapoznałam się z opisem na końcu książki i wiedziałam przez to za dużo. Poza tym ten tytuły polskie niezbyt mi się podobają. :(

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja byłam pewna, że ten tytuł to czysta fantastyka (a nie sięgam po nia zbyt często) i dlatego jakoś nie kusiło mnie żeby przeczytać. Po Twojej recenzji patrzę na tę książkę trochę inaczej i gdyby wpadła mi w ręce to pewnie nie opierałabym się przed przeczytaniem :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...