sobota, 8 lutego 2014

224. Król uciekinier




Autor: Jennifer A. Nielsen
Tytuł oryginału: The Runaway King
Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: 5 lutego 2014
Liczba stron: 373


Piraci, ach ci piraci! Mało kto odkrył ich fenomen, ich potęgę, ich władzę! Ileż to już chłopców marzyło o takim pirackim rejsie, choćby na jeden dzień, ilu szukało ich w swojej okolicy! Lecz żaden z nich nigdy ich nie dogonił, nie zaprosił na rozmowę, nie ujarzmił porywczego charakteru. Piraci są groźni, brutalni, niepokonani, nie do schwytania, zawsze najlepsi. Rządzą na morzu, nadają mu rytm i swoje zasady - bo oni ich nie potrzebują. 

Jaron dopiero co objął tron, a już na jego drodze stają kolejne problemy. Zaczynają chodzić pogłoski, że planowany jest przez jego nieprzyjaciół zamach na życie króla, a kraj sąsiedni planuje wojnę - i to w towarzystwie piratów, dzięki czemu ma nad nimi ogromną przewagę. Młody książę jest w rozterce - brakuje mu planu na poukładanie tego całego zamieszania związanego z objęciem władzy. Jedynym wyjściem okazuje się kilkudniowa ucieczka pod przebraniem złodzieja, jakim kiedyś był i pokonanie wrogów ich własną bronią. Po wielu perypetiach, jego kroki zostaną skierowane na ziemię piracką - jak sobie tam poradzi i jaki będzie jego plan, by uratować ojczyznę? 

Fałszywy książę należy do czołówki najlepszych książek jakie miałam okazję przeczytać w swoim życiu - uwielbiam tę powieść całym sercem! Jedna z najlepiej napisanych jakie czytałam w życiu, z genialną akcją, mistrzowsko poprowadzoną fabułą i bohaterami, którzy skradli mi serce. Sama przeczytałam ją w kilka godzin z wypiekami na twarzy, a od tego czasu wciskam ją wszystkim - jeszcze nie zdarzyło się, żeby komuś nie przypadła do gustu. Jennifer A. Nielsen bezsprzecznie napisała coś wspaniałego - książkę dla każdego! Ale, ale - przecież to nie tylko jedna część, ale cała trylogia! Nawet nie wiecie jak ogromnie wyczekiwałam Króla uciekiniera - wprost nie mogłam doczekać się kiedy będzie mój, kiedy w końcu poznam dalszy ciąg, kiedy znów spotkam się z zaprzyjaźnionymi bohaterami. A gdy już dostałam go w swoje ręce, przeczytałam od razu. I wiecie co? Teraz nie wiem co mam zrobić ze swoim życiem, póki nie wyjdzie trzeci tom. 

Obawiałam się tej kontynuacji - bałam, się że autorce coś zgrzytnie, nie wyjdzie tak dobrze jak za pierwszym razem, w końcu nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki. Zwykle drugie części rozczarowują, a jak tak bardzo nie chciałam rozczarowania po tak genialnym pierwszym tomie. Tymczasem okazało się, że Jennifer A. Nielsen stworzyła coś innego, może z pozoru nieco oklepanego (lecz na szczęście to tylko pozory), ale z pewnością równie dobrego, równie wciągającego, elektryzującego i porywającego. Nie zawiodła mnie, a gdy już zaczęłam czytać... to nie mogłam się oderwać! 

Zarówno pierwsza, jak i druga część Trylogii Władzy to książki, które spodobają się każdemu - i dorosłemu, i dziecku, i nastolatkowi, chłopcom, jak i dziewczynkom. Przygody jakie są tu opowiadane, przekazane zostają w tak prosty, a zarazem lekki i plastyczny sposób, że czyta się wspaniale, a akcja pędzi tak szybko, że nie sposób odłożyć jej w połowie. Czytamy i zapominamy o całym świecie, czytamy - i nie możemy przestać. 

Z drugim tomem Trylogii Władzy miałam wielkie nadzieję, a po jego skończeniu mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że zaspokoił je w stu procentach. Nie wiem co dalej mam ze sobą zrobić, póki nie wyjdzie ostatnia część, ponieważ zakończenie mnie zgniotło i zostawiło w otchłani pustki bez odpowiedzi co będzie dalej. Czekam na następną część z ogromną niecierpliwością, a wszystkich, którzy jeszcze nie znają przygód Sage'a zachęcam - sięgnijcie zarówno po Fałszywego księcia, jak i po Króla uciekiniera! Takich książek ja szukam na polskim rynku, takie uwielbiam! 

15 komentarzy:

  1. Muszę przyznać, że mnie zaciekawiłaś. Z chęcią sięgnę po tę serię (jednak zacznę od tomu pierwszego) :)

    P.S. W dacie premiery książki nie powinien być przypadkiem 2014 rok zamiast 2013? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świat piratów jakoś zbytnio mnie nie ekscytuje i to pewnie dlatego nigdy nie słyszałam o tej trylogii. Z chęcią sprawdzę czy mi się spodoba skoro tak ją zachwalasz ;)

    http://czytanie-i-ogladanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy tom podobał mi się bardzo, tę część też będę czytać. A, że uwielbiam piratów (i w dzieciństwie chciałam być jednym z nich i złamać zasadę, że kobieta na statku przynosi pecha), to czuję, że będę usatysfakcjonowana z lektury :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli tak polecasz, to chętnie sięgnę, jak tylko będę miała możliwość :)

    http://faaantasyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy tom mam na półce, ale, niestety, jeszcze nie przeczytany. Muszę się z zabrać jak najszybciej za tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaintrygowałaś mnie, wcześniej pobieżnie tylko czytałam recenzje Fałszywego Księcia, ale chyba teraz czas najwyższy abym się rozejrzała za tą serią :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam okazji przeczytać części pierwszej - może kiedyś się zdecyduję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie czytałam tomu I więc nie wybrałam tomu II może kiedyś nadrobię zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oba tomy niedawno zamówiłam i właśnie idą do mnie pocztą. Już nie mogę się doczekać lektury, bo wokół tyle pozytywnych recenzji ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoja recenzja mnie zachęciła do "wypróbowania" książek, więc jak znajdę czas to poszukam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam chrapkę na tą serię. Swego czasu zainteresował mnie pierwsyz tom, potem jakoś wszystko się rozmyło i teraz znów mam ochotę na Fałszywego księcia. Zachęcająca recka drugiego tomu tylko odsyca mój apetyt ;>

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba pora nadrobić zaległości z tomem pierwszym :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę bardzo pozytywne recenzje tej książki, które nawet mnie zaskakują! Będę musiał się zapoznać z tą trylogią :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja tak jak Ty, uwielbiałam Sage'a w I tomie i muszę natychmiast sięgnąć po kolejny!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeżu, a ja nadal tego nie mam, nie mogłam zamówić, bo miałam zaległości w rec ;___; A mam taką ochotę na tę książkę! Ty nie pomagasz zachwalając ją xd Cierpię, czekając, aż będę miała okazję to przeczytać :<

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...