środa, 29 stycznia 2014

Styczniowe linki miesiąca, których nie możesz przegapić!

Let's find our adventure | via Tumblr

Witajcie,

jeżeli zdarzyło Wam się kiedyś czytać lub chociaż przeglądać blogi lifestylowe, rozwojowe lub inne o luźniejszej tematyce, mogliście się natknąć na posty z perełkami tygodnia bądź miesiąca - czyli subiektywną listą najlepszych linków na które dana autorka się natknąć miała okazję. Wielka szkoda, ze w naszej książkowej blogosferze takiego zwyczaju nie ma, ponieważ co miesiąc wychodzi całe mnóstwo genialnych, wartych uwagi tekstów, na które nie każdy się natyka, a warto się nimi dzielić. Ja postanowiłam to zmienić i dlatego przez cały miesiąc te linki zbierałam, a teraz chciałabym je Wam zaprezentować. 

1) Jeszcze trochę grudniowo i noworocznie - lista kulturalnych postanowień. Jak dla mnie świetna i chciałabym wypełnić w tym roku choć garstkę z nich - Was również do tego zachęcam!

2) Wciąż u tej samej autorki i wciąż w tym samym okresie, ale tym razem świetne, krótkie i bardzo treściwe podsumowanie całej książkowej blogosfery w 2013 roku - warto zerknąć!

3) Bardzo ciekawy i do poczytania i zastanowienia się artykuł Padmy o tym czy lepiej czytać więcej czy mniej, co i dlaczego. Sama czytałam go w drodze ze szkoły z zainteresowaniem ogromnym i naprawdę daje wiele do myślenia. 

4) Sherlock Holes jako serial BBC to również moje odkrycie ostatnich tygodni, w którym się zakochałam całkowicie, a tak się złożyło, ze w tym samym czasie Sophie miała z nim swój Miesiąc

5) Kolejny post z cyklu KKD, a tym razem Futbolowa zastanawia się czy w naszej blogosferze coś się zmieni. Tak szczerze mówiąc to sama jestem ciekawa!

6) Tym razem jest to recenzja, ale recenzja tak świetna, nastrojowa i przepełniona emocjami, że już dawno nie czytałam tak dobrej!

7) Piękny post, prawie-recenzja o Biblii - taki julkowy, taki prawdziwy, taki szczery!

8)  Blog, który dopiero raczkuje, ale muszę przyznać, że jest naprawdę obiecujący - odkryłam go przez przypadek i zostanę na długo! 

9) Ten post nie jest z ksiażkowej blogosfery, ale jak dla mnie obowiązkowy do przeczytania dla każdego blogera - jak dla kompendium tego, czego robić nie wypada.

10) O tym jak Magda odgruzowała swoją przestrzeń życiową - ja powoli staram się to wtaczać w życie, myślę, że Was też może to zainteresować!

11) Recenzja na Literaturze, ale dobra. Bardzo dobra. 

12) Nie wiem czy już to wiecie, ale wydawnictwo Literackie wznawia powieści Doroty Terakowskiej! W Stuleciu literatury jest to przedstawione bardzo ładnie, więc po resztę informacji zajrzyjcie właśnie do tam :3

13) Niedawno w dodatku do Gazety Wyborczej ukazał się artykuł ironicznie przedstawiający recenzowanie książek. Kto go jeszcze nie czytał może zajrzeć tu.

14) Uwielbiam satyrę w takim wydaniu jak tutaj

15) Nie wiem czy znacie Blogarytm (a jak nie to poznać biegnijcie), ale ich strona o kulturze i sztuce jest warta poznania szczególnie. 

i szesnastego punktu miało nie być, ale Oisaj opublikował dzisiaj swoją listę najważniejszych blogów książkowych w Polsce - jeśli jeszcze nie znacie to zajrzyjcie! (poza tym - czy tylko mnie śmieszą tam niektóre "obrażone" komentarze? xd)

I co, znaliście te linki? A może Wy mi jakieś polecicie?
Jeżeli ktoś ma ochotę zrobić podobny ranking, listę czy jak to jeszcze inaczej nazwać, to niech się nie krępuje - zapraszam serdecznie! Można nawet do takowego wkleić mi linka w komentarzu, poczytam z przyjemnością :3

No, to teraz mogę zacząć zbierać linki lutowe - i widzimy się w podobnym rankingu za miesiąc!

16 komentarzy:

  1. Żałuję, że nie mam czasu na zaglądanie i czytanie wszystkich dobrych postów w ciągu tygodnia. Jednak kiedy przychodzi niedzielny poranek i nic nie trzeba robić to szukać 'czegoś specjalnego'. I tak trafiłam na dwa ciekawe blogi, na które wchodzę regularnie. Nie pamiętam teraz adresów, ale jak sobie przypomnę to dopiszę pod tym komentarzem. A wszystko, co Futbolowej czytam xd

    OdpowiedzUsuń
  2. Ukradłaś pomysł z mojej głowy, nie bawię się tak. :/

    Ciekawy dobór linków, połowy z nich jeszcze nie odwiedziłam, teraz powędrowały do zakładek i czekają na przeczytanie przy sobotniej porannej herbatce.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, przepraszam :C Ale teraz tym bardziej czekam na taki sam post, ale twojego autorstwa! :D
      I cieszę się, że udało znaleźć Ci się coś ciekawego :3

      Usuń
  3. Przyznaję, że do wszystkich linków nie zajrzałam, ale oczarował mnie ten o Biblii u Julki *.* A tak ogólnie to bardzo ciekawy pomysł i z chęcią będę posty o takiej tematyce u Ciebie czekała, bo jak widzę można wpaść na genialne wpisy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam zbytnio czasu, aby wszystkie linki odwiedzić i przeczytać, ale weszłam w te, które najbardziej przykuły moją uwagę i muszę przyznać, że są naprawdę ciekawe :) Postaram się w najbliższym czasie "zaglądnąć" do wszystkich, a tym czasem już nie mogę się doczekać końca lutego, aby przeczytać następny post tego typu ;) Pozdrawiam :**

    http://czytanie-i-ogladanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio mam mało czasu na samodzielne poszukiwania, więc zestawienie w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Większość z tych linków mam już za sobą (sesja - szperanie w necie w poszukiwaniu wszystkiego) ale nie wszystkie, więc odznaczam i resztę poodkrywam w przyszłości :) Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, cóż za wyróżnienie! :) Dziękuję, dziękuję, dziękuję ♥
    Mam nadzieję, że znajdę czas, żeby przeczytać te posty, których nie miałam okazji jeszcze odwiedzić :3
    PS Ja bym jeszcze wstawiła link do trailera GNW <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę, Julcziś <3
      Tak się złożyło, że trailer GNW obejrzałam już po wstawieniu tego posta, ale nic straconego - jeszcze go tu gdzieś zamieszczę, ponieważ jest za genialny by tego nie zrobić <3

      Usuń
  8. Jakie ładne!
    Co prawda, połowę znam, bo zaglądam regularnie na te strony, jednak niektóre to dla mnie odkrycie. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie takie zestawienie to super pomysł. Sama wchodziłam w większość linków, bo ich po prostu nie znałam, a mnie zaciekawiły :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za wspomnienie o Magnoliach - fajnie znaleźć się w tak ciekawym gronie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak świetnego bloga zabraknąć nie mogło! :3

      Usuń
  11. Fantastyczny pomysł - już czekam na następne miesiące :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podoba mi się ten pomysł - rzeczywiście brakowało tego typu zestawień w blogosferze książkowej;) Część stron już widziałam, do części zajrzałam dopiero teraz...ale dobrze mieć wszystko zebrane w jednym miejscu;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja znalazłam dla siebie kilka linków :)
    A co do wznowienia Terakowskiej - strasznie mi się te nowe okładki nie podobają. I jakbym miała kupować, to na pewno poszukam starego wydania ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...