piątek, 27 grudnia 2013

Najlepsze książki 2013 roku

Witam Was serdecznie po świątecznym odpoczynku,

i bez zbędnych wstępów przechodzę do sedna. Otóż są to już ostatnie dni (bardzo dobrego i udanego) roku dwa tysiące trzynastego, a z tej okazji pora przejść do paru podsumowań. Na początek chciałabym przedstawić Wam piętnaście książek, które mnie zachwyciły, porwały i wciągnęły w swój świat w przeciągu tego czasu - niestety, nie potrafiłam się ograniczyć do dziesięciu, a i tak wiele pominęłam... Te jednak, które wybrałam absolutnie skradły mi serce  do dziś gdy na nie patrzę przypominają mi się wspaniałe chwile, które przy nich spędziłam!

(przez półtora godziny walczyłam z moim komputerem by jakoś te okładki ładnie poukładać, ale to przerosło moje możliwości :c dlatego będzie bez okładek)



Poukładane są chronologicznie - w takiej kolejności czytałam te książki:

1) Fałszywy książę - cudowna, niesamowicie wciągająca powieść, którą połknęłam w jeden dzień i chciałam więcej! Kiedy usłyszałam, że w lutym 2014 wychodzi kolejna część, ze szczęścia zaczęłam odliczać dni!

2) Wzgórze Dzikich Kwiatów - niewiele osób o niej wie, a to ogromna szkoda, ponieważ powieść jest wspaniała, z genialnymi opisami, dialogami i postaciami, a także z wspaniałą historią, która porywa w swój świat!

3) Pan Samochodzik i templariusze - książka, po której nie spodziewałam się niczego fantastycznego, a która absolutnie mnie oczarowała! Idealny przykład na to, że do klasyki warto wracać!

4) Natalii 5 - czytając to leżałam ze śmiechu... dosłownie.

5) Gwiazd naszych wina - chyba wszyscy już o niej słyszeli, więc dopowiem tylko tyle, że mnie również porwała, zachwyciła i wycisnęła tonę łez. Wspaniała genialność!

6) Niezwykła wędrówka Harolda Fry - bardzo niepozorna, ale z naprawdę mądrym i wartym uwagi morałem - przy końcówce ja już rzewnie płakałam.

7) Legenda. Rebeliant - wspaniała! Mam z nią świetne wspomnienia i z utęsknieniem czekam na trzecią część tej serii wydaną już w styczniu! <3

8) Druga strona szczęścia - kiedy po nią sięgałam, nawet nie spodziewałam się, że tak bardzo mnie emocjonalnie zaangażuje - a czytałam ją z wypiekami na twarzy!

9) Z innej bajki - moje pierwsze spotkanie z Picoult i bardzo bardzo udane! Po jej kolejne książki sięgnę z ogromną przyjemnością!

10) Motyl - moja pierwsza książka o tak poważnej chorobie jak Alzheimer, która dotyka coraz więcej ludzi, ale napisana w cudowny sposób - ciężko się od niej oderwać!

11) Lalki z getta - poruszająca, przenikająca i zapadająca w pamięć - myślę, że naprawdę warto ją poznać, bo zmienia myślenie i... daje nadzieję.

12) W krainie białych obłoków - saga rodzinna, taka jak najbardziej lubię - wciągająca, z wieloma ciekawymi i świetnie wykreowanymi wątkami i na dodatek w na niezbadanych terenach Nowej Zelandii w XVIII wieku!

13) Alibi na szczęście - polska cegiełka, a jednak naprawdę dobra. Może to nie arcydzieło, ale wnosi tyle pozytywnych emocji, że nie sposób jej nie wyróżnić.

14) Bransoletka - zdecydowanie najlepsza pisarka dla młodzieży i za każdym razem jestem pod wrażeniem, jak wspaniale potrafi kreować swoje historie! Genialna i mądra książka dla każdej nastolatki (i nie tylko)!

15) Droga do Zielonego Wzgórza - prequel jednej z moich ulubionych książek, a do takich rzeczy zazwyczaj podchodzę nieufnie. Jednak ta autorka zaskoczyła mnie tak niesamowicie pozytywnie, że nie mogłam oderwać wzroku od lektury!

Znacie te książki i zgadzacie się ze mną? Jakie byłyby Wasze typy?

I ponieważ to mój już ostatni wpis w tym roku - dziś w nocy wyjeżdżam do Strasburga by tam powitać Nowy Rok - chciałabym z całego serca życzyć Wam miłego, ksiażkowego poświątecznego odpoczynku, udanej i świetnej zabawy sylwestrowej i niech kolejny rok będzie jeszcze lepszy niż ten!

Ściskam! - K.

37 komentarzy:

  1. Jeśli chodzi o nowy rok, to życzę Ci tego samego (ja-oryginalna xD). A jeśli chodzi o książki, to większości nie znam, ale "Gwiazdami..." nie potrafię się tak zachwycać, jak Ty :3

    Pozdrawiam,
    Natalie ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam żadnego tytułu, poza falszywym księciem, któego z chęcią bym przeczytała... Liczę, że w przyuszłym roku też uda Ci się przeczytać wiele wspaniałych książek ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Pan Samochodzik i templariusze :) czytałam wszystkie części (napisane przez Nienckiego) dawno temu i mam sentyment do tej serii :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bransoletka- fajna, jednak ja bym jej na tej liście nie umieściła :D pana Samochodzika czytała już bardzo dawno, ale mile wspominam. Legenda <3 i Natalii 5 <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tylko "Bransoletkę". Również nad nią nawzdychałam z radości i podziwu dla Pani Nowak. Niesamowita jak zawsze :) Poza tą najbardziej w oczy rzuciła mi się książka "Natalii 5", którą kusi przyjaciółka. Trzeba się zabrać do czytania :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawzajem ! ;D I udanego sylwestra w Strasburgu <3
    Nie czytałam z podanych książek nic, ale dzięki Tobie poszukam ich w bibliotece ;*
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam Z innej bajki i Bransoletka - świetne książki, ale raczej nie znalazłyby się w mojej 15. Ja bym miała ogromny problem wybrać kilka najlepszych ... I też zawsze mam problem jak jest więcej zdjęć, żeby to ogarnąć. Wszystko "lata" gdzie chce -,-
    Nawzajem ;D I udanej zabawy ;D (Strasburg *o* zazdroszczę :D )

    OdpowiedzUsuń
  8. Żadnej z tych książek nie czytałam, ale mam w planach Bransoletkę i Johna Greena ;)
    wiktoriansblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam "Drogę do Zielonego Wzgórza", świetna książka, idealna dla fanów "Ani z Zielonego Wzgórza", ale nie tylko dla nich :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z Twojej listy czytałam tylko "Gwiazd naszych wina" i "Drogę do Zielonego Wzgórza" - i obie pozycje bardzo dobrze wspominam :) + chciałabym dostać w swoje ręce "Fałszywego księcia" i "Bransoletkę"
    Pozdrawiam,
    izkalysa

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przeczytałam większość książek z tej list, niestety. Ale już sobie podopisywałam do mojej wspaniałej listy i kilka zarezerwowałam w bibliotece. Przeczytałam(Ty mnie zainspirowałaś) "Drogę do Zielonego Wzgórza" i "Gwiazd naszych wina", które mnie zachwyciły, oczarowały, poruszyły, urzekły, zmieniły mój światopogląd i wzruszyły. Także pod Twoim wpływem przeczytałam "Z innej bajki", ale według mnie nie jest arcydziełem i daje 7/10 :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Obecnie czytam "Alibi na szczęście" i mam nadzieję że się nie zawiodę. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z twojej listy czytałam jedynie Natalii 5, Motyl i Z innej bajki i faktycznie są to rewelacyjne powieści. Pozostałych pozycji nie znam, ale kusi mnie ten Fałszywy książę o którym wyrażasz się tak pochlebnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie przeczytałam żadnej książki z tej listy, a to chyba znak, że powinnam się za nie zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie identycznie, ale tytuły brzmią bardzo ciekawie i część mam na swojej liście od jakiegoś czasu :)

      Usuń
  15. Bez dwóch zdań "Alibi na szczęście" a reszty niestety nie znam :(
    Muszę stworzyć własną listę najlepszych książek tego roku.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pod "Motylem" i "Lalkami z getta" mogłabym podpisać się i ja:) Natomiast bardzo chętnie przeczytałabym "Drogę do Zielonego Wzgórza":)

    OdpowiedzUsuń
  17. Szczerze pisząc nie miałam okazji przeczytać ani jednej z książek, o której napisałaś. Fałszywego księcia mam ochotę przeczytać, więc może zrobię to przy okazji drugiego tomu (od razu zaopatrzę się we dwa ^^). Gwiazd naszych wina czeka sobie spokojnie na półeczce. ;)

    Obfitości w same dobre książki ;)

    Pozdrawiam, Czarny Kapturek

    OdpowiedzUsuń
  18. "Wzgórze Dzikich Kwiatów" z pewnością zagości w czołówce mojego podsumowania:) To naprawdę wspaniała książką."Motyl" i "Alibi na szczęście" wciąż czekają na półce na swoją kolej:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Żadnej z wymienionej książki nie czytatlam. Mi rok zleciał szybko, ale przyjemnie.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
    Obfitości w książki życzę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdecydowanie zgadzam się co do "Natalii 5" - świetny, niezwykle zabawny kryminał z przymrużeniem oka. Resztę muszę nadrobić. Najbardziej zainteresował mnie John Green i jego powieść "Gwiazd naszych wina", którą wszyscy się ostatnio zachwycają.

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety nie czytałam tych książek. Może wkrótce po jakąś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam jedynie "Gwiazd naszych wina", więc widzę, że mam wiele do nadrobienia. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wstyd, znam tylko "Fałszywego księcia", który jest rewelacyjny :) Również czekam na drugi tom :) Drugą pozycją, która znam to "Gwiazd naszych wina" ale jestem z tych, którzy nie widzą w niej nic specjalnego :D Zazdroszczę Ci "Motyla", bardzo bym chciała przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Alibi na szczęscie - pozytywne zaskoczenie tego roku:)

    OdpowiedzUsuń
  25. A wiesz zże nie miałam okazji przeczytać żadnej z tych pozycji? :>
    Aż wstyd :(
    Nadrobię to ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Znam tylko lalki z Getta i też umieściłabym ja na takiej liście :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ej, to normalnie muszę dorwać Falszywego Księcia! :D

    OdpowiedzUsuń
  28. GNW oraz Bransoletka również trafiłyby na moją listę :)

    OdpowiedzUsuń
  29. A wczoraj skończyłam czytać Gwiazd naszych wina i jeszcze trochę peanów nad tą książką nie zaszkodzi, bo uważam ją nie tylko za najlepszą powieść, którą przeczytałam w tym roku, ale dodatkowo za jedną z lepszych, które mam już za sobą przez te wszystkie lata. Zgadzam się również Z innej bajki, a to pierwsza książka tej autorki, którą przeczytałam w całości bez marudzenia. Kojarzę jeszcze Drogę do Zielonego Wzgórza, ale reszty nawet nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Niestety żądnej z tych książek nie czytałam, czuję się taka niedzisiejsza :<
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. Pan Samochodzik jest cudny i chyba innej opinii się nie spodziewałem. Reszty nie czytałem. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Z kilkoma typami się zgadzam, a reszty... nie czytałam. Jeszcze :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Rebeliant był fajny,ale nie rewelacyjny, a Z innej bajki trochę za dziecinne, aczkolwiek pięknie wydane i całkiem fajne. :)

    OdpowiedzUsuń
  34. "Gwiazd naszych wina" - tyle zachwytów, że i ja chciałabym się zachwycić :) Mam również w planach "Lalki z getta" i kilka innych tytułów :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...