środa, 4 grudnia 2013

211. Suknia ślubna

Suknia ślubna - Rachel Hauck


Autor: Rachel Hauck
Tytuł oryginalny: The Wedding Dress
Wydawnictwo: Święty Wojciech
Data wydania: maj 2013
Liczba stron: 384


My, kobiety, już tak mamy, że o idealnym ślubie marzymy już od dzieciństwa, od pierwszej chwili gdy zobaczymy śnieżnobiałą suknię, uśmiechniętą parę młodą, wesele do późnej nocy. Zaraz po marzeniu o księciu na białym koniu pojawia się to o wspaniałej, zapierającej dech w piersiach ślubnej ceremonii i sielskiego życia u boku swojej drugiej połówki. To, że te marzenia kończą się najczęściej tylko na bujaniu w obłokach to już inna sprawa – ale kto nam tego zabroni?

Charlotte prowadzi salon z sukniami ślubnymi i dlatego dziwne jest to, że gdy sama ma za kilka tygodni wyjść za mąż, nie potrafi wybrać kreacji dla siebie. A może to nie jest tylko jej wina, może miłość jej życia… nie do końca spełnia oczekiwania? Kiedy jednak pewnego dnia kupuje na aukcji stary, zniszczony i do tego jeszcze zapieczętowany kufer, w środku znajduje… stuletnią, ale w idealnym stanie suknię ślubną! Postanawia rozwiązać jej niezwykłą zagadkę i odkryć jej historię, a dzięki temu dowiaduje się o trzech kobietach, które nosiły ją w dniu swojego ślubu – Emily w 1912, Mary Grace w 1939, Hillary w 1968. Co połączy je z Charlotte?

Zakochałam się w okładce tej książki od pierwszej chwili gdy ją zobaczyłam. Bez czytania opisu, pomyślałam od razu, że musi być moja.  Za to, gdy już się z nim zapoznałam, wiedziałam, że ogromnie chcę ją poznać. Kiedy więc już dostała się w moje progi i zagrzała miejsce na regale, przyszedł czas by delektować się lekturą, a jednocześnie zachłannie pochłaniać kolejne rozdziały. Okazało się, że intuicja mnie nie myliła, Suknia ślubna to powieść niemal idealna na zimowe wieczory i prawdziwa perełka.

Rachel Hauck tworzy świat bardzo realny, niezwykle bliski czytelnikowi (a właściwie – czytelniczce),  a jednocześnie z nutą bajkowo – baśniową, z suknią, która w niezwykły sposób, przez nieprzypadkowy splot wydarzeń łączy cztery kobiety pragnące piękna, akceptacji, miłości, oddane Bogu i ufne w przyszłość. Niezwykle lekki i przyjemny styl pisania autorki, a także jej plastyczny, prosty w odbiorze język sprawia, że Suknię ślubną pochłania się jednym tchem i naprawdę nie można się od niej oderwać.

Mamy tu aż cztery różne historie, choć z tym samym wątkiem tej samej sukni ślubnej, więc można się domyślić, że bohaterów również jest sporo. Główną bohaterkę – Charlotte – polubiłam już na samym początku. Ujęła mnie swoją inteligencją, dobrym humorem, wdziękiem i urokiem, a jednak jej trzy poprzedniczki – Hillary, Mary Grace i Emily  - skradły moje serce jeszcze bardziej. Zwłaszcza ta ostatnia, której historia jest najbardziej szczegółowo i po prostu najlepiej nakreślona, z dwudziestowiecznymi detalami dotyczącymi  obyczajów, klasy, otoczenia. Oprócz tego jest jeszcze otoczenie dziewcząt – rodzice, przyjaciele i przede wszystkim ich narzeczeni, w których najczęściej tkwił największy problem. Jaki? Tego musicie dowiedzieć się sami.

Suknia ślubna to wspaniała opowieść o miłości, odwadze, wierze i nadziei, a także o nie przypadkowym splocie wydarzeń w który zaplątały się cztery całkowicie różne kobiety, lecz wszystkie z bagażem kłopotów. Rachel Hauck stworzyła opowieść, która spodoba się każdej wrażliwej kobiecie i bardzo gorąco ją polecam – ja nie mogłam się od niej oderwać!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Święty Wojciech!

7 komentarzy:

  1. Z chęcią przeczytałabym tą książkę, niezobowiązującą lekką miłosną opowiastkę :) Okładka jest piękna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej powieści :) Chyba pora w końcu ściągnąć ją z półki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że książka może być ciekawa :D Kiedyś pewnie wpadnie w moje łapki.

    MyBooks - Nasze Recenzje

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwykle nie czytam tego typu książek ale tą bym nawet chętnie przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmm, jak byłam mała to chciałam zostać jednym z wojowników w Dragon Ballu, a nie panną młodą ! ;d ale książka mnie urzekła, poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej pas, wygląda na nieco przesłodzoną książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna okładka i ciekawie się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...