wtorek, 3 grudnia 2013

210. Na psa urok

Na psa urok - Kevin Hearne


Autor: Kevin Hearne
Tytuł oryginalny: Hounded
Wydawnictwo: Rebis
Data wydania: 2011
Liczba stron: 296


Rude włosy opadają ci niedbale na czoło, a po skroni spływa kropelka potu gdy ponownie próbujesz zamachnąć się ciężkim mieczem. W końcu sam dochodzisz do wniosku, że coś tu jest nie w porządku i jeszcze raz badasz jego powierzchnię. Czyżby oplatały go jakieś czary, rzucone z zawiści i zazdrości przez okrutne polskie wiedźmy? A może któraś z wróżek zza światów zdalnie Tobą steruje, jednocześnie kontrolując każdy Twój ruch? I dlaczego życie dwudziestowiecznego druida w dzisiejszych czasach musi być takie trudne?

Atticus O’Sullivan to ostatni z żyjących druidów. Choć z pochodzenia jest Irlandczykiem, mieszka w sennym amerykańskim miasteczku Tempe w Arizonie, gdzie prowadzi swój sklep z magicznymi różnościami. Nikt nie wie, że choć wygląda na dwudziestolatka, to ma już dwadzieścia jeden wieków, a od urodzenia goni go pewien celtycki bóg, który bardzo chce go zgładzić, lecz druid potrafi się przed nim dobrze ukryć. Do czasu gdy nachodzi go bogini śmierci – Morrigan – która oznajmia mu, że jego największy wróg jest już na jego tropie. Atticus musi jak najszybciej wymyśleć plan by temu zapobiec – czy mu się uda?

Każdy czytelnik ma swoje czytelnicze upodobania – pewne gatunki literackie, które najbardziej odpowiadają jego gustom, upodobaniom i które zajmują pierwsze miejsce w jego prywatnej liście. Przychodzi jednak taki czas, gdy ma się ochotę na pewną odmianę, chwilowe porzucenie starych przyzwyczajeń i sięgnięcia po coś świeżego i nowego. I dla mnie też niedawno przyszedł taki czas, więc postanowiłam zabrać się za lekkie urban fantasy – gatunek dla mnie dotąd niemal nieznany. Wybór padł na polecany wszędzie Na psa urok i… powiem szczerze, że ten wybór nie był zły!

Bardzo spodobało mi się niezwykle lekkie i przyjemne pióro autora, dzięki  któremu czyta się niezwykle szybko i przyjemnie. Książkę można połknąć już w kilka godzin, zwłaszcza, że nie jest specjalnie gruba, rozdziały są dosyć krótkie, a strony szybko uciekają pod palcami, ponieważ przyznać trzeba, że dzieje się i to naprawdę dużo. Niezwykle ciekawie mamy tu poprowadzoną fabułę, z wieloma ciekawymi i nowymi wątkami, które wciąż ją ubogacają i dają czytelnikowi chwilowe oderwanie się od rzeczywistości.

Najlepsze jednak co autor tu wprowadził jest dobry humor, panujący w każdym rozdziale, szczere podejście do życia bohaterów, ich błyskotliwość, urok osobisty i wszechobecne żarty oraz docinki. Lektura Na psa urok gwarantuje częste wybuchy śmiechu, szczerzenie się do kartek i wracanie do ulubionych fragmentów po zamknięciu ostatniej strony, by jeszcze raz się do nich uśmiechnąć. Takich książek dziś trzeba – takich, z których naprawdę można szczerze i zdrowo się pośmiać!

Generalnie swoje początkowe starcie z całkiem nieznanym mi urban fantasy uważam za naprawdę udane i myślę, że gdybym miała okazję na pewno chętnie sięgnęłabym po kolejną część przygód zwariowanego druida. Polecam ją przede wszystkim fanom fantasy, ale tym, którzy raczej rzadko po nie sięgają również – jestem żywym przykładem na to, że dobra książka fantasy nie gryzie!

Recenzja dla portalu literatura.juventum.pl!

10 komentarzy:

  1. Ciekawie się zapowiada. Chociaż nie jestem fanka takiej literatury, może kiedyś po nią sięgnę. Ten tytuł na pewno zapamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba kiedyś zaczęłam czytać tę książkę... Ale to było dawno :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiem za siebie i za Tris (bo jestem pewna, że się ze mną zgodzi), otóż: JESTEŚMY Z CIEBIE DUMNE! Kochany Oberon i Atticus ^_^ Fajnie, że Ci się spodobało - sięgaj po kolejne tomy. :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Druid?? A to ci nowość, muszę przeczytać :)
    Pzdr :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Seria zapowiada się fajnie. Pierwszy tom mam za sobą, ale nie był rewelacyjny... Śmiem jednak sądzić, że tom II będzie lepszy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam okazji poznać jeszcze żadnej części tej serii, ale może uda mi się kiedyś to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. no nie, tytuł mnie zmylił ! Myślałam, że to będzie jakaś psia opowieść :D ale zainteresowałaś mnie, nie powiem, że nie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Atticus jest świetny, niedługo zabieram się za trzecią część ;D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...