niedziela, 1 września 2013

Moje niedzielne gadanie: 25 powodów, dla których warto być blogerem książkowym

Witajcie :3

Wakacje niestety dobiegły końca, i osobiście tak samo jak nie wierzyłam, że już się zaczęły na początku lipca, tak teraz nie wierzę, że jutro mam iść do szkoły xd Nie mam jeszcze nic a nic przygotowane, wszystko w proszku, ale wierzę, że sobie jakoś poradzę :D Tak czy inaczej, sierpień się skończył, więc dzisiaj miał być stos. Albo podsumowanie. Ale nie będzie.

Nie będzie, ponieważ wczoraj obchodziliśmy Dzień Blogera. A, że wczoraj nie mogłam napisać nic na ten temat, bo nie miałam jak (ale nie żałuję, bo dzień miałam świetny - warto było ;3), to dzisiaj chciałabym również wspomnieć coś na ten temat. Bo trzeba. Bo prze te dwa lata, kiedy tu jestem blogosfera stała się moim drugim domem i pokochałam ją całym sercem. Aktualnie bez tworzenia bloga nie wyobrażam sobie życia, nie mówiąc już o tych, których dzięki niemu poznałam <3


Blogowanie jest super! Tu 25 powodów, które tę tezę potwierdzają:

1. Mam swoje miejsce w sieci. To czyni mnie wyjątkową.
2. Mogę pisać na swoim blogu co mi się żywnie podoba. I mogę też ustawić taki szablon jaki chcę, popsioczyć na świat, zrobić rewolucję i nikt nie może mi tego zabronić.
3. Poszerzam swoje horyzonty.
4. Poznaję niesamowitych ludzi. Nie tylko blogerów ale również autorów, pracowników wydawnictw, osoby, które kochają czytanie i żyją z tego.
5. Jestem na bieżąco z najnowszymi zapowiedziami i literackimi nowościami. I mogę je śledzić :3
6. Sięgam po lektury, po które nigdy wcześniej bym nie sięgnęła. 
7. Otwieram się na innych. 
8. Mogę uczestniczyć w takich wydarzeniach jak Targi Książki czy spotkania autorskie i dowiaduję się o nich jako jedna z pierwszych. A na Targi mam jeszcze specjalną wejściówkę :3
9. Mogę prowadzić długie dyskusje o literaturze, książkach, czytaniu i pisaniu z innymi blogerami i nikogo to nie dziwi. A jakie te dyskusje są wspaniałe! <3
10. Szkolę i ćwiczę swój język, ortografię, gramatykę i interpunkcję przez pisanie. Przez co inwestuję w siebie na przyszłość!
11. Mogę podziwiać i sama pokazywać innym swoje nabytki książkowe. Kto nie kocha stosików? I biblioteczek? <3
12. Kiedy wchodzę do księgarni/biblioteki to kojarzę większość tytułów i okładek, a o wielu czytałam również recenzje. Nie potrzebuję już więc pomocy wiecznie zajętych sprzedawców i bibliotekarek.
13. Poznaję coraz to nowszych autorów, gatunki literackie i nowe tytuły.
14. Dzięki współpracy recenzenckiej przyczyniam się do promocji dobrej literatury i mam okazję zobaczyć jak od środka wygląda praca w wydawnictwie.
15. Nawiązuje niezwykłe przyjaźnie, które trwają długo, długo, długo. Pisałam już o tym tutaj, ale mogę jeszcze raz powtórzyć, że nigdzie nie spotkałam lepszych ludzi niż w blogosferze <3
16. Mam okazję poznać zdanie innych na temat moich ulubionych książek czy filmów. Chociaż w większości i tak się zgadzamy :D
17. Dzięki dyskusjom w komentarzach czy prywatnych mogę przeżyć lekturę jeszcze raz.
18. Czytając inne blogi, sama wiele się uczę i wciąż się inspiruję. Nawet nie zdawałam sobie sprawy jak wiele - za to bardzo Wam dziękuję! <3
19. Obracam się wśród ludzi, którzy doskonale rozumieją mój zachwyt czy rozczarowanie literackie i tylko oni rozumieją literacko-książkowe żarty i anegdoty :D
20. Nauczyłam się wytrwałości i samodyscypliny. Recenzja przecież musi być na czas, prawda? :D
21. Książka stała się dla mnie czymś więcej niż zwykłym przedmiotem. Wcześniej też była wyjątkowa, ale teraz postrzegam ją jednak inaczej.
22. Choć nie liczy się dla mnie ilość tylko jakość przeczytanych pozycji, to jednak dzięki blogowaniu zaczęła większą uwagę zwracać na to, ile czasu marnuję przed komputerem i ile stron mogłabym w tym czasie przeczytać :D 
23. Zdecydowanie więcej czytam, a dzięki comiesięcznym podsumowaniom, mogę tę liczbę kontrolować... i mogę być z siebie dumna :3
24. Mam mnóstwo okazji, by sprawiać sobie samej książkowe prezenty - duża liczba wyświetleń, udana recenzja, Dzień Książki, Dzień Recenzenta, Dzień Blogerów... Czyż to nie jest wspaniałe?
25. Blog to jedno z najważniejszych miejsc w internecie dla mnie i jestem z niego i z siebie niesamowicie dumna.

To już wszystko, choć powodów jest znacznie więcej - macie jeszcze jakieś propozycje? Chętnie się z nimi zapoznam :3 Stos i podsumowanie miesiąca będzie na dniach, a na razie... miłej niedzieli! :*

21 komentarzy:

  1. Świetne powody, z większością z nich osobiście się zgadzam ; )
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. to samo mogłabym ja napisać:)))
    blogowanie daje mi radość i kocham to robić♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj racja racja, można się fajnie rozwijać dzięki blogowaniu i ćwiczyc i dowiadywac nowych rzeczy i kombinować samemu jak tu z tym szablonem powalczyć... Ach, miewam fazy, że jestem od bloggera uzależniona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne podsumowanie- i bardzo prawdziwe :-) Myślę, że nie tylko ja mogę się pod nim podpisać :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczera prawda! Wymieniłaś same najważniejsze powody, ale czy są jakieś mniej ważne? ;) Ja mam trochę krótszy staż w blogosferze, ale i tak już czuję się tu jak w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz w zupełności rację. Uwielbiam blogowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się w stu procentach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Trudno chyba już wymyśleć jakiś nowy powód- świetny wykaz.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za taki pozytywny akcent w dzisiejszym dniu! Ta notka aż kipi optymizmem. :) Zgadzam się z tymi powodami, zwłaszcza 22 to strzał w dziesiątkę! :)

    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Całkowicie się zgadzam z tymi faktami. Swoje miejsce w sieci :). Zapraszam do mojego azylu" http://naszksiazkowir.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Powody jak najbardziej prawdziwe - chyba każdy blogger z krwi i kości to potwierdzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbardziej spodobał mi się punkt 12:D Pod pozostałymi również się podpisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne powody - na pewno się z nimi większość zgadza. :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mogę jeszcze dodać, że czasami jest to możliwość przeczytania książki przed wszystkimi, kilkanaście dni przed premierą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie to podsumowałaś :)
    JA dopiero od niedawna blogguję, ale już to pokochałam :)
    http://zaczytana-iadala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Apropo punktu o Targach- gdzie i kiedy są w tym roku ? :) i o co chodzi ze specjalną wejściówką ? ;d

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przyjemny post. I oczywiście zgadzam się z każdym podpunktem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Już nic więcej nie jestem w stanie dodać. Ujęłaś to wszystko bardzo zgrabnie:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...