sobota, 20 lipca 2013

187. Siedem minut po północy

Siedem minut po północy - Patrick Ness


Autor: Patrick Ness (wg pomysłu Siobhan Dowd)
Tytuł oryginalny: A Monster calls
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Data wydania: 29 maja 2013
Liczba stron: 216


Każdy człowiek kiedyś umrze – to odwieczne prawo rządzące światem, którego nie przeskoczymy. Umrzemy czy tego chcemy czy nie, a nikt nie będzie pytał nas o zdanie. Umrze i ten dobry i ten zły, chciwy, jak  skromny, bogaty i biedny. Śmierć choć jest tak prosta i nieodwołalna budzi jednak wiele pytań i wątpliwości – zwłaszcza wtedy gdy musimy pożegnać się z ukochaną osobą. Głośno pytamy dlaczego?  i nie otrzymujemy odpowiedzi. Na śmierć nie ma odpowiedzi. A może jest?

Trzynastoletni Connor wychowywany samotnie przez mamę, musi zmagać się z jej niemal nieuleczalną i bardzo ciężką chorobą. Chłopiec nie ma łatwego życia, zwłaszcza, że w szkole nie jest zbyt lubiany i nie ma przyjaciół. Pewnej nocy w koszmarze, dokładnie siedem minut po północy nawiedza go potwór z cisowego drzewa za jego oknem i proponuje opowiedzenie trzech niezwykłych historii, które mają go czegoś nauczyć oraz uzdrowić jego matkę jeśli będzie to możliwe. W zamian Connor będzie musiał sam opowiedzieć czwartą opowieść – opowieść z głębi swojego serca. Czy będzie potrafił?

Wydawnictwo Papierowy Księżyc przyzwyczaja z każdą kolejną pozycją swoich czytelników do tego, że każda ich książka to prawdziwa perełka, którą zdecydowanie warto przeczytać. Dlatego też, kiedy okazało się, że mogę przeczytać Siedem minut po północy – pozycji, która na początku wydawała mi się czymś zupełnie innym niż była – wpadłam w stan niezwykłej radości. Byłam pewna, że się nie zawiodę i… nie zawiodłam się!

Pierwsze co rzuca się w oczy przy tej lekturze to to jak pięknie i wspaniale jest ona wydana. Nieco mrocznie, tajemniczo i podsycając ciekawość, a jednocześnie jest w tych pięknych ilustracjach, które zdobią treść i okładce autorstwa Jima Kay wiele subtelności, dokładności, precyzji. To coś zachwycającego, niezwykłego i naprawdę czarującego. Poza tym książka wydana jest na wysokiej jakości papierze, z bardzo wygodną czcionką, więc pochłanianie jej to wręcz czysta przyjemność.

Wracając do historii – jak już wspomniałam, to coś fantastycznego. Niesamowicie wciągająca, porywająca, wzruszająca i łapiąca za serce. Pochłania się ją jednym tchem i nie można się od niej oderwać – tak bardzo angażuje czytelnika. To co stworzył Patrick Ness według oryginalnego pomysłu zbyt szybko zmarłej pisarki Siobhan Down, jest powieścią absolutnie genialną i niepowtarzalną.

Oryginalność i niebanalność – to jest to, co stawia Siedem minut po północy nad innymi pozycjami. Czegoś takiego jeszcze nie było, to coś innego niż inne powieści, thillery i kryminały z podobnie brzmiącą fabułą i treścią. Patrick Ness napisał książkę, która niezwykle zapada w pamięć, nie daje o sobie zapomnieć i po której występuje „czytelniczy kac” – tak długo utrzymuje się w pamięci czytelnika – nie chce ani na krok wypuścić go ze swojego świata.

Polecam Siedem minut po północy z całego serca – to kawał świetnej literatury, z pozoru o trzynastoletnim chłopcu, a jednak skierowaną do starszych czytelników. To co można wyciągnąć z tak niedługiej lektury, aczkolwiek niezwykle porywającej, przerośnie wasze oczekiwania. Sięgajcie jak najprędzej – nie pożałujecie!

Za książkę dziękuję wydawnictwu Papierowy Księżyc!

24 komentarze:

  1. Czytałam i jestem pod ogromnym wrażeniem tej książki. Coś cudownego. Polecam gorąco każdemu!
    pozdrawiam!
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka jest cudowna, a do tego wartościowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poruszająca, cudowna lektura! Każdy powinien ją przeczytać:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że ,,Siedem minut po północy'' niemal wszędzie w sieci zbiera same pozytywne recenzje. Chyba muszę wreszcie i ja ją poznać, by przekonać się, czy faktycznie jest tak nietuzinkowa i niepowtarzalna, jak większość osób pisze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka mnie przeraża i nie mówi wcale o czym może być książka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę, też chciałabym przeczytać tę pozycję ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam chrapkę na tę książkę i nie mogę się doczekać kiedy trafi na moją półkę :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tę książkę, jest niezwykłą lektur, którą powinien przeczytać każdy i mały, i duży.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zwykłe ,,bardzo bym chciała przeczytać" nie odda dobrze mojej ochoty na tę książka. Czuję bowiem swego rodzaju przymus, aby nie tracić dłużej czasu, iść ją zdobyć i przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  10. No i bam.... kolejna pozytywna recenzja i kolejna ksiazka do przeczytania! ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaintrygowała mnie. Do tego ta okładka! Z chęcią sięgnę ; )

    OdpowiedzUsuń
  12. Naczytałam się wielu pozytywnych recenzji tej książki, więc z chęcią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Obiecuję, że przeczytam i to całkiem niebawem:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nominowałam cię do Liebster blog award. Więcej info - http://alezaczytana.blogspot.com/2013/07/nominacja-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Ty czytasz takie książki? Jestem zdziwiony. :) Może i nawet mógłbym się skusić, jeśli znajdę w bibliotece. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niby wszyscy chwalą, ale ja dalej unikam tej pozycji, bo w sumie fabuła jakoś do mnie nie przemawia :/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna okładka. Zapowiada się interesująco ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Spróbuję kiedyś po nią sięgnąć, jak już wyrobię się ze swoim stosikiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetna historia! Poruszająca do głębi. A wydanie książki jest przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  20. chętnie przeczytam!

    zapraszam do siebie, recenzjuję w formie youtubowej :) może przypadnie Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...