niedziela, 16 czerwca 2013

Moje niedzielne gadanie: ulubione blogi


Zapuściłam się, wiem. Obiecałam coniedzielny cykl, kilka razy mi się udało, a potem...? Długaśna przerwa i to nie kilkutygodniowa, a kilkumiesięczna. Nie mam nic na swoje usprawiedliwienie - musicie mi to wybaczyć, mogę jedynie dodać, że już kilka tematów miałam przygotowanych, zaczęłam je nawet pisać, ale... coś nie mogłam skończyć. Może kiedyś jeszcze uda mi się coś do nich dodać i je opublikować - wtedy będziecie mogli je przeczytać :3

Dzisiaj jednak mam coś wspaniałego - chciałabym podzielić się z Wami listą moich ulubionych blogów - takich, które kocham, takich, na które wchodzę nawet wtedy, kiedy wpis mnie nie interesuje, takich, które stawiam sobie za wzór i do niego dążę. Postanowiłam skupić się na jednej dziesiątce, bo gdybym nie miała ograniczeń to mogłabym wymieniać je godzinami i latami, a dalej bym nie wymieniła wszystkich i nie powiedziała wszystkiego co mam do powiedzenia. Skupiłam się na samej treści i wyglądzie bloga, bo gdybym miała jeszcze brać pod uwagę właścicielki, które zwykle są osobami przeuroczymi i wspaniałymi to również bym nigdy nie skończyła. Zresztą - koniec gadania, czas przejść do konkretów.

Kolejność jest przypadkowa, choć nie ukrywam, że pierwsze trzy miejsca są przeznaczone dla tych blogów najulubieńszych i najlepszych.

1. BOOKS-SILENCE - pokochałam tego bloga już od pierwszego wejścia, pierwszej notki, pierwszej recenzji. Teksty jakie zamieszcza na nim jego autorka są przepełnione emocjami, nie ma w nich sztywności, suchości, a wręcz przeciwnie - przy każdej recenzji, nieważne czy pozytywnej czy negatywnej ja mam wrażenie jakbym z autorką sama czytała tę ocenianą książkę i już sobie wyrobiła o niej zdanie. Choć nowe posty nie pojawiają się tam często to każdy kolejny jest dla mnie powodem do uśmiechu i radości. 

2. Niebiańskie Pióro - uwielbiam szatę graficzną tego bloga, jej delikatność i subtelność, a także świeże, ciekawe recenzje jakie pisze Cassiel. I choć też nie pojawiają się zbyt często i coraz częściej są tu zastoje, to ja czekam z niecierpliwością na każdy kolejny post. I nie tylko na recenzje - lubię jej notki o filmach, po których mam ochotę zaraz obejrzeć wszystkie przez nią polecane, jak i zapowiedzi, ponieważ zawsze potrafi wynaleźć jakąś perełkę (i to niejedną!).

3. Kreatywa - kto nie zna jeszcze tego bloga? A właściwie to już nie blog, a strona internetowa - ma swoją własną domenę. Każdy wpis Futbolowej, czyli autorki, jest dla mnie prawdziwą inspiracją i lekcją, ponieważ ona nie tylko mnie zachwyca, ale też uczy. Kocham jej pomysły, kocham jej cykle, kocham jej recenzję, a w szczególności zazdroszczę jej łatwości wyrażania swoich myśli i bogatego słownictwa. 

4. FORCE-BOOKS - na ten blog trafiłam przez zupełny przypadek, ale jak raz tam weszłam, to zostałam na zawsze. Niesamowity styl autorki, cięte pióro, wspaniałe pomysły i jak tam wchodzę to mam wrażenie, że jestem w miejscu, które prowadzi osoba naprawdę kochająca czytanie. I to jeszcze osoba naprawdę sympatyczna, fajna i urocza. Aż jestem dumna z tego, że jest moją niemal rówieśniczką!

5. Waniliowe Czytadła - na tym blogu znajduję recenzje książek tak zbliżonych do mojego gustu, że to aż nieprawdopodobne. Ale nie tylko za recenzje go lubię - wyróżnia się on jeszcze tym, że od czasu do czasu pojawiają się również videorecenzje, które wręcz uwielbiam - za szczerość, uśmiech, świeżość, radość z nich płynącą i niezwykłe zacięcie do propagowania czytelnictwa.

6. Wyznania książkoholiczki - to jeden z tych blogów, które są tak przeurocze, mają tak szczere, płynące prosto z serca recenzje, że ja kiedy tam wchodzę zawsze się uśmiecham. Lubię czytać teksty Abigail, lubię jej recenzje, które potrafią mnie zachęcić nawet wtedy kiedy książka mnie w ogóle nie interesuje. A po przeczytaniu recenzji lubię... pogadać o niej z Abi na skajpie :3

7. Killevippen! - choć Ffer nie rozpieszcza nas częstymi tekstami na swoim blogu to jednak jak już coś napisze to ja rzucam wszystko żeby to przeczytać. Ona pisze tak prosto, tak pięknie o książkach, że wybaczam jej nawet to, że robi to rzadko. 

8. Na zimowy i letni wieczorek - jak czytam teksty na tym blogu to zawsze chce mi się śmiać - może dlatego, że jest taki naprawdę przepełniony emocjami? W każdej recenzji jest coś takiego domowego, swojskiego, ale w dobrym tego słowa znaczeniu - jakby przyjaciółka siedziała koło mnie i mi o tej książce opowiadała, wyrzucała z siebie to co gra jej w duszy. A czasami w Środowych wieczorkach zdarza się Gagatkowi powiedzieć coś mądrego i muszę przyznać, że czasami się z nią zgadzam.

9. Brulion Literacki - teksty, które pojawiają się na tym blogu nie nazwałabym recenzjami - to raczej luźne przemyślenia, choć nie byle jakie, ale obmyślane i naprawdę mądre. Lubię to jak autorka pisze o swoich ulubionych lekturach, lekturach, które zostawiły coś w jej sercu, bo robi to pięknie i za to ją bardzo podziwiam.

10. Books Hunter - ostatnie miejsce przypadnie blogowi, który lubię za autorkę - niezwykle sympatyczną i miłą, recenzje, które choć nie zawsze pokrywają się z typem literatury, który ja preferuję to jednak mamy bardzo podobny gust, i przede wszystkim lubię tego bloga za piękną szatę graficzną. Wchodzę na niego czasami tylko dlatego by na nią popatrzeć :D 

Ciężko było wybrać tylko dziesięć typów - uwierzcie. Mam wrażenie, że pominęłam tu wiele blogów, o których chciałabym wspomnieć, a się nie zmieściły. Wiem również, że nie znam wielu wspaniałych blogów, bo jeszcze na nie trafiłam i jeszcze nie zdążyłam się nimi zachwycić. Liczę więc na to, że mnie oświecicie i podacie mi swój ulubiony blog - mogę na Was polegać? A jeśli znacie któryś z wymienionych blogów to podzielcie się swoją opinią - chętnie ją poznam!

Miłej niedzieli! :*

15 komentarzy:

  1. To są chyba blogi tych autorek, z którymi utrzymujesz kontakt, jak tak patrzę o.O
    A co do ulubionych blogów to nawet nie mam xd Chociaż... Tirindeth i Lenalee z pewnością mają świetne blogi ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Nie zapomniałaś :). Wies co ci powiem? Tez lubię Twojego bloga XD chociażby za ten piękny naglowek i tlo, ktore sama ci poustawialam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie zdecydowanie 1 miejsce zajmuje Wykredowana. Uwielbiam jej bloga i dzięki rozmowie z nią na LC założyłam swojego. :) Tak poza tym z Twojej notki uwielbiam Kreatywę, Books Hunter i Niebiańskie pióro, a poza notką Czytajmy Książki oraz Miasto Mgły. Chociaż wszystkie blogi, które mam w linkach bardzo lubię i z przyjemnością odwiedzam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem chyba jeszcze zbyt "młoda" w sferze blogowej. Nie mam jakoś ulubionego bloga. Z chęcią odwiedzam każdy. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam większość wymienionych przez Ciebie blogów :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znałam jedynie Bruliona Literackiego, pozostałe bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastoje powiadasz, tak? :P U mnie to jest właściwe nagminne i ktoś powinien mnie walić po uszach za to, ale nie ma kogoś takiego, chcesz objąć funkcję? :D Blogi, które wymieniłaś znam chyba wszystkie (tak mi się wydaje). Sama mam swoje ulubione, na które czasami wchodzę po kilka razy dziennie. Cieszę się, że mój znalazł się w Twoim zestawieniu - miło mi bardzo;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie blogi (oprócz Brulionu Literackiego) nie trafiają książkowo w mój gust. Jednak na wiele zaglądam, lubię, gdy dziewczyny sięgają też po książki, które i ja lubię... A Book-Slience to chyba mój faworyt, bardzo lubię, gdy Caroline pisze. Nawet gdy zachwala tak przeze mnie znienawidzone (a przez siebie ukochane) paranormal romance. Mogę czytać dla samego czytania. :-)
    Sama ostatnio zostałam nominowana do zabawy, w której trzeba wymienić dziesięć ulubionych blogów i powiedzieć coś miłego o nich, a na razie mam straszny problem, które wybrać. Na pewno faworytem będzie blog W zaciszu biblioteki i Książkówka - mogę je czytać godzinami...

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam tylko połowę z nich. Faworytów wśród blogów mam wiele, ale z Twojej listy to chyba będą BOOKS-SILENCE, FORCE-BOOKS, Wyznania książkoholiczki oraz Na zimowy i letni wieczorek. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z podanych przez Ciebie znam tylko połowę. Faworytów także mam dużo, ale z Twojej listy będą to te z numeru 1,4,6 i 8. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również całym sercem ubóstwiam Books-Silence. Genialny blog i genialne recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kreatywa najlepsza, zdecydowanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten, no, dygam ładnie i policzki mi pąsowieją. I dziękuję, bo miło mi bardzo. Choć polemizowałabym ze stwierdzeniem o mądrości moich tekstów :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...