piątek, 19 kwietnia 2013

Top10 - pisarze, z którymi chcielibyśmy wybrać się na kawę (#2)


Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.




Plik:Emilybronte.jpg
1. Emily Bronte
Za wspaniałe Wichrowe wzgórza! Chciałabym ją zapytać o pomysł na powieść, skąd czerpała inspirację, jak wyobraża sobie swoich bohaterów i jak ich wykreowała.. I przede wszystkim dlaczego napisała tylko jedną książkę!

2. Agata Mańczyk
Uwielbiam książki dla młodzieży tej pani! Są inteligentnie napisane, mądre, zabawne, nierzadko z morałem.. Strasznie chciałabym z nią porozmawiać, pożartować i popytać o kilka szczegółów z jej powieści :3

3. Cornelia Funke
Czytając Atramentowe serce, z miejsca się zakochałam w tej autorce i jej pomysłach. Potwierdziło się to przy genialnym Królu złodziei. Gdyby nie to, że jest Niemką (ahh, ten niemiecki! Nigdy się go nie nauczę xd) to w każdej chwili mogłabym przyjechać na spotkanie z nią! 

4. Agatha Christie
Królowa Kryminału, której chyba nie trzeba przedstawiać. W tym roku mam zamiar przeczytać większość jej twórczości (a napisała całą masę książek... za mną już trzy! :3) i gdyby żyła z pewnością chciałabym z nią porozmawiać. Wydaje się być osobą niezwykle sympatyczną, ciekawą i inteligentną.

5. Ewa Nowak
Seria miętowa od lat należy do moich ulubionych. Ewa Nowak jest jak dla mnie w czołówce najlepszych polskich autorów i dlatego ogromnie chciałabym się z nią spotkać!

6. ks. Jan Twardowski
Jak dla mnie to jeden z najpiękniejszych poetów współczesnych. Jego poezja, zwłaszcza ta skierowana dla dzieci (Zeszyt w kratkę <3) porusza najczulsze struny serca i trafia w samo sedno. Takich właśnie kapłanów i poetów potrzebujemy w świecie. Bardzo żałuję, że nie miałam okazji nigdy poznać księdza Twardowskiego...!

7. Clive Staples Lewis
Kolejny z Inspiratorów - uwielbiam go za Narnię, za Zaskoczonego radością, a wkrótce mam zamiar zabrać się za kolejne z jego dzieł. Lewis potrafi mnie poruszyć, skłonić do refleksji i zaciekawić swoim światem. Gdybym go spotkała to na pewno miałabym do niego masę pytań! 

8. Małgorzata Musierowicz
Kolejna z ulubionych autorek, zwłaszcza tych polskich. W Jeżycjadzie w swoim czasie się zaczytywałam (kilka z najulubieńszych części czytałam nawet kilka razy :3) i mam nadzieję, że kiedyś czas i los pozwoli, bym się z panią Musierowicz zobaczyła, bo bardzo chciałabym z nią porozmawiać!

9. Roald Dahl
Nie wiem czy wiecie, ale strasznie lubię czytać książki tego pana, jak dla mnie jego pomysły, wyobraźnia i ilustracje to jest mistrzostwo świata! Gdybym była z nim na kawie na pewno mielibyśmy o czym rozmawiać! *.*

10. Mark Twain
Ostatni, ale nie najgorszy - wręcz przeciwnie! Mark Twain to kolejna osoba, która mnie inspiruje i zadziwia - uwielbiam jego powieści, uwielbiam jego cytaty, uwielbiam jego złote myśli. To jeden z ludzi najczęściej cytowanych, który ma coś do powiedzenia na każdy temat. Rozmowa z nim, wypita kawa to jedno z moich marzeń, szkoda, że całkiem niemożliwych do spełnienia...

Tak, to tyle ^^ Wybaczcie moje nieogarnięcie, zaniedbanie, ale nie mam ostatnio ani chęci, ani czasu, ani humoru na nic. Powrócę pełną parą mam nadzieję z początkiem maja i zasypię Was recenzjami - teraz czytam po prostu rekordową ilość książek na raz :3

Miłego weekendu! :*

16 komentarzy:

  1. Ja jedynie z twojej listy umówiłabym się z Agathą Christie. Jestem fanką kryminałów, więc myślę, że znalazłybyśmy wspólny język :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie spotkałabym się z Emily, ale jeszcze chętniej z Charlotte, bo to ona jest moją ulubioną siostrą Bronte :) Czytałaś może "Jane Eyre"? Jeżeli nie, to musisz to szybko nadrobić :)
    Agata Mańczyk to autorka zupełnie mi nieznana...
    Czytałam tylko dwie książki Cornelii Funke, ale nie spodobały mi się one, więc nie widzę potrzeby spotykania się z tą autorką.
    Agathę Christie też chciałabym poznać. Musiała być niezwykłym człowiekiem skoro napisała tyle kryminałów. :)
    Książek Ewy Nowak nie znam zbyt wielu. Czytałam zaledwie parę z nich. Spotkanie z tą autorką nie jest więc dla mnie ważne.
    Poezji księdza Twardowskiego nie znam zbyt dokładnie, ale chętnie bym wypiła z nim kawę, bo jestem przekonana, że był to wspaniały człowiek.
    Lewis... Z tym człowiekiem chciałabym się bardzo spotkać. Uwielbiam czytać jego książki.
    Z Musierowicz oczywiście się zgadzam, bardzo chciałabym się spotkać z tą autorką! Jeżycjada jest cudowna :)
    Ksiazek Roalda Dahla niestety nie znam, a z twórczości Marka Twaina czytałam tylko "Przygody Tomka Sawyera" :)
    Do Twojej listy dorzuciłabym jeszcze Tolkiena, Jane Austen oraz Astrid Lindgren :)
    Trochę się rozpisałam...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolę jednak Emily - jak dla nie Charlotte też ciekawie pisze, a jednak za bardzo się rozpisuje ;)) A "Jane Eyre" niestety nie czytałam... ;c Ale mam zamiar to nadrobić!
      Agatę Mańczyk, Ewę Nowak i Roalda Dahla musisz koniecznie poznać - piszą świetnie i mają bardzo świeże, fajne pomysły!

      Usuń
    2. Może i tak... Mimo wszystko moją faworytką pozostaje Charlotte - za cudowną "Jane Eyre" :)
      Skoro polecasz to może rzeczywiście powinnam zapoznać się z tymi autorami. Poszukam ich książek w bibliotece:)

      Usuń
  3. Z Clivem Staplesem Lewisem na kawę - jak najbardziej! Ależ moja wyobraźnia się rozkręciła:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe wybory, bardzo mi się podobają. Ja najchętniej spotkałabym się z Agathą Christie, której książki uwielbiam i czytam maniacko wręcz, a na półkach pięknie prezentuje się już ponad 60 jej tytułów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sześćdziesiąt? Ahh, zazdroszczę! Ja posiadam dopiero dwa.. ;))

      Usuń
    2. Ja też bardzo zazdroszczę! Sześćdziesiąt to naprawdę imponująca liczba! :)

      Usuń
  5. O, z tymi polskimi przez Ciebie wymienionymi też chętnie bym się wybrała na kawę. No i z Agathą Christie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twain *-* Muszę wrócić do jego książek, bo oczywiście podobały mi się, ale dla zasady żadnej nie doczytywałam (bunt przeciwko lekturom szkolnym).
    Z Musierowicz też chętnie bym porozmawiała. Szczególnie o tym, że od kilku lat staram się doczytać całą Jeżycjadę, a nadal nie dobrnęłam do połowy, bo zawsze coś mi przeszkadzało dokończyć całą serię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesujący jest Twój Top. Nie wszystkich autorów znam, ale z częścią też bym się wybrała na kawę.)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chętnie spotkałabym się z Agatą Christie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na wszystkie pytania dotyczące Emily odpowie ci wspaniała książka "Na plebanii w Haworth". W ogóle na wiele pytań dotyczących sióstr. Jestem pół roku po lekturze, a do dzisiaj zachwycam się jak małe dziecko, do dzisiaj piszę tekst o tej książce. Coś strasznego i pięknego za razem! A JE też musisz przeczytać! Uwielbiam!
    Zarówno przy Lewisie jak i ks.Twardowskim byłabym onieśmielona zapewne do granic możliwości. Siedziałabym jak tyczka nad tą kawą i bała się zapytać o cokolwiek. Może jeszcze Lewis jakoś jakoś... Ale ksiądz Twardowski?
    Chociaż pamiętam, miałam taką płytę na której on czytał swoje wiersze dla dzieci - zawsze gdy byłam mała, uspokajał mnie jego porysowany głos. Więc na tej kawie zapewne bym była upojona samą jego obecnością. A on... Jego osobowość widać w cudownych wierszach.

    Człowieczku, ale Ty masz takie wielkie szanse spotkania pani Musierowicz! Przecież ona tak niedawno była we Wrocławiu! Więc kawa bardzo możliwa. A co ja mam powiedzieć?:p

    Dahl mnie nie oczarował (muszę przeczytać Charliego!), pani Nowak i Mańczyk jakoś specjalnie nie zachwyciły, a do Twaina muszę wrócić. Zdecydowanie!

    Jeśli nie będę miała okazji się już odezwać, to tak na zapas życzę powodzenia! Szczególnie w środę... (znaczy, ja się najbardziej obawiam środy - jak Ty?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Na plebani.." muszę koniecznie przeczytać - już wiele o niej słyszałam, choć nigdy się w żadnej księgarni nie natknęłam, ale to może dlatego, że rzadko tam bywam ;) Ogólnie siostry Bronte są jak dla mnie strasznie intrygujące, niby inne, a jednak wiele ich różni. Już niedługo zabieram się za "Lokatorkę z Wildfell Hall" i już nie mogę się doczekać *.*

      Ja ogólnie byłabym onieśmielona przy każdym z tych autorów, bo jestem nieśmiała przy wszystkich (noo, wyłączając rodziców^^), ale chyba jakieś pytanie (zwłaszcza te o książkach, bo o nich mogę gadać godzinami, zwłaszcza jak się rozkręcę :3) by mi się udało wydukać^^

      Co do pani Musierowicz, to szczerze mówiąc nie wiedziałam, że była we Wrocławiu, ale chyba i tak nie miałabym jak się z nią zobaczyć, bo ostatnio nie mam na nic czasu i oszczędzam koszty wszystkiego do minimum ;3
      A "Charliego..." koniecznie przeczytaj - jak dla mnie genialna książka!

      I dziękuję za te życzenia - ja również ci życzę powodzenia i nam obu szczęścia! Czy ja się czegoś obawiam? Nieee xd Na serio - już się nie mogę doczekać kiedy będzie po i skończy się to całe straszenie, uczenie, powtarzanie i ten szum - to przecież nie może być takie trudne! :D

      Usuń
  10. Nie jestem fanką żadnych w wymienionych pisarzy i tak naprawdę nie wiele czytałam z książek ich autorstwa chociaż miałam możliwości, ale to zawsze było coś lepszego do przeczytania i tak dalej.. :p

    OdpowiedzUsuń
  11. Ewę Nowak znam osobiście, robiłam z nią wywiad i muszę powiedzieć, że słusznie chcesz iść z nią na kawę :>

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...