piątek, 29 marca 2013

151. Czy wiesz co jesz? Poradnik konsumenta, czyli na co wart zwracać uwagę robiąc codzienne zakupy


Czy wiesz co jesz? Poradnik konsumenta, czyli na co zwracać uwagę, robiąc codzienne zakupy - Katarzyna Bosacka


Autorzy: Katarzyna Bosacka, Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska
Wydawnictwo: Publicat
Data wydania: czerwiec 2011
Liczba stron: 248


Bez jedzenia nie da się żyć – to prawda znana jak świat. Z każdym kolejnym wiekiem to jedzenia, sposób podania się zmieniało. A im bliżej współczesności tym więcej w jedzeniu konserwantów, ulepszaczy i zapychaczy oraz katów dobrego smaku. A lekarze i dietetycy są zgodni – to co jemy ma wpływ na to jak długo będziemy żyć. Jak więc zjeść dobrze, tanio, zdrowo i przede wszystkim – żeby się najeść?

Książka Czy wiesz co jesz? jest podzielona na kilka rozdziałów. W każdym z nich mamy inny posiłek, tak więc wyróżniamy : śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację, a w każdym w tym rozdziale szczegółowo omawiane są różne potrawy bądź też dodatki – chleb, masło, ser żółty, szynka, mięso, kawa, mleko, słodycze, jogurt, owoce i warzywa i wiele, wiele innych, niemal wszystko co zjadamy. Możemy sprawdzić ich kaloryczność, zalety, wady, jak często warto je spożywać i co wartościowego nam dadzą, a także poznać fakty i mity na ich temat. W ostatnim rozdziale podane są wszystkie konserwanty (razem z symbolami) jakie dodawane są do żywności i ich szkodliwość. Z pewnością każdy kto chce sprawdzić co naprawdę wkłada do koszyka z zakupami spożywczymi powinien tę książkę przeczytać.

Katarzyna Bosacka to kobieta, która mi imponuje i mnie inspiruje. W swoim programie na TVN Style Wiem co jem genialnie przedstawia Polakom zdrową żywność i bez ściemy pokazuje co warto jeść, chociaż przyznaję, nie zawsze forma tego przekazu mi odpowiada. W książce tego nie ma - znajdujemy tu w 100% porady pani Bosackiej dla konsumenta. Jest przy tym tak naturalna i szczera, że nie sposób jej nie wierzyć. Kiedy tylko zobaczyłam tę książkę od razu wiedziałam, że muszę ją mieć. A teraz jestem pewna, że nie raz jeszcze z niej skorzystam, bo jest rewelacyjna!

Język jakim napisana jest ta książka jest bardzo prosty i łatwy w zrozumieniu. Czyta się szybko i z dużym zaciekawieniem, ponieważ autorki potrafią zachęcić czytelnika. Z nieprawdopodobną szczerością rozbierają na części pierwsze wszystko co jemy o niczym nie zapominając, co dla mnie jest naprawdę zasługujące na brawa. Jestem pełna podziwu dla ich profesjonalności i wiedzy, naprawdę!

Książka z pewnością będzie bardzo pomocna dla tych, którzy dbają o linię czy też o swoje zdrowie (co moim zdaniem powinien czynić każdy, bo mamy je tylko jedno). Między rozdziałami można skakać, wyszukując akurat to co w danej chwili jest nam potrzebne. Jej poręczny, niewielki format sprawia, że możemy książkę ze sobą zabrać wszędzie – a zwłaszcza na zakupy.

A ty wiesz już co jesz? Uwierz mi, że warto to sprawdzić. Katarzyna Bosacka z duecie z Małgorzatą Kozłowską-Wojciechowską oddają do rąk czytelnika niezwykły poradnik w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Mi niezwykle przypadł on do gustu i z pewnością sięgnę po niego jeszcze nie raz!

9/10
Za książkę dziękuję Grupie Wydawniczej Publicat!

PS To drugi post dzisiaj, na wcześniejszy, czyli Top10 (po raz pierwszy na blogu!) zapraszam tutaj :)

6 komentarzy:

  1. Ciekawy poradnik. U mnie z jedzeniem jest nieciekawie, bo jem, co akurat wpadnie mi w ręce, czyli niezdrowo, więc powyższa książka zapewne mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ciekawa książka, może się przydać niejednej osobie ;)
    Wesołych!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z miłą chęcią przeczytam. Nie zawsze wiem, co jem, i moja tusza pozostawia wiele do życzenia, tak więc ciekawostki na temat popularnych, pozornie zdrowych i smacznych produktów bardzo mnie kuszą. Plus, uwielbiam Kasię Bosacką :)
    Wesołych Świąt! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Can you please email me the code for this script or please enlighten me in detail concerning this script?


    Here is my webpage http://unlockiphone5quickly.com/blog/15343/having-difficulties-to-follow-a-experienced-fitness-program-test-these-tips/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten program, jak i "Czy wiesz co kupujesz?". Nie wiedziała, że książka wyszła na jego podstawie. Muszę ją mieć na półce.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...