sobota, 16 lutego 2013

135. MammaMia - prawdziwa kuchnia włoska




Autor: Cristina Bottari
Tytuł oryginalny: Mamma Mia
Wydawnictwo: Publicat
Data wydania: październik 2011
Liczba stron: 288


Kuchnię włoską zna niemal każdy. Jest to większość naszych posiłków, na niej oparty jest jadłospis wielu Polaków. Między jednym schabowym a drugim, każdy czasami zje jakiś makaron z niebanalnym, a smacznym i łatwym w przygotowaniu sosem, rybę, a pizza to ulubione danie niejednego nastolatka. Lecz czy chcemy poznać tę prawdziwą kuchnię prawdziwego Włocha, a raczej… Włoszki?


Cristina Bottari napisała niezwykłą książkę kucharską. Zawarła w niej przepisy na dania, które sama kocha, które kochają jej przyjaciele, jej rodzina i znajomi. W każdym przepisie jest cząstka jej, cząstka jej ojczyzny. Najpierw przedstawia nam przystawki, w których królują pomidory, potem przechodzimy do pierwszych dań – lekkich i prostych, takich jak makaron, pierogi czy risotto. Następne w kolejności są aromatyczne i rozgrzewające zupy – cebulowa, jarzynowa czy też rybna oraz to co Polacy kochają najbardziej – pizze, placki i zapiekanki. Nie zabraknie również drugich dań – tych rybnych jak i tych mięsnych oraz dodatków warzywnych, które mają je ubogacić. Na koniec otrzymujemy przepyszne desery i przetwory, czyli jak osłodzić sobie jesienne dni.

Pierwszy raz w życiu kiedy tylko wzięłam książkę do ręki od razu się nią zachwyciłam i nie wypuściłam jej, póki nie skończyłam jej czytać. MammaMia – prawdziwa kuchnia włoska autentycznie mnie porwała i zaczarowała. To zdecydowanie najpiękniejsza, najlepsza i najsmaczniejsza książka kucharska, którą kiedykolwiek widziałam!

Autorka okrasza swoje przepisy wskazówkami jak je przygotowywać, wspomnieniami jakie z nimi wiąże, radami jakie dawała jej babcia czy też mama. Tworzy to niesamowity klimat i sprawia, że czujemy się, jakby koło nas siedziała rodowita Włoszka i opowiadała o swoich przygodach w kuchni oraz zdradzała sekrety, które posiada każda prawdziwa gospodyni. Poza tym do każdego przepisu dołączona jest informacja jakie wino pasuje do potrawy i dzięki temu nikt nie może mieć wątpliwości co podać swoim gościom.

Przepisy na potrawy przedstawione w tej pozycji są bardzo łatwe, a składniki, choć może nie wszystkie łatwo dostępne w Polsce (na dobrą sprawę jednak łatwo można je zastąpić czymś bardzo podobnym; autorka te zamienniki często proponuje), są bardzo tanie i nie ma ich wiele. Cristina Bottari nie komplikuje swojego menu, wie że w prostocie ukryty jest najlepszy smak i to można poczuć i przekonać się o tym w jej książce kucharskiej.

Na uwagę zasługuje także wydanie - twarda, nie niszcząca się oprawa, dobrej jakości kartki, strony, które nie są klejone, lecz szyte i dzięki temu posłużą nam dłużej. A przede wszystkim fotografie, które sprawiają, że zaczyna lecieć nam ślinka i mamy natychmiastową ochotę zacząć gotować. Oprócz zdjęć potrwa możemy pooglądać również fotografie rodziny i przyjaciół autorki, którzy spotykają się przy wspólnych posiłkach i spędzają w kuchni czas razem. Jest to wspaniały przerywnik.

Wszystkim miłośnikom gotowania polecam MammaMię z całego serca – na pewno się nie zawiedziecie! Jest po prostu wspaniała, zawiera wszystko co powinna mieć najlepsza na świecie książka kucharska na świecie o kuchni włoskiej i coś jeszcze, jakiś kawałek słonecznej Italii, promyk słońca, ciche pozdrowienie od autorki. Naprawdę warto się z tą lekturą zapoznać i to jak najprędzej!

10/10
Za książkę dziękuję wydawnictwu Publicat!

7 komentarzy:

  1. Nie przepadam za książkami kucharskimi, ale w tej kuszą mnie proste i smaczne dania, no i otoczka! Chciałabym mieć tę książkę u siebie i wypróbować te wszystkie pyszności!
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym "pomiała" tę książkę w moich zbiorach, jednak czy ja gotować umiem... Jest prawie pewne, że nie. Ale makarony, pierogi... Ludzie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię kuchnię włoską, co widać po mojej figurze. Nie mogę jednak przestać jeść pizzy, spaghetti, czy risotto, więc powyższa książka, jak najbardziej w moim guście.

    OdpowiedzUsuń
  4. Och niestety ja i gotowanie to nie najlepszy pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem kompletnym beztalenciem jeśli chodzi o gotowanie, dlatego raczej nie jest to pozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamówiłam ją i czekam z niecierpliwością na przesyłkę :) !

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...