sobota, 19 stycznia 2013

123. Drugi


Drugi - Ewa Nowak


Autor: Ewa Nowak
Tytuł: "Drugi"
Wydawnictwo: Egmont
Data wydania: styczeń 2013
Liczba stron: 290


Nastolatek nie ma łatwego życia. Musi poradzić sobie z obowiązkami szkolnymi, domowymi, musi dbać o znajomych, o swoją pozycję w szkole, musi się dobrze uczyć i dobrze wyglądać, a do tego jeszcze te szalejące hormony... Tak, nastolatkom problemów nie brakuje, jak zresztą każdemu. A jednak te nastoletnie problemy są opisywane w książkach o wiele częściej…

Hadrian Chabros i Arek Szybalski to kuzyni, lecz różnią się od siebie bardzo. Ten pierwszy jest bardzo przystojny, otwarcie podkochuje się w nim niemal cała żeńska część szkoły, bogaty, ma niezwykłą urodę wręcz stworzoną do fotografowania, ale jemu to nie wystarcza. Pragnie zrozumienia i prawdziwej miłości – nie takiej sztucznej i udawanej. Z kolei jego brat cioteczny stracił cztery lata temu matkę i wychowuje się z ojcem i starszym bratem – Emilem. Bardzo się jąka i przez to stał się nieśmiały i skryty. Zakochał się w Idze, lecz boi się odrzucenia. Nie potrafi się przemóc… Jak to się zakończy?

Ewa Nowak to jedna z tych pisarek, których książki czytam odruchowo, bez zbędnego zastanowienia po nie sięgam, bo wiem, że się nie zawiodę. Uwielbiam jej styl pisania, uwielbiam jej pomysły, uwielbiam jak w każdej książce potrafi mnie zaskoczyć. Jej książki mogłabym czytać codziennie, a i tak by mi się nie znudziły. Dlatego nie bałam się kolejny raz przeczytać Drugiego i cieszę się, że to zrobiłam.

Autorka wprowadza do swojej książki wiele wątków, nawet nie wiem czy wszystkie je tu wypisze. Mianowicie jest nieszczęśliwie zakochany, jąkający się Arek, Hadrian, który walczy z obojętnością w swoim domu, Iga, która nie potrafi poradzić sobie w nowym środowisku, Emil i jego narzeczona, którzy planują ślub, Adam, który niedawno stracił  żonę, Zbyszek, który kandydatuje na posła i ciągle wymyśla nowe strategie, Kicia, która zrobi wszystko dla swojej najlepszej przyjaciółki… Pojawia się tu tak wiele różnych zachować i jest tu tak wiele psychologii, że każdy odnajdzie coś dla siebie. Bo postacie, z jakimi mamy do czynienia w Drugim żyją obok nas, może nawet my nimi jesteśmy tylko nie zdajemy sobie sprawy? Każdy bohater jest genialnie i bardzo ciekawie wykreowany i niemal każdy ma w książce swoje „pięć minut”.

Powieści młodzieżowe mamy na polskim rynku różne, ale te, które pisze Ewa Nowak cechuje to, że z każdej płynie jakiś morał. I czytać może je każdy – i nastolatek i dorosły, ponieważ nie są ogłupiające. To co przedstawia nam autorka spotykamy na co dzień, tylko nie zauważamy pewnych rzeczy, a także nie widzimy, że każdy strach, każdą wadę można pokonać, trzeba tylko chcieć. W niezwykły sposób udowadnia młodzieży co w życiu jest najważniejsze i na co warto postawić… A przy tym bawi, cieszy i nie każe długo czekać na swoją kolejną powieść.

Polecam Drugiego z całego serca – ja pochłonęłam tę powieść w jedno popołudnie i mam ochotę na jeszcze więcej. Do tego jeszcze pojawiły się w serii miętowej nowe okładki – świeże, dopasowane do siebie kolory, ciekawe opisy – jeszcze bardziej zachęcają do lektury. I pięknie wyglądają na półce!

Polecam!

9/10
-------------------

PS Tak, tę książkę recenzowałam już kiedyś. Postanowiłam zrobić to jednak ponownie, ponieważ mam do niej duży sentyment i ogromnie lubię tę autorkę. Moją wcześniejszą recenzję możecie przeczytać TUTAJ :)

12 komentarzy:

  1. Tak jak ty, bardzo cenię powieści Ewy Nowak. Niestety nie przeczytałam jeszcze wszystkich m.in. "Drugiego". Największy sentyment mam chyba do "Diupy" i "Krzywe 10".
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię twórczość Ewy Nowak, jednakże "Drugiego" jeszcze nie czytałam. Koniecznie muszę to nadrobić! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Ewę, a Drugi to moja ulubiona część, ale nowe okładki są okropne. Na szczęście mam stare :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100%, stare okładki były o wiele lepsze :)

      Usuń
  4. Kiedyś już słyszałam o autorce, nawet koleżanka w gimanzjum czytała jedną z książek aautorki. Chciałabym nadrobić zaległości, ale ostatnio nie mam zbyt wiele czasu i cierpliwości na książki młodziezowe, choć bardzo je lubię. Od czasu do czasu cyztuję, jako przerywnik między paranormalami i fantastyką, ale już jakiś czas temu porzuciłam ten gatunek. Ale gdy tylko będe miała okazję, to przeczytam, bo już kiedyś miałam autorkę w planach;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Póki co czytałam jedną książkę tej autorki, także z tej serii i bardzo miło ją wspominam, dlatego z wielką chęcią sięgnę po inne części :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię powieści Ewy Nowak. Mają w sobie coś, co sprawia, że nie mogę się od nich oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Serię Miętową i mam za sobą wszystkie części, oprócz "Danych wrażliwych" oraz "Drzazgi". Również mam ogromny sentyment do autorki, jak również do jej twórczości - mogę czytać jej powieści niezależnie od tego ile mam lat. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Miętową serię, choć jeszcze nie wszystkie tomy było mi dane czytać ;) Mam wielki sentyment do tych książek, gdyż to od nich zaczęła się moja przygoda z książkami w gimnazjum.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię książki pani Ewy, miałam przyjemność czytać kilka spoza "Miętowej serii" (a z niej chyba tylko pierwszą część), dlatego myślę, że czas odświeżyć znajomość :)

    Wyróżniłam Cię w zabawie Versatile Blogger :)
    Szczegóły u mnie http://killevippen.blogspot.com/2013/01/versatile-blogger.html
    Pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedy byłam młodsza sporo czytałam książek pani Ewy Nowa, a teraz to zaniedbałam. Chyba pora nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. książki Ewy Nowak dość ciekawie obrazują dzisiejszą młodzież, nie są przesadzone i przede wszystkim- przesłodzone, a to jest cenione :)


    zapraszam do mnie, nowy blog! nuklearnysen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...