niedziela, 30 grudnia 2012

Moje niedzielne gadanie - Videorecenzje

Hej! :*
Ze względu na to, że wchodzimy w Nowy Rok 2013, postanowiłam zrobić tu małe zmiany. Co kilka tygodni (zależy od tego kiedy będę miała czas i wenę ;)) będę Wam tu troszkę opowiadać o ciekawych rzeczach, związanych mniej lub bardziej z literaturą, książkami, światem. Cieszycie się? Usiądźcie wygodnie, pozwólcie, że doleję Wam herbatki i... miłej lektury! :)

Dzisiaj na początek, ponieważ dopiero się rozgrzewam, chciałabym Wam pokazać videorecenzje. Od jakiegoś czasu bardzo lubię je słuchać, ponieważ nie są długie, zajmują nie więcej niż 10 minut, a ciekawie i miło się słucha, zwłaszcza, że te lektorki, które ja lubię mają przyjemny głos.

Jako pierwszą chciałabym, abyście zobaczyli Anitę. Swoje videorecenzje publikuję na stronie internetowej Babskie.tv, którą odkryłam notabene przez przypadek, a bardzo polubiłam. Dziewczyna ta wypowiada się bardzo wyraźnie, urzeka mnie jej uśmiech i radość, którą emanuje. Recenzuje książki, które są aktualnie nowościami (przypuszczam, że dostaje egzemplarze recenzyjne) i robi to bardzo profesjonalnie. Przeszkadza ją mi jedynie wycinki kamerą.  Zresztą zobaczcie same:

Recenzja książki "Nie licząc kota, czyli kolejna historia miłosna"

Recenzja książki "Tove Jansson. Mama Muminków"

Podobało się? Więcej tych recenzji możecie znaleźć TUTAJ :)

Inna recenzentka, którą bardzo lubię to bardzo znana dziennikarka Dorota Wellman. Urzeka mnie jej otwartość, optymizm, jej śmiech jest bardzo zaraźliwy. Jeśli o czymś mówi to robi to tak przekonująco i ciekawie, że nie sposób po książkę nie sięgnąć. 
Jej programy o literaturze można było oglądać na TVN Style. Z tego co wiem, teraz już ich nie ma (a szkoda!), ale są dostępne na stronie tvnplayer.pl. Pierwszy to prowadzony razem z Karoliną Korwin-Piotrowską program Kino, kanapa, książki (gdzie pooglądać można również recenzje filmów) oraz już jej autorski Czytam, bo lubię. Po kliknięciu w link zostaniecie przeniesieni na stronę gdzie za darmo można te odcinki pooglądać.

Ja videorecenzjom mówię zdecydowanie TAK, a wy? Znacie jeszcze jakieś inne videorecenzentki godne polecenia?

11 komentarzy:

  1. Te wideo recenzje są świetnym pomysłem. Sama tych książek jeszcze nie czytałam, ale bardzo chętnie upchnę je gdzieś w kolejce.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takim recenzjom nie mówię nie, ale i tak jestem za tymi naszymi, tradycyjnymi, pisanymi. Muszę przyznać, że nawet dobrze mi się słuchało recenzji (a raczej jej połowy) „Akademii wampirów” (bo tylko tę serię znam, a chciałam zobaczyć, co ma o niej do powiedzenia recenzentka) z tego kanału, który podałaś. Może będę tam z ciekawości zaglądać, żeby zobaczyć jak oceniła inne książki, które już czytałam, ale i tak nadal nie jestem przekonana do tej formy, tak samo jak nie jestem przekonana do audiobooków. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety nie jestem zwolenniczką video recenzji, ponieważ mój internet zbyt wolno chodzi i filmiki bardzo wolno mi się ładują. Ponadto jestem wzrokowcem i lubię przeczytać coś klika razy sama, aniżeli słuchać.
    Nie wiedziałam, że pani Dorota prowadzi blog o książkach? Miłe zaskoczenie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że videorecenzje os początku spotkały się z moja pozytywną opinią, mimo iż sądzę, że te nasze - pisane - maja to coś, podkreślające osobowość, a zarazem indywidualność piszącego. Podoba mi się dokładność tej recenzentki, jednak denerwują migawki i szybkość z jaką mówi. Być może zajrzę na inne jej recenzje. Z większym entuzjazmem jednak obejrzę opinie Pani Doroty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe videorecenzje :) Bardzo podoba mi się właśnie taki sposób przedstawiania recenzji ale jeszcze nie nagrałam własnej, może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Videorecenzje bardzo mi się podobają, bo rzeczywiście słucha się ich bardzo przyjemnie. Ale te nasze - pisane są niezastąpione.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie lubię wideorecenzji, wolę przeczytać, bo nie trwa to wtedy tak długo ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy pomysł! :D Jak oglądam Anitę to przypomina mi samą siebie jak zacznę gadać. :DD

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja także bardzo lubię videorecenzje, dlatego chyba zacznę częściej jej oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię wideorecenzje, a szczególnie w wykonaniu Anity. Oglądam ją już od pewnego czasu i jej styl wypowiadania się o danych książkach bardzo przypadł mi do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Anitę oglądam od jakiegoś czasu i nawet lubię, chociaż są momenty, w których irytuje mnie jej sposób mówienia :P
    Za to z wielką przyjemnością poszukam odcinków pani Doroty, bo nigdy nie widziałam, a jestem pewna, że warto.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...