niedziela, 2 grudnia 2012

107. Bóg nigdy nie mruga



Autor: Regina Brett
Tytuł: "Bóg nigdy nie mruga. 50 lekcji na trudniejsze chwile w życiu"
Wydawnictwo: Insignis
Data wydania: 7 listopad 2012
Liczba stron: 320

Codziennie tysiące ludzi na całym świecie dowiaduje się, że ma raka. Ta porażająca informacja zmienia całe ich życie, choroba wyniszcza ich organizm, osłabia i bardzo często doprowadza do śmierci. Lecz są wśród nich przypadki takie jak Regina Brett, która potrafiła ze swojego cierpienia coś  wynieść. Owocem tego jest właśnie książka „Bóg nigdy nie mruga”.

Regina Brett pisze od 1986 roku. Za felietony drukowane na łamach największej gazety w Ohio, „The Plain Dealer”, otrzymała wiele krajowych i stanowych nagród. Była też dwukrotnie nominowana do nagrody Pulitzera w dziedzinie reportażu.

„Bóg nigdy nie mruga” to zbiór pięćdziesięciu felietonów zawierających pięćdziesiąt lekcji na trudniejsze chwile w naszym życiu. Autorka opiera się na swoich doświadczeniach, wplata historie ze swojego życia, z życia swoich przyjaciół. Często cytuje psalmy, które są dla niej niewyczerpaną inspiracją i sposobem na życie. Jej porady nie zawsze są jednoznaczne, czasem pisze o tym czego nie powinniśmy robić, czasem po prostu opowiada historię, a wnioski pozostawia dla czytelnika, czasem z lekkością i humorem podaje nam sposoby, aby uczcić jakiś dzień. Jednak w każdym przypadku ma rację i to jest jej największą zaletą.

Regina Brett mówi o rzeczach prostych, wręcz oczywistych, o których jednak zbyt często zapominamy. Wytyka nam wady, o których wiemy od bardzo dawna, a jednak zmienianie ich w zalety nie zawsze nam wychodzi. Z naturalną świeżością i oryginalnością wskazuje właściwe ścieżki życia nie wywyższając się ani nie popadając w dumę. Jej niesamowicie prosty i przystępny język sprawia, że odbiorcą jej felietonów może być dziecko, nastolatek i dorosły.

To co cechuje te teksty to przede wszystkim ciepło i dobroć z nich płynąca. Nie trzeba być geniuszem żeby stwierdzić, że każda zdanie, każda rada płynie z serca autorki. Przychodzi jej to tak niesamowicie naturalnie, że czyta się z prawdziwą przyjemnością. A po lekturze można wysnuć wnioski, zmobilizować się do zrobienia czegoś z czym długo się zwlekało lub podziękować Bogu z całego serca, że nas omijają życiowe niezaplanowane tragedie – mniejsze i większe.

„Bóg nigdy nie mruga” to książka, która od dzisiaj jest jedną z moich ulubionych książek. Pokochałam w niej wszystko – zarówno tytuł, treść jak i okładkę. Poprawia nastrój, zmienia nastawienie, życie, sprawia, że w sercu jest więcej nadziei i dobroci. Idealnie będzie nadawać się na prezent pod choinkę i jestem przekonana, że Was też zadowoli.

6/6
10/10

Za książkę dziękuję firmie AIM Media!

-------------------------

9 komentarzy:

  1. Wspaniała recenzja, odkrywającą ciekawą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka przedstawiona przez Ciebie w tej recenzji wydaje się być warta przeczytania dlatego chętnie to zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością warto przeczytać tę książkę, ale ja na razie nie będę jej czytać. Może jak najdzie mnie ochota ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przeczytać, bo po takiej recenzji zignorowanie tej książki byłoby grzechem!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo Twoich ochów i achów książki raczej nie przeczytam. Sam tytuł mnie raczej od książki odsuwa. *sciana*

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyle zachwytów nad tą pozycją pewnie o czymś świadczy. Muszę do niej zerknąć w księgarni, zaciekawiła mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Felietony? Jakoś nigdy nie mogłam się zdobyć na ich przeczytanie. Jednak opinia to kolejna pozytywna recenzja, więc będę musiała przemyśleć sprawę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak wysoka ocena, aż nie pozwala przejść obok książki obojętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju felietony, a nad tą książką właśnie się zastanawiałam, kiedy trafiłam na Twojego bloga :) Znalazłam stronę, na której publikowane są w odcinkach kolejne fragmenty i zaczęłam się w nich zaczytywać. To naprawdę ciepłe i radosne myśli. Zupełnie nie dziwi mnie Twoja wysoka ocena :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...