piątek, 28 września 2012

Moje ulubione książki


Witajcie :)

Zostałam zaproszona do zabawy, która polega na podaniu 10 swoich ulubionych książek. Ja swoich ulubieńców posiadam o wiele, wiele więcej, więc przedstawię Wam te, które idealnie będą się nadawać na jesienno-zimowe wieczory :)

Kolejność przypadkowa:

1. John Mardsen : seria Jutro - moje niedawne odkrycie, ale są to niewątpliwie książki, które pokochałam. Przeczytałam na razie pięć części i każda była coraz lepsza.
2. Cornelia Funke "Atramentowe serce" - książka o ludziach, którzy kochają książki. Podbiła moje serce.
3. Lucy Maud Montgomery "Ania z Zielonego Wzgórza" - od lat zdecydowany numer jeden na liście ulubionych książek. To powieść do której mogę wracać w każdej chwili i zawsze odkrywam coś nowego.
4. Katerine Paterson "Most do Terabithii" - co poradzę, że jestem na śmierć zakochana w Jessie?
5. Eric-Emmanuel Schmitt "Oskar i Pani Róża" - jeden z największych wyciskaczy łez.
6. John Harding "Siostrzyca" - dreszczyk emocji, jaki dzięki niej poczułam jest nie do opisania. To jedno z moich największych niespodzianek literackich - nigdy nie spodziewałam się, że tak pokocham tę książkę!
7. Emily Bronte "Wichrowe Wzgórza" - lektura niewątpliwie trochę trudna do czytania i pełnego zrozumienia, ale zdecydowanie warto się z nią zapoznać.
8. John Boyne "Chłopiec w pasiastej piżamie" - genialna książka typowo wojenna, lecz opowiedziana oczami dziecka. Warto również zapoznać się z filmem, który również wyciska łzy.
9. Roald Dahl "Charlie i fabryka czekolady" - kocham twórczość tego pana, a ta książka należy do jednych z moich nieustannie ulubionych pozycji!
10. Michelle Paver "Wilczy brat" - przyjaźń, zaufanie, przygoda, a to wszystko w otoczce przyrody, Lasu i wilków. 

To oczywiście nie wszystko - książek, które kocham jest naprawdę o wiele więcej. Ale te szczególnie lubię, kocham do nich wracać i polecam zapoznać się z nimi, bo naprawdę warto :)

Ściskam Was mocno i wszystkim zakatarzonym i chorym jak ja życzę zdrowia! :*

18 komentarzy:

  1. Rozpoznaję parę tytułów, ale pare pozostaje do nadrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Seria "Jutro" również mi się podoba, jednak nie wiem czy mogłabym zaliczyć ją do moich ulubionych.
    Książek Cornelii Funke nie potrafię czytać i nigdy nie przebrnęłam przez pierwszy tom "Atramentowej" serii, choć bardzo chciałam :c
    "Chłopiec w pasiastej piżamie" podbił moje serce. Nie mogę powiedzieć, że mi się podobała, bo to co się w niej działo było koszmarem, ale jest poruszająca i bezapelacyjnie jedną z lepszych. I przy powieści, i przy filmie płakałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. 3,5,7 byłyby również na mojej liście.

    OdpowiedzUsuń
  4. Siostrzycę też mam w swoich planach. z dnia na dzień nabieram na nią większej ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  5. 3, 5 i 8 to też moje ulubione książki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ła... jednak mamy z leksza inne zadanie , nie dziwię się, że nie ogarniasz mnie i Cas potem ;P A Jutro jak dla mnie z książki na ksiażkę coraz to gorsze było xd a przez Atramentowe serce (trylogię tyle że) nie przebrnełam całe, po zatrzymałam sie po drugiej części xd Ino Chłopiec w pasiastej piżamie się zgodzę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawe zestawienie :) z wymienionych przez Ciebie pozycji czytałam jedynie książki o Ani z Zielonego Wzgórza :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że mamy podobne gusta, więc z chęcią przeczytam również coś o czym nie słyszałam ;). Oglądałam mniej więcej 1/3 "Chłopca w Pasiastej Piżamie", jednak nie mogłam oglądać dalej... Naprawdę jestem na punkcie tej strasznej historycznej tematyki bardzo wrażliwa :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Z twojej listy znam jedynie i także lubię serię ,,Jutro'' oraz ,,Anię z Zielonego wzgórza''. Innych pozycji nie miałam jeszcze okazji czytać, więc na ich temat się niestety nie wypowiem.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Ania z Zielonego Wzgórza", "Oskar i pani Róża" - z pewnością znalazłyby się na mojej liście:)
    Zdrowia życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ania z Zielonego wzgórza - ok, Jutro - ok. Ale przy Chłopcu w pasiastej piżamie się zrelaksowałaś? Ja bym ryczała non stop. Dobra, nie wypowiadam się! :D I znowu napiszę, co za komentarz Trs! xD A czytałam stąd jedynie 2,3 i 5 : o

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię serie jutro, a co do pozostałych to nie czytałam albo nie wywarły na mnie większego wrażenia.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkie te książki znam, ale chyba najbardziej cenię Wichrowe Wzgórza :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zgadzam się z większością Twoich wyborów!

    OdpowiedzUsuń
  15. "Wichrowe wzgórza" uwielbiam i oczywiście po raz kolejny ktoś przypomniał mi o książce, którą mogłam umieścić w swojej liście. Gdyby tylko mogła ona być dłuższa...

    OdpowiedzUsuń
  16. Wichrowe wzgórza, Ania z Zielonego Wzgórza, seria Jutro ♥
    O innych słyszałam, ale nie miałam okazji przeczytać. Przy pierwszej części "Atramentowego serca" poddałam się w połowie, nie spodobała mi się .

    Pozdrawiam, Donna

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham serię o Ani :) Często do niej wracam i za każdym razem odkrywam w niej coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Atramentowe Serce, Ania, Oskar <3 "Jutro" nie było według mnie aż takie dobre, reszty jeszcze nie znam, ale już niedługo zabiorę się za "Siostrzycę"! :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...