wtorek, 26 czerwca 2012

75. Gitara dla początkujących

Autorzy: Mateusz Małek, Lech Zaciura
Tytuł: "Gitara dla początkujących. Techniki gry, ćwiczenia i filmy instruktażowe"
Wydawnictwo: Edgard

Ocena:
O tym, że poradniki z serii Samo Sedno są wspaniałe, wspominałam już wiele razy. Dzięki nim można zmienić swój charakter, nastawienie do świata, a nawet swoje życie. Dają cenne wskazówki i rady, które wcale nie są trudne do wykonania, a widać efekty. Tym razem poradnik, który Wam przedstawiam jest trochę inny niż poprzednie – żeby efekty były widoczne potrzeba jeszcze dużo naszej pracy..

Każdy chyba kiedyś chciał grać na jakimś instrumencie. Ludzie umuzykalnieni, którzy potrafią grać piękne melodie na klawiszach, skrzypcach i nie tylko, są lepiej i cieplej odbierani przez środowisko. Większość z nas marzyła kiedyś o grze na gitarze – to instrument uniwersalny, łatwy i nie oszukujmy się – modny. Często jednak okazuje się, że te marzenia okazują się płonne – przyszli muzycy szybko rezygnują z nauki. A gra na gitarze jest naprawdę prosta!

Żeby nauczyć się grać na gitarze potrzebne są trzy rzeczy – gitara, dużo chęci i ręce gotowe do grania. Ci, którzy uważają, że bez słuchu muzycznego nic nie będą w stanie zrobić są w błędzie – słuch sam wyrabia się podczas grania. A sama nauka? Jest banalnie prosta! Kilka dni owocnych i wytrwałych ćwiczeń i już można grać pierwsze najłatwiejsze piosenki.

Poradnik „Gitara dla początkujących” zawiera wszystko co jest potrzebne początkującemu gitarzyście. Zaczynając od kupna gitary, po nastrojenie jej po pierwsze chwyty, piosenki aż do komponowania własnych melodii. Wszystko jest przedstawione estetycznie i ciekawie, a autor dodaje czytelnikowi motywację do dalszej nauki.

Ten poradnik różni się od poprzednich tym, że zawiera płytę DVD, na której wszystko jest dokładnie wytłumaczone. Począwszy od budowy gitary, chwytów do melodii łatwych piosenek. Płyta niewątpliwie pomaga jeszcze bardziej zrozumieć i poznać grę na tym instrumencie i zastępuje zwykłego nauczyciela do gry – jest jego z pewnością tańszym odpowiednikiem.

Większość znanych gitarzystów to samouki, więc jeśli i ciebie przyciąga gar na gitarze i nie wiesz od czego zacząć, jak najprędzej zaopatrz się w „Gitarę dla początkujących”. Zarówno poradnik, jaki i dołączona do niego płyta zawiera wszystko co powinieneś wiedzieć i stanowi wspaniałe kompendium do nauki gry. Warto nauczyć się grać na gitarze i warto sięgnąć po „Gitarę dla początkujących” – polecam!

6/6
10/10

Za książkę dziękuję wydawnictwu Edgard!

17 komentarzy:

  1. Jeden raz miałam poradnik z tej serii i bardzo mi się podobał. Po ten za jakiś czas z przyjemnością sięgnę :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaczęłam uczęszczać na dodatkowe zajęcia gitary, ale zrezygnowałam z nich niedawno, gdyż myślę, że więcej wyniosłabym z indywidualnych zajęć, np poprzez właśnie taki poradnik, aniżeli z jakichś zajęć prowadzonych przez kogoś, kto miał tylko książkową wiedzę, a w praktyce leżał -.-. Jeżeli zakupię sobie gitarę, to zapewne z tym poradnikiem do kompletu :3

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam gitarowe dźwięki, ale niestety nigdy nie miałam okazji sama nauczyć się na niej grać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na gitarze gram już piąty rok, jednak jest to raczej gra klasyczna, gdzie gra się z nut. Chętnie podrasowałabym jeszcze bardziej swoją grę, dorzuciła nieco gitarowych trików i lepiej grała chwytami, więc jak najbardziejsięgnę do tego poradnika :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś bardzo chciałam nauczyć się grać na gitarze, lecz później sobie odpuściła :D
    Bardzo ciekawa recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No niestety ale to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. pamiętam jak w czasach, kiedy byłam nastolatką, kręciła mnie gitara i chciałam nauczyć się grać :)
    teraz to już nie dla mnie pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałam się nauczyć grać na gitarze, ale brak mi cierpliwości i właśnie jakiegoś dobrego poradnika... Może zainwestuję w tę książeczkę? Wygląda na to, że warto. :) A nad cierpliwością popracuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie gram na gitarze i nie pzeczytam tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja przeczytam i owszem, trochę gram...

    OdpowiedzUsuń
  11. Planuję uczyć się grać na gitarze, więc ta książka może być bardzo pomocna:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze chciałam nauczyć się grać na gitarze *w*

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa pozycja. Kiedyś próbowałam grać na gitarze, ale nie mam dobrego słuchu i raczej kiepsko mi to szło, dlatego dałam sobie spokój z tym.

    OdpowiedzUsuń
  14. Na gitarze od jakichś dwóch lat chcę się nauczyć grać. Chyba zaopatrzę się w tą pozycje ;]

    OdpowiedzUsuń
  15. Grywam amatorsko na gitarze już od 2 lat, ale myślę, że mogłabym się jeszcze sporo nauczyć. Także z tego poradnika. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ze mnie jest, delikatnie mówiąc, muzyczna pokraka, więc książka raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  17. O jaa!!! Książka zdecydowanie dla mnie! Zawsze chciałam się nauczyć gry na gitarze!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...