środa, 23 maja 2012

64. Pretty Little Liars. Bez skazy

Autor: Sara Shepard
Tytuł: "Pretty Little Liars. Bez skazy"
Wydawnictwo: Otwarte

Ocena:
Pierwszą  część serii Pretty Little Liars – „Doskonałe” pochłonęłam bardzo szybko i bardzo mi się spodobała (recenzję możecie przeczytać tu). Po jej skończeniu od razu zabrałam się za czytanie następnego tomu. Jaka okazała się część „Bez skazy”?

Spencer, Emily, Arię i Hannę łączy sekret związany z ich najlepszą przyjaciółkę – Alison, która zaginęła w niewiadomych okolicznościach trzy lata temu. Jednak mimo, że jej ciało spoczywa już w grobie zakopane pod ziemią, wciąż dostają wiadomości od A. Kto może się pod nimi ukrywać? Dziewczęta postanawiają razem rozwikłać tę zagadkę, ale tajemnice, których nie chcą ujawnić nie pozwalają im powiedzieć całej prawdy. Jednocześnie w ich życiu wiele się zmienia – czyżby A. miała coś z tym wspólnego?

W drugiej części poznajemy większość tajemnic, które ukrywała jeszcze przed nami autorka w części pierwszej. Jednocześnie w fabule pojawia się coraz więcej sekretów i niedomówień, dzięki którym czytelnik może poczuć mały dreszczyk i jeszcze mocniej wciągnąć się w książkę. A książka, podobnie jak poprzednia część jest świetnie napisana, lekkim przystępnym językiem i dopracowana. Nie ma w niej żadnych uchybień stylistycznych ani językowych a całość czyta się płynnie i.. no cóż – szybko.

To co bardzo spodobało mi się w powieści Sary Sherpard to realizm powieści. Pojawiają się tu prawdziwe problemy, z którymi borykają się nastolatki na całym świecie i każdy czytelnik może utożsamić się z ulubionym bohaterem. Nie ma tu nic sztucznego i wymyślonego na siłę – książka świetnie odzwierciedla życie młodzieży.

W tej książce jak i w poprzedniej w każdym rozdziale możemy poznać punkt widzenia Hanny, Arii, Spencer lub Emily. Dzięki temu jeszcze mocniej możemy je poznać i zobaczyć życie codzienne każdej z nich. Razem z nimi przeżywamy ich troski i kłopoty i kibicujemy im (lub nie ;)). Są świetnie wykreowane i stworzone, a każda z nich jest niepowtarzalna i jedyna w swoim rodzaju.

Od lektury naprawdę trudno się oderwać. Ciągłe zwroty akcji podtrzymują rosnące napięcie, a tajemnice i szantaże tajemniczego (tajemniczej?) A. sprawiają, że nie możemy doczekać się zakończenia z wyjaśnieniem sprawy.  Autorka zostawia czytelnikom otwarte zakończenie i jeszcze bardziej podsyca nasz apetyt na kolejną część.

„Bez skazy” to książka trochę obszerniejsza niż „Doskonałe” i lepsza niż poprzedniczka. Mnóstwo dobrej zabawy, świetna lektura na oderwanie się od obowiązków i krótki relaks. Jestem bardzo ciekawa co autorka wymyśliła dla czytelników w kolejnej – trzeciej już odsłonie przygód dziewcząt z Rosewood i mam nadzieję, że jak najprędzej uda mi się po nią sięgnąć :)

Polecam!

6/6
9/10

20 komentarzy:

  1. coraz więcej widzę pozytywnych ocen książek z tej serii, chyba w końcu sama będę musiała sięgnąć po te książki

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tą serię, trzecia część jest jak dla mnie najlepsza, choć druga także jest świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No muszę się wreszcie zabrać za serię, bo wszędzie widzę recenzje i mam coraz większego smaka na Kłamczuchy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nadal nie czytałam, to zbrodnia ! Tak kusić, gdy jestem spłukana... nom, ale z pewnością preczytam, nie dość że naczytałam się o niej tyle, to jeszcze tak polecasz ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. dziś kupiłam pierwszą, gdyż w żadnej bibliotece w okolicy nie mogłam jej dostać, nie mogę się doczekać gdy ją przeczytam i sięgnę po następne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś polubiłam te książki, obecnie czytam czwartą części i powiem nawet, że bardzo mnie wciągnęły, choć na początku się tego nie spodziewałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już od dłuższego czasu poluję na tę serię, może w końcu uda mi się ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam chrapkę na tę serię już od dłuższego czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam jeszcze tej serii, ale bardzo mnie ona ciekawi i muszę wreszcie skuteczniej się za nią rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie sięgnę po serię :) Tak wiele osób nie może się mulić.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam na półce pierwszy tom i mam taki szatański plan, żeby się za nią niego zabrać w wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałem wcześniej opinii o tej książce, ale twoja zachęca. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Koniecznie muszę dokończyć tą serię, bo jak na razie przeczytałam tylko pierwszą część.:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Musze w końcu zabrać się za pierwszą część, która już czeka na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę przeczytać, obiecuję to sobie od miesięcy. Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta seria zbiera same dobre opinie... Chyba muszę wreszcie zapoznać się chociażby z pierwszym tomem...

    OdpowiedzUsuń
  17. Posiadam na swojej półeczce już pięć części. Niedługo planuje zakup kolejnej.
    Wpadnij do mnie!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie no, nie no już nie wiem w końcu o jaką książkę poprosić na dzień dziecka! Seria Pretty Little Liars strasznie mnie kusi! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ostatnio czytałam Kłamczuchy i książka jest super. Jednak błąd zrobiłam oglądając najpierw serial, bo teraz wszystko mi nie pasuje :P

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...