niedziela, 26 lutego 2012

33. LO-teria

Autor: Małgorzata Karolina Piekarska
Tytuł: LO-teria
Wydawnictwo: Nowy Świat

Ocena:
Pierwsza część „Klasa Pani Czajki” co prawda nie zachwyciła mnie, ale autorka zaciekawia i chciałam poznać dalsze części, zwłaszcza, że do bohaterów przywiązałam się. Co z tego wynikło? Czy LO-teria jest lepsza czy może gorsza niż poprzedniczka?


Bohaterowie „Klasy pani Czajki” idą do liceum. Muszą się rozdzielić, ale nadal utrzymują kontakty. Nawiązują się również nowe przyjaźnie i antypatie. Przeżywają mnóstwo przygód i pokonują pułapki losu. Stają przed wieloma trudnymi wyborami i często nawet najprostsze rzeczy w ich życiu się komplikują.

Ta część podobała mi się o wiele  bardziej. Autorka ma o wiele lepszy warsztat pisarski i to widać. Styl już nie jest taki nudny i ciągnący się,  a akcja o wiele bardziej żywsza.  Kilka razy bardzo się zaskoczyłam, ponieważ jest tu wiele zwrotów akcji.  O tej książce nie mogłabym już powiedzieć, że jest przewidywalna i banalna, bo z pewnością taka nie była.  Również problemy, które w „Klasie Pani Czajki” były dość błahe, w „LO-terii” są o wiele poważniejsze. Autorka obala stereotypy i pokazuje młodzieży, że w życiu nie wszystko jest takie kolorowe.

Duży plus dla autorki za to, że kontynuowała przygody bohaterów z poprzedniej części, ale wprowadziła również nowe postacie oraz ułożyła starym bohaterom, którzy wcześniej byli na drugim planie nowe przygody. Miło było poczytać o niby tych samych, a jednak innych, bo starszych, poważniejszych i mądrzejszych bohaterach.

Duży plus również za humor, który pojawił się i w części poprzedniej, ale i tu jest go sporo. Często przy czytaniu wybuchałam głośnym śmiechem. Wprowadzone jest tu również wiele kawałów i żartów, które wypowiadają bohaterzy i  to takich naprawdę śmiesznych i mało znanych.  Na pewno książka poprawia humor :)

Polecam przeczytanie obu części, bo spędzicie przy nich miło czas. Nie są może krótkie, ale czyta się bardzo szybko, ponieważ język jest lekki i młodzieżowy. Powieść odpręża i nie zanudza, więc jest dobra na przerwę między ambitniejszą literaturą :)

5/6
7/10

12 komentarzy:

  1. Miałam w rękach "Klasę pani Czajki" ale.. nie przebrnęłam:) Więc po tę pozycję też nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałem wogóle książek tej autorki, ale sądzę, że mogą być ciekawe, po tych wszytskich recenzjach, jakie słyszałem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Literatura młodzieżowa, to już raczej nie dla mnie, ale chętnie polecę ją mojej nastoletniej bratanicy.

    OdpowiedzUsuń
  4. To raczej książki nie dla mnie. Nie jestem już nastolatką niestety;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, podobnie bym to ujęła :) Dla mnie LO-teria była zdecydowanie lepsza niż poprzedniczka :D Autorka kilka razy totalnie mnie zszokowała.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Klasę pani Czajki" czytałam już dosyć dawno, dzisiaj chyba nie spodobałaby mi się ta tematyka...

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmmm...dość ciekawie, więc możliwe, że się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszą część czytałam, więc muszę poszukać drugiej, może znajdę, w którejś bibliotece;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam pierwszej części więc na początku może od niej zacznę;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Musze zacząć od pierwszej części. zapraszam do mnie i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Dość dawno czytałam pierwszą część, ale może wreszcie sobie ją przypomnę i zapoznam się z drugą?

    OdpowiedzUsuń
  12. Raczej nie czytuję takich książek, odpuszczę sobie i tę

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...