poniedziałek, 20 lutego 2012

31. Asertywność na co dzień

Autor: Agnieszka Wróbel
Tytuł: "Asertywność na co dzień - jak żyć w zgodzie z sobą i innymi"
Wydawnictwo: Edgard

Ocena:
Czym jest asertywność? Według autorki tego podręcznika to przede wszystkim spokojne i stanowcze wyznaczanie swoich granic, a także zdolność do odmowy bez wyrzutów sumienia i dręczących myśli. To również wyrażanie swoich oczekiwań i pragnień bez zbędnego tłumaczenia się i usprawiedliwiania.

Agnieszka Wróbel to pedagog, plastyk, psychoterapeuta, absolwentka  Akademii Pedagogicznej w Krakowie. Zajmuje się  psychoterapią  i superwizją indywidualną i grupową, prowadzi treningi rozwoju osobistego i grupy wsparcia dla młodzieży i dorosłych. Prowadzi szkolenia z zakresu  arteterapii i treningu twórczości, pracy z dzieckiem z rodzin dysfunkcyjnych, kurs treningu  psychologicznego, socjoterapii.  Realizuje autorskie programy z zastosowaniem terapii stymulującej i kontaktowej - arteterapii, dogoterapii.

Poradnik jest zdecydowanie inny od tych z którymi  dotąd miałam styczność. Byłam zaskoczona jak świetnie Pani Agnieszka poradziła sobie z takim trudnym tematem i jak łatwo go przedstawiła. Dużo się nauczyłam i mam nadzieję, że będę mogła tę wiedzę kiedyś wykorzystać.

Warto zwrócić uwagę na piękną i cieszącą oko szatę graficzną książki. Estetyczna, kolorowa okładka zwraca na siebie uwagę a w środku znajdujemy informacje i przykłady napisane w prosty sposób, potwierdzone wykresami i tabelkami. Rozdziały są od siebie oddzielone, ważniejsze rzeczy pogrubione lub napisane inną czcionką, więc książkę nie tylko szybko i łatwo się czyta, ale również jest przejrzysta i czytelna.

Spodobało mi się to, że Autorka nie tylko tłumaczyła zagadnienia o asertywności, ale również można tu przeczytać opowiadania, przykłady z życia czy też wspomniane wyżej wykresy i tabele. Na tym próbuje oprzeć swoje racje i jest to bardzo przekonujące a do tego można zobaczyć jak to wygląda u innych, jak inni na to patrzą czy też co stanie się, jeśli nie będę asertywny.

„Asertywność na co dzień – czyli jak żyć w zgodzie z sobą i innymi” to niedługi, a bardzo treściwy i ciekawy poradnik, który przyda się pewnie każdemu z nas. Pani Agnieszka trafnie dochodzi do naszych umysłów zachęcając do zmiany i ulepszenia naszego życia. Posługuje się przy tym łatwym, zrozumiałym językiem i lekkim piórem, więc czytanie jest przyjemnością. Polecam!

7/10
5/6

Za książkę dziękuję wydawnictwu Edgard

13 komentarzy:

  1. Po książkę raczej nie sięgnę, ponieważ nie mam problemu z mówieniem "nie". Trzymam się swoich przekonań i nie interesuje mnie w dużym stopniu opinia innych. Niemniej, jak ktoś ma problemy z asertywnością, to niech sięgnie. Z pewnością krzywdy mu ten poradnik nie zrobi.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie, w przeciwieństwie do poprzedniczki, lekki problem z asertwnością występuję, więc chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo, że poradników nie czytam z zasady to w ten będę musiała się chyba zaopatrzyć. Asertywność to chyba nie jest moja mocna strona, już zwłaszcza w czasie kłótni... :)

    Pozdrawiam i zapraszam, Klaudia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie dla mnie. Nie ze względu na tematykę. Po prostu nie trawię poradników... Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię książki z tej serii więc może kiedyś :)


    Zapraszam Cię do udziału w zabawie PERFECT WOMEN, więcej tutaj:
    http://niebianskie-pioro.blogspot.com/2012/02/perfect-women.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też niestety nie cierpię poradników, dlatego mimo zachęcającej recenzji jednak podziękuję tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brak mi asertywności, więc poradnik dla mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo...to może być ciekawe, więc kto wie...kiedyś sie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przypomniały mi się lekcje ze szkoły podstawowej o asertywności ;) Przeczytanie książki jednak mnie nie kusi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Też nie lubię poradników... chociaż przydałaby mi się mała lekcja asertywności.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja asertywność w niektórych momentach zanika całkowicie, choć nie sądzę, że poradnik pomógłby mi ją rozwinąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś nie przepadam za poradnikami, ale po ten może sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...