sobota, 18 lutego 2012

30. Cień wiatru

Autor: Carlos Ruiz Zafon
Tytuł: "Cień wiatru"
Tytuł oryginału: La sombra del viento
Wydawnictwo: Muza

Ocena:
Książka „Cień wiatru” to dzieło, które mole książkowe na pewno kojarzą. Większość z was miała już pewnie okazję przeczytać tę książkę i opinię  niej są zróżnicowane. Niektórzy uważają ją za jedną z najlepszych książek, dla innych stanowi ona zwykłe czytadło. Jaka naprawdę jest książka Carlosa Ruiza Zafona?
   
Carlos Ruiz Zafon to hiszpański pisarz. Z wykształcenia dziennikarz. Od 1993 mieszka w Los Angeles, gdzie poświęcił się pisaniu scenariuszy filmowych i powieściopisarstwu. Wydał cztery książki dla młodzieży. Cień wiatru, opublikowana w 2001, została przetłumaczona na ponad 30 języków i została opublikowana w 45 krajach. Do swoich ulubionych autorów zalicza Dostojewskiego, Tołstoja i Dickensa.

Istniejemy, póki ktoś o nas pamięta.

Znajdujemy się w Barcelonie, jest rok 1945. W sercu Barcelony znajduje się ukryte miejsce – Cmentarz Zapomnianych Książek. Tam właśnie idzie dziesięcioletni Daniel z ojcem. Kierowany przeczuciem, chłopak przygarnia powieść Juliana Caraxa „Cień wiatru”. Jeszcze nie wie, jakie wynikną z tego kłopoty…  Książka okazuje się arcydziełem i Daniel bardzo chce poznać inne dzieła tego autora. Niestety, ktoś chce mu przeszkodzić , ponieważ wszystkie inne książki tego autora są spalone. Chłopak za wszelką cenę chce poznać tajemnicę pisarza i postanawia odkryć prawdę. Co z tego wyniknie?


Niewiele rzeczy ma na człowieka tak wielki wpływ jak pierwsza książka, która od razu trafia do jego serca.

Ta książka niesamowita. Wciągająca i genialna. Pan Zafon świetnie buduje akcję, więc czytanie sprawia, że po plecach przechodzi miły dreszczyk. Oryginalny pomysł i dobrze napisana fabuła to również zalety tej książki. Język jest bardzo lekki i choć może trochę przestarzały i zdarzają się hiszpańskie słowa nieprzetłumaczalne na język polski, czyta się szybko i przyjemnie.

"Cień wiatru" to książka... o książkach. Uwielbiam takie powieści, gdzie bohaterzy podobnie jak ja również znajdują przyjemność w oglądaniu, dotykaniu i czytaniu książek. Możemy znaleźć tu kilka mądrych myśli i cytatów a także opisy księgarń, bibliotek i antykwariatów.

Książki są lustrem: widzisz w nich tylko to, co już masz w sobie.

Czytając możemy podziwiać piękne widoki powojennej Barcelony, ponieważ do książki dołączone są zdjęcia - co prawda czarno-białe, ale bardzo klimatyczne. "Cień wiatru" ma swój niepowtarzalny urok i to różni tę książkę od innych tego typu. Klimatyczna jest również okładka, wydana w Polsce w różnych odcieniach szarości oraz opis, który zachęca i przyciąga.

Po lekturze miałam ochotę na następną i następną powieść tego autora, bo ta przypadła mi do gustu. Na pewno jeszcze nie raz będę do niej wracać, bo kojarzy mi się z miło spędzonymi przy niej chwilami. Choć może zebrała kilka negatywnych opinii i wiele osób uważa, że jest przereklamowana - ja zachęcam do poznania się z nią, bo warto. 

6/6
10/10

20 komentarzy:

  1. Uwielbiam ! W pełni zgadzam się z twoim zdaniem, bo "Cień wiatru" to jedna z pozycji, za które w 100% chwycę jeszcze nie raz ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. "Cień wiatru" wciąż przede mną, ale powinnam jak najszybciej to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka znajduje się na mojej liście książek do przeczytania :] Pewnie niedługo będę miała z nią styczność.
    www.ksiazki-blair.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak. W 100% zgadzam się z Twoją recenzją. To jedna z najlepszych książek jakie kiedykolwiek przeczytałam. Genialna. Mam też w planach inne lektury autora. Jak na razie przeczytałam jeszcze "Księcia Mgły". :) Również godny uwagi, choć to już nie to samo... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Autora oczywiście znam ale tej powieści jeszcze nie! Muszę to jak najszybciej nadrobić. Po twojej ciekawej i pozytywnej recenzji wiem, że ta książka będzie w sam raz dla mnie. pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna książka :) Jestem w trakcie czytania, ale już niestety kończę.. Koniecznie sięgnę po inne książki tego autora.
    http://ksiazki-alys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie czytałam, ale to ulubiona książka mojej koleżanki, więc pewni niebawem sama po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja ukochana książka! Choć czytałam ją dobre kilka lat temu to na stałe wdarła się do mojego serca i pamięci ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też mam tą książkę na liście do przeczytania. I muszę się koniecznie zabrać za lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Próbowałam czytać tę ksiązkę, ale całkowicie mi się ona nie podobała i dałam sobie z nią spokój.

    OdpowiedzUsuń
  11. Od dawna "Cień wiatru" jest moim numerem jeden! Uwielbiam wszystko w tej powieści - bohaterów, atmosferę a nawet okładkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałem powiesći tego autora, ale muszę w końcu wybrać się do biblioteki szkolnej, bo jest jakaś.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książkę czytałam i również bardzo mi się podobała. Mam nadzieję, że niedługo będę mogła przeczytać inne książki tego autora;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam, ale jestem jej bardzo ciekawa.:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Pochłonęłam ją jednym tchem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaczęłam czytać, ale jeszcze nie skończyłam. Mam nadzieję, że będę miała na nią trochę czasu w najbliższej przyszłości.
    Pozdrawiam, Klaudia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Inne książki Zafona są równie wspaniałe ;) Polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czeka u mnie na półce;) Niedługo ją przeczytam. Ciekawa jestem czy również tak pozytywnie ją odbiorę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Myślę, że przeczytam - też uwielbiam książki o książkach

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne cytaty super recenzja. Koniecznie muszę przeczytać. Poluję na tę książkę już od dawna:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...