piątek, 2 grudnia 2011

7. Harry Potter i Komnata Tajemnic + Harry Potter i Więzień Azbakanu

 Autor: J. K. Rowling
Tytuł: "Harry Potter i Komnata Tajemnic"
Wydawnictwo: Media Rodzina
Autor: J. K. Rowling
Tytuł: "Harry Potter i więzień Azkabanu"
Wydawnictwo: Media Rodzina

Opinia (podwójna :D) :

Postanowiłam zrecenzować od razu dwie książki o Harrym Potterze, bo opisanie tej serii będzie bardzo do siebie podobne - te książki są po prostu genialne! 
Muszę wyznać, że pokochałam tego młodego czarodzieja i jego przyjaciół całym sercem i uwielbiam czytać książki pani Rowling, nie mogę doczekać się następnych części. Książki czyta się bardzo szybko, bo są niezwykle wciągające. Świetnie rozbudowana akcja, nieprawdopodobne wydarzenia i ciepły, lekki charakter tej książki, czynią historie Harrego Pottera bestselerem. 

Po przeczytaniu trzech części sagi, zauważyłam, że autorka pisze swoje książki według schematu, który w każdej powieści inaczej się czyta i jest właściwie niezauważalny.  Czytelnik zauważa go dopiero po przeczytaniu i raczej nie powiedziałabym, że to jest minus książki.
Wręcz przeciwnie, lektura jest zaplanowana i przemyślana, autorka wyciąga niespodziewanie wydarzenia i opowiada o nich w sposób, którego nie da się powtórzyć.

W każdej części serii na końcu książki jest słownik tłumacza, pana Andrzeja Polkowskiego, który tłumaczy angielskie zwroty, wymyślone przez autorkę, gry słów i niektóre nieprzetłumaczalne nazwiska, imiona itp. Pomaga to czytać lekturę i jest to wielki plus, bo łatwiej połapać się w fabule. 

Już od pierwszej części pokochałam bohaterów, których stwarza pani Rowling. Wszystkich czarodziejów i czarodziejki, duchy (mój ulubiony - Prawie Bezgłowy Nick ;D ), zjawy i potwory. Wszyscy są niezwykle żywi, nie można ich nie lubić, nie śmiać się i nie współczuć im. 

Nie mogę doczekać się kiedy poznam następne dzieje Harrego, a przede mną jeszcze cztery tomy. Mam nadzieję, że będą równie cudowne, jak poprzednie jestem pewna, że autorka wymyśli jeszcze lepsze, ciekawsze, zapierające dech przygody.
Temu, kto jeszcze nie zapoznał się z losami młodego czarodzieja, mówię, że nie ma na co czekać, bo są to ksiażki, które w żadnym stopniu nie są przereklamowane. 
Gorąco polecam! 

6/6

10 komentarzy:

  1. Co ja bym bez Harryego zrobiła? Toż to całe moje dzieciństwo zebrane w siedmiu tomach :).

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ah Harry Potter, jak można go nie kochać. Idealna książka, geniusz zawarty w słowach. No i całe dorastanie wraz z Harrym! Kocham, kocham, kocham! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dołączam do poprzedniczek. Harry Potter to całe moje dzieciństwo:) Uwielbiam wracać do tych książek, chociaż niektóre fragmenty znam już na pamięć. Ale to nic, i tak kocham tę serię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam tę serię, szczególnie początkowe tomy (i filmy też). Później robi się mroczniej, ale to chyba nie będzie minusem, prawda?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę powiedzieć to samo, co Bujaczek: Uwielbiam tę serię i zawsze będzie zajmowała szczególne miejsce w moim sercu oraz wyobraźni. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie będę oryginalna, ale saga pani Rowling ma specjalne miejsce w moim sercu. To dla mnie nie książka, a część życia- tyle godzin poświęconych na czytanie nie tylko kanonu, ale także fan ficków. Moje nieudolne próby pisania własnych FF, czytanie forów, onetowska Alohomora-Gallery i miliony innych...

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietna seria;) uwielbiam ją;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ważne ile osób będzie mnie przekonywało do tej książki, ale mi się nie podoba. Nigdy nie doszłam dalej jak do połowy i już odpuszczałam. Jestem jedną z niewielu książkocholiczek, której nie podoba się seria Harry Potter;p

    OdpowiedzUsuń
  9. kocham Pottera! To jedna z moich ulubionych serii!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...