sobota, 17 grudnia 2011

11. Ja, Blanka

Autor: Ewa Barańska
Tytuł: "Ja, Blanka"
Wydawnictwo: Telbit

O autorce:
Ewa Barańska jest znaną autorką książek dla młodzieży. Jej poprzednie powieści "Kamila" i "Karla M." zostały docenione przez szerokie grono młodych czytelników. "Kamila" uzyskała wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie na powieść dla młodzieży.

Ocena:
Książki poszukiwałam od jakiegoś czasu, niestety bez efektów. Jak na złość nie mogłam znaleźć jej w żadnej księgarni i czytelni. A niedawno czekała mnie w bibliotece niespodzianka - "Ja, Blanka" czekała na mnie na półce. Aż podskoczyłam z radości.

W domu gdy zaczełam już czytać, myślałam, że ze złości na bohaterkę powyrywam wszystkie kartki. Powieść jednak była na to za ciekawa i bardzo chciałam przekonać się jak potoczą się dalej losy bohaterki.

Blanka ma rzadko spotykany dar manipulowania nad innymi ludźmi swoją osobowością, urodą i niespotykanym talentem muzycznym. Blanka jest niezwykle utalentowana, ma świetny słuch i jest prawdziwym przyszłym wirtuozem fortepianu. Lecz oprócz tego ma okropny charakter - jest zarozumiała, chciwa, ciągle coś kręci i kłamie. Manipuluje ludźmi, knuje intrygi i jest niemożliwie okrutna.

Blanka jest postacią niezwykle wyrazistą. Wątki z jej udziałem są ciekawe i wprowadzają czytelnika w świat psychopatki. Autorka ma lekki styl pisania, więc książkę czyta się bardzo szybko, zwłaszcza, że fabuła jest bardzo ciekawa.

Współczułam z całego serca otoczeniu Blanki. Tosia, Konrad, Sebastian, jej koleżanki i przyjaciółki - Jadzia, Justyna, a także Fabian i pan Karol, który spełniał wszystkie jej marzenia, a ona nienawidziła go i ubliżała mu z całego serca. Autorka świetnie wykreowała te postacie i idealnie oddała w słowach uczucia towarzyszące im.

Książka zdecydowanie jest jedną z najlepszych jakie udało mi się przeczytać. Dzięki niej poznałam coś, czego dotąd nie znalazłam w żadnej książce - dziewczyna z ogromnym talentem i wysoką samooceną jako jędza i człowiek bez sumienia.  Może nie jest to książka dla każdego, ale myślę, że wielu osobom spodoba się.

Polecam!

4,5/6

--------------------------------------------------------------------------------

PS Wczoraj otrzymałam paczkę od wydawnictwa Esprit. Strasznie się cieszę! Recenzja już niedługo!
 PS 2 Jak podoba wam się nowy szablon na blogu? Ostatnio ciągle zmieniałam, ale ten jest już chyba odpowiedni :D



8 komentarzy:

  1. Książka mnie za bardzo nie interesuje, dlatego na razie sobie ją odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie chciałam napisać, że mi się bardzo podoba szata graficzna Twojego bloga. A tu doczytuję na końcu notki, że o to pytasz;) Świetnie jest! Podoba mi się:)
    A książka chyba nie dla mnie..
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na tę książkę chyba się nie zdecyduję...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wciąż nie mogę się przekonać do polskich autorów. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeżeli będzie okazja to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka chyba nie dla mnie. Zobaczymy jeszcze.
    Za to szablon podoba mi się bardzo!
    I tak z czystej ciekawości: a co dostałaś od wydawnictwa Esprit?

    OdpowiedzUsuń
  7. A zdradź co było w paczce :)) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki jak na razie nie czytałam, zobaczymy jak to wyjdzie, może przeczytam;) Szablon bardzo ładny;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...