sobota, 10 grudnia 2011

9. Jezioro Samotnia

Autor: Linda Newbery
Tytuł: "Jezioro Samotnia"
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

O autorce:
Jest uznaną (brytyjską) autorką książek dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Jej powieści zdobyły wiele prestiżowych nagród, takich jak np. Costa Children's Book (2006 r.).

Ocena:
Książkę zobaczyłam w bibliotece i zapragnęłam przeczytać, chociaż tak naprawdę nie spodziewałam się po niej niczego wielkiego. Chciałam coś lekkiego i luźnego na zimowy wieczór.  Ale czy "Jezioro Samotnia" rzeczywiście zasługuje na uwagę?

Betę poznajemy w czasie, kiedy niezadowolona znów musi się przeprowadzić. Oderwana od najlepszej przyjaciółki i Londynu, razem ze swoją mamą ląduje w małej wiosce - Jeziorze Samotnia. Jej mama ma być kucharką na zamku lorda Ruperta i jego rodziny, ale zastanawiające jest to, że choć w domu pracuje mnóstwo służby, lorda nikt nie widział od czterech lat. Beta ma nadzieję na zaprzyjaźnienie się z jego córką - Gretą, ale czekanie przedłuża się z tygodnia na tydzień. Co kryje się za tajemnicą zamku? Dlaczego Beta trafiła właśnie tu? 
Lektura tej książki była miła i przyjemna. Nie ma tam szybkiej akcji, za to wszystko owiane jest tajemnicą i zagadką. Czyta się szybko, bo fabuła jest ciekawa, a postawie świetnie wykreowani. Jest tu dużo dialogów, więc czas przy książce bardzo szybko płynie.

Najbardziej ze wszystkiego podobały mi się niezwykłe opisy, które autorka zamieściła w swojej książce. Rzadko zdarza mi się spotykać się z tak pięknie opisanymi miejscami, jak w "Jeziorze Samotni". Naprawdę, jestem pełna podziwu i składam pani Lindzie serdeczne gratulacje za to, że w wspaniały sposób potrafiła zabawić się słowem, tak, że wprowadziła mnie w niezwykły świat bohaterów.


Bardzo podoba mi się szata graficzna książki. Okładka może nie zawiera w sobie nic specjalnego (choć muszę przyznać, że podoba mi się ten odcień fioletu ;) ), za to ilustracje w książce są piękne i bardzo dobrze oddają nie tylko treść, ale i odczucia, jakie towarzyszą książce.


Bohaterowie są zagadkowi, owiani tajemnicą i niezwykle realni. Najbardziej polubiłam oczywiście Betę - główną bohaterkę, która próbuje zgłębić, co kryje się za milczeniem wszystkich. Autorka w swoim dziele wytworzyła niezwykły nastrój, który porywa czytelnika i nie pozwala mu się nudzić. 

Książkę polecam każdemu, kto ma ochotę na lekką, niedługą i niezwiązującą lekturę z tajemnicą w tle, a jeśli ktoś ma wątpliwości, jaki prezent dać młodszej, jedenasto-, dwunasto- czy trzynastoletniej siostrze czy kuzynce, mogę zapewnić, że "Jezioro Samotnia" będzie idealnym wyborem.



4,5/6

7 komentarzy:

  1. Wydaje się być ciekawe. Czasem dla relaksu warto przeczytać lekką, przyjemną lekturę, a wisząca w powietrzu tajemnica oraz stare zamczysko to same plusy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się być fajną lekturą dla nastolatek. Dzięki za pomysł. Może nawet sama z ciekawości przeczytam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może kiedyś, kiedy na będę miała chęc na coś lekkiego.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie historie, dlatego chętnie rzucę na nią okiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba ta książka, bo osobiście często spędzam wakacje nad jeziorem. Trochę się z tym utożsamiałem.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...